با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئوکار حرفه ای

افرادی که در خصوص استخدام سئوکار حرفه ای یا متخصص سئو سوال میکنند دو دسته هستند. دسته ای که می خواهند آموزش سئو ببینند و به یک سئوکار حرفه ای تبدیل بشوند و در نهایت در این زمینه مشغول به فعالیت بشوند و دسته دوم که میخواهند یک فرد با تخصص بالا را برای سئو سایت خود استخدام کنند. در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم که به سوالات هر دو دسته جواب مناسب را ارائه بدهیم. با مراجعه به سایت پونه مدیا و مطالعه مقالات این سایت می توانید خصوصیات بهترین سئوکار ایران را متوجه شوید. دانستن این موضوع زمانی که بخواهید تبدیل به یک سئوکار حرفه ای شوید و یا یک سئوکار متبحر استخدام کنید؛ کمک شایانی به شما خواهد کرد. 

 

سئوکار حرفه ای کیست؟

سئوکار حرفه ای یا متخصص سئو فردی است سایت شما را برای دستیابی به بهترین رتبه در موتورهای جستجو بهینه سازی میکند. به زبان دیگر متخصص سئو فردی است که ترافیک بیشتری به سایت شما وارد کند.

آنها مرتبط ترین و معروف ترین کلمات کلیدی که با صنعت شما مرتبط است را پیدا می کنند و با اضافه کردن این کلمات در مطالب وبسایت کمک می کنند که موتورهای جستجو سایت شما را برای سوالات کاربر نمایش بدهد. یک متخصص سئو میتواند در شرکت های دیجیتال مارکتینگ و یا به صورت فریلنسر مشغول به کار باشد.
بیشتر متخصصان سئو مدرکی در زمینه بازاریابی دارند اما به دلیل اینکه رشته ای در این زمینه وجود ندارد هر فردی میتواند با مطالعات مناسب و تمرین و تکرار به یک متخصص سئو تبدیل شود. شما میتوانید با شرکت در کلاس های آنلاین تلاش کنید تا سئو را آموزش ببینید. یک سئوکار حرفه ای موفق نیازمند قدرت آنالیز بالا و توان تحقیق و جستجو در سطح وب است تا بتواند مشتری را بهتر درک کرده و بهترین روش بهینه سازی را به وی پیشنهاد بدهد.

متخصص کیست؟

این روزها همه افراد تا حدودی در هر زمینه ای دستی بر آتش دارند و به همین دلیل هنگامی که سیستم شان خراب می شود آستین هایشان را بالا زده و آن را باز می کنند تا تعمیر کنند. به هنگام تعمیر چند قطعه اضافی پیدا می کنند و گاهی ممکن است شانس خوبی داشته باشند و سیستم شان درست شود، اما اغلب مجبور می شوند یک سیستم جدید بخرند. افراد متخصص برای همین امور تعلیم و تربیت شده اند. یک متخصص حرفه ای در یک حوزه خاص مهارت فوق العاده دارد و به هنگام رفع یک نیاز یا مشکل، جعبه ابزار مناسبی با خود به همراه دارد و اگر زمانی ابزار مناسب را با خود به همراه نداشته باشد، آن را خلق می کند. برای تعمیر و یا توسعه هر چیز باید به متخصص آن مراجعه کرد، برای بهینه تر شدن یک سایت نیز باید به یک متخصص سئو مراجعه کرد.

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو فردی است که به تمامی فعالیت هایی که در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها باید صورت بگیرد، آگاهی کامل دارد و الگوریتم ها و روندهای موتورهای جستجوگر معتبری همچون گوگل را از بر است. متخصص سئو وب سایت ها را در راستای افزایش رتبه و میزان ورودی، در موتورهای جستجوگر بهینه می کند. کسی که متخصص سئو است می تواند استراتژیِ خاصی برای سئوی یک سایت طراحی کند و به کمک آن رتبه سایت هدف را ارتقا دهد و باعث درخشش آن در میان رقبایش شود. از آنجایی که سئو دانشی جوان است و ریشه پیدایش آن به دهه 90 میلادی که برای اولین بار موتورهای جستجوگر پدیدار شدند برمی گردد، متخصص سئو کسی است که حداقل بیش از ده کار اجرایی موفق در کارنامه کاری خود داشته باشد.

Seo specialist یعنی چی

seo specialist همان متخصص سئو است؛ یعنی کسی که به عنوان بخشی از تیم سئو، مسئولیت پروژه بهینه سازی سایت را برعهده دارد. مسئولیت‌های شغلی seo specialist بسته به این‌که شما در یک آژانس سئو کار کنید یا فریلنسر باشید، می‌تواند متفاوت باشد. با این حال شرح وظایف در بیشتر مواقع کمابیش مشابه است. بیایید نگاهی به مهم‌ترین مسئولیت‌های یک seo specialist بیندازیم:

  • توسعه استراتژی‌های سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل
  • جمع‌آوری داده‌ها برای بررسی تأثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین
  • ارتباط مؤثر با تیم محتوا برای افزایش تأثیر بازاریابی محتوا بر سئو سایت
  • انجام تحقیقات مداوم، استخراج و بهینه سازی کلمات کلیدی
  • تدوین استراتژی‌های لینک‌سازی
  • تعیین اهداف قابل اندازه‌گیری برای سنجش تأثیر سئو در بازاریابی شرکت
  • همکاری با سایر واحدهای تیم بازاریابی

سئوکار حرفه ای با متخصص سئو چه فرقی دارند؟

عبارت سئوکار حرفه ای معمولا به افرادی اتلاق می شود که به صورت تجربی و عملی سئو را فرا گرفته اند و پس از آن وارد بازار کار شده و اطلاعات خود را درباره سئو توسعه داده اند. اما متخصص سئو نسبت به سئوکار حرفه ای علم و دانش بیشتری در این زمینه دارد و سئو را به طور کامل هم به صورت تئوری و هم عملی در مشت خود گرفته است. البته تفاوتی ندارد که شما سئوکار حرفه ای هستید یا متخصص سئو، در هر حال باید همیشه راجع به این حرفه تحقیق کنید و با آن سر و کله بزنید و خود را به روز کنید، زیرا سئو از صنایعی است که با سرعت بالایی در حال پیشرفت است. شما متخصص سئو هستید یا به نظرتان سئوکار حرفه ای برای شما صفت بهتری است؟ هیچ برتری وجود ندارد، می توانید همواره با پونه مدیا همراه باشید و ارتباطتان را با ما حفظ کنید تا در کنار یکدیگر پیشرفت کنیم.

چطور میتوان به یک متخصص سئو تبدیل شد؟

برای اینکه در علم سئو تبدیل به یک متخصص بشوید هنوز روشی مانند مطالعه این علم در دانشگاه ها وجود ندارد. شما میتوانید با مطالعات آنلاین در راه سئو قدم بردارید.مقالات و کتاب های مرتبط با سئو را مطالعه کنید. شما میتوانید با استفاده از روش های زیر به یک متخصص سئو تبدیل بشوید. نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که شما برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل بشوید باید در تمام قسمت های سئو تجربه و اطلاعات کافی بدست بیاورید. و نمیتوانید فقط با مطالعه یک قسمت سئو خود را متخصص سئو بدانید.

- آشنایی کامل با موتورهای جستجو
- شرکت در دوره های آموزشی سئو
- با بهینه سازی سایت خود سئو را آموزش ببینید
- کار کردن در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ
- یادگیری تخصصی سئو در حین کار (سایت یک نفر را سئو کنند)
- یک مدرک سئو آنلاین بگیرند

یک سئوکار حرفه ای چه چیزهایی را باید بداند؟

یک متخصص سئو در بهینه سازی یک سایت به غیر از نوشتن بهترین متا تگ ها و انتخاب عنوان مناسب برای مطالب باید کارهای بیشتری بلد باشد. یک متخصص سئو نه تنها باید در اصول اولیه کاردان باشد بلکه باید در زمینه هایی از جمله نویسندگی و طراحی وب سایت نیز اطلاعات لازم را داشته باشد. یک متخصص سئو باید مهارت های زیر را داشته باشد.

  • استعداد پیدا کردن کلمات کلیدی با قدرت رقابت کم و قدرت رتبه گیری بالا
  • فهم اصول اولیه HTML
  • بداند در کدام قسمت های سایت باید از کلمات کلیدی استفاده کند
  • تبحر در خصوص محتواهای تصویری مانند عکس، ویدیو، اینفوگرافیک
  • چیرگی در لینک سازی به صفحات مهم
  • فهم اینکهسئو تکنیکال چه تاثیری روی رتبه سایت دارد
  • اطلاعات لازم در خصوص ترندهای سئو و آپدیت الگوریتم های گوگل
  • تخصص استفاده از ابزارهای مورد استفاده در سئو مثل وبمستر، گوگل آنالاتیکس و ...
  • قدرت آنالیز رقبا

در زیر مراحلی که کمک میکند به متخصص سئو تبدیل شوید برای شما آمده است. 

آشنایی با مبانی اولیه سئو 

در این قسمت ما مطالبی را که هر متخصص سئو نیاز دارد با آنها آشنا باشد برای شما آورده ایم. از این موارد میتوان به عملکرد HTML، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و مهم ترین فاکتورهای سئو برای رتبه بندی در سال 2020 اشاره کرد. هر سئوکاری ابتدا باید این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرد تا بتواند به سراغ قسمت های تخصصی تر از جمله لینک سازی و بهینه سازی برای گوشی موبایل برود.

آشنایی با عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ این اولین سوالی است که شما به عنوان یک متخصص سئو باید قادر به پاسخ دادن آن باشید. برای اینکه اطلاعات لازم را در این بدست بیاورید مطلب زیر را به طور کامل مطالعه کنید و دوباره پیش ما برگردید. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

برگشتید ؟ یاد گرفتید که گوگل چطور جواب سوالات را پیدا میکند؟ الان وقتش رسیده بریم سراغ قسمت بعدی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای.

آشنایی با اهمیت فاکتورهای رتبه بندی گوگل

مسئله بعدی که باید یاد بگیرید در خصوص فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم های گوگل است. گوگل در الگوریتم های خود از 200 فاکتور سئو برای رتبه بندی استفاده میکند. ممکن است الان ترسیده باشید که چطور میتوانید این فاکتورهای سئو را یاد بگیرید اما من بهتون میگم که نگران این داستان نباشید چرا که بیشتر این فاکتورها روش های مختلف برای اندازه گیری 3 موضوع هستند: مرتبط بودن، اعتبار و کیفیت.

- مرتبط بودن یعنی چقدر اطلاعاتی که در صفحه دارید با جوابی که کاربر به دنبال آن میگردد منطبق است. مثلا اگر کاربر کلمه "کفش قرمز " را جستجو کند تمام نتایجی که گوگل برای وی می آورد در خصوص کفش های قرمز است نه لباس قرمز. اگر شما با کلمه کلیدی کفش قرمز در سایت خود صفحه خرید لباس قرمز را قرار بدهید یعنی ارتباط را در مطالب خود رعایت نکرده اید.

- اعتبار یعنی گوگل چقدر میتواند به صفحه شما اعتماد کند. این اعتماد با بررسی لینک های شما صورت میگیرد. هرچه صفحه ی شما لینک های بیشتری دریافت کرده باشد در چشم گوگل معتبر تر به حساب می آید. (نکته مهم: عده ای برای اینکه لینک های بیشتری دریافت کنند به سمت تکنیک های سئو کلاه سیاه می روند. این عمل نه تنها اعتبار شما را به خطر خواهد انداخت بلکه شما به وسیله گوگل جریمه نیز خواهید شد.)

- کیفیت به چند فاکتور از جمله محتوا های شما، شهرت در دنیای مجازی و نحوه ای که کاربر با سایت شما ارتباط برقرار میکند برمیگردد. 

 مبانی اولیه HTML را یاد بگیرید

آیا باید برای اینکه یک متخصص سئو باشید باید یک کدنویس حرفه ای باشید؟ خیر.
آیا باید با اصول اولیه HTML آشنا باشید؟ شک نکنید.
گوگل سایت شما را مثل انسان ها نمی بیند بلکه کدهای شما را میبیند.

تفاوت دید کاربر و گوگل نسبت به سایت

و اگر شما از کدها هیچ اطلاعاتی نداشته باشید نمیتوانید سایت خود را به درستی بهینه کنید. اگر شما هیچ اطلاعاتی در زمینه کد نداشته باشید و به یک مشکل فنی برخورد کنید به طور حتم سردرگم خواهید شد. اما با فهم اولیه میتوانید بهینه سازی را برای خود راحت تر کنید.

5 کلید تخصصی سئو را بدست بیاورید

اگر واقعا قصد تبدیل به یک متخصص سئو را دارید باید در خصوص 5 کلید طلایی سئو اطلاعات کامل داشته باشید. هر چقدر اطلاعات بیشتری در این 5 زمینه بدست بیاورید موفق تر خواهید شد.

پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی اولین قدم در هر کمپین سئو هستند. اگر کلمات کلیدی را درست انتخاب کنید سایت خود را در صدر نتایج گوگل مشاهده خواهید کرد. شما میتوانید تمام مطالب مرتبط با کلمات کلیدی را در پونه مدیا مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا

محتوا یکی از مهم ترین قسمت های سایت است. هیچ آموزش سئو ای بدون بازاریابی محتوا کامل نخواهد شد. چرا که در سال 2020 رتبه گرفتن بدون محتوای عالی غیر ممکن است. با مطالعه مطالب بازاریابی محتوا تمامی مطالب لازم در این خصوص را یاد بگیرید. 

سئو داخلی 

در گذشته شما با اضافه کردن کلمات کلیدی در متن میتوانستید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید اما امروزه به دلیل هوشمند شدن الگوریتم های گوگل این روش ها دیگر جوابگو نیست. شما هنوز هم باید از کلمات کلیدی در متون خود استفاده کنید اما این فقط قسمتی از سئو داخلی است.

بهینه سازی فنی

سئو فنی یکی از بخش های سئو است که دست کم گرفته شده است. سئو تکنیکال یکی از بخش های مهم در هر وبسایت است. اما این موضوع به خصوص برای سایت های بزرگ با هزاران صفحه (مثل سایت های فروشگاهی و اخبار) از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینک سازی

امکان این که شما بدون لینک سازی جز نتایج صفحه اول گوگل باشید نزدیک به صفر است. این موضوع در سال های آتی نیز به همین صورت باقی خواهد ماند. به همین دلیل هر متخصص سئو (حتی فردی که سئو تکنیکال یا بهینه سازی محتوای شما را انجام میدهد)باید در ساخت لینک مهارت داشته باشد.

تمرین و تکرار سئو برای یک متخصص سئو ضروری است

شما میتوانید هر روز در خصوص سئو کتاب بخوانید یا مقالات آنلاین را مطالعه کنید اما برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل شوید باید سئو را به صورت عملی انجام دهید. 3 راه برای تمرین سئو وجود دارد.

1. سئو سایت خود را انجام دهید.

این یکی از بهترین راه ها برای تبدیل شدن به متخصص سئو است چرا که در سایت خودتان بدون نیاز به اجازه ی کسی میتوانید در هر لحظه تغییرات مختلف را اعمال کنید. نیازی نیست برای اضافه کردن یک عکس یا مطلب با رئیس یا مشتری خود مشورت کنید.
همچنین وقتی که روی سایت خود کار میکنید فاکتورهای موفقیت و شکست را به وضوح مشاهده خواهید کرد. مواردی مثل شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، نوشتن محتوای تکراری و ....

2. برای یک مشتری سئو را انجام دهید

این موضوع شاید کمی براتون عجیب باشه. چرا کسی باید یک فرد ناشی را برای سئو سایت استخدام کند؟
این یک سوال خوب است. و سه دلیل دارد.
- اینکه شما در مورد سئو مطالعات لازم را داشتید به معنی این است که از 90% کسب و کارهای کوچک اطلاعات بیشتری دارید.
- سئو زمان بر است و حتی اگر مشتری شما اطلاعات کافی در خصوص سئو داشته باشد به احتمال زیاد زمانی برای عملی کردن این اطلاعات نخواهد داشت.
- شما برای اولین مشتری با پول خیلی کم (یا حتی مجانی) همکاری خواهید کرد. و این موضوع از فشار روحی برای موفقیت در اولین اقدام شما کم میکند.

3. در یک شرکت مشغول به کار شوید

همکاری با یک شرکت یک راه عالی برای یادگیری عملی سئو است. یکی از نکات مثبت این روش این است که شما با تعداد زیادی متخصص سئو کار میکنید و میتوانید با سرعت بیشتری اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل بشوید باید تست کنید تا یاد بگیرید

تمام متخصصان سئو یک ویژگی مشترک دارند. همیشه در حال تست هستند. البته به یاد داشته باشید تست سئو نکات خاص خود را دارد. پس هنگامی که در حال تست سئو هستید به نکات زیر توجه کنید.
شما همیشه دلیل تغییرات نیستید گوگل به طور متناوب در الگوریتم های خود تغییرات ایجاد میکند. به همین دلیل در برخی موارد بالا یا پایین رفتن رتبه شما ممکن است به دلیل تغییرات در الگوریتم ها باشد. به همین دلیل همیشه به دنبال نتایج بزرگ سازگار باشید. هرچه نتایج بزرگتر باشد احتمال اینکه شما باعث آن بوده اید نیز بیشتر است. برای اینکه مطمئن باشید که شما دلیل تغییرات در رتبه خود بوده اید کاری که انجام داده بودید را در چندین صفحه دیگر تکرار کنید (بهینه سازی محتوا) اگر در صفحات جدید نیز این تغییرات را مشاهده کردید یعنی شما دلیل بالا یا پایین رفتن رتبه خود بوده اید.

چه مواردی را میتوان در سئو تست کرد؟

در حقیقت شما تمام موارد سئو را میتوانید تست کنید. اما آسان ترین مواردی که میتوانید تست کنید
- بهینه سازی کلمات کلیدی برای تگ های عنوان
- بهینه سازی محتواها (محتواهای مختلف تولید کنید مثلا محتوای عادی و محتوای چگونه ... را انجام دهیم؟)
- بهینه سازی طول محتوا
- لینک سازی داخلی
- لینک سازی خارجی
اگر میخواهید به طور پیشرفته تری عمل کنید میتوانید روی تکنیک های مختلف لینک سازی، تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی و هدف جستجو تست کنید.

چگونه متخصص سئو بهتری می شویم؟

سئو از بهترین مشاغل برای پیشرفت و کسب درآمد عالی است، به همین دلیل هیچ گاه به اطلاعاتی که از سئو دارید اکتفا نکنید و همواره سعی کنید به متخصص سئوی بهتری تبدیل شوید. برای اینکه سئوکار حرفه ای شوید، لازم است فقط بر روی همین مسئله تمرکز کنید و درگیر حواشی مرتبط با این کار نشوید. سعی کنید توانایی تحلیل خود را توسعه دهید و همواره از منابع و رفرنس های معتبر و مختلفی اطلاعات جدید کسب کنید. شنیده اید که می گویند کار نیکو کردن از پر کردن است؟ این مثل را چراغ راه خود قرار دهید و از آن پیروی کنید، یعنی هر چقدر تمرین و مطالعه بیشتری داشته باشید می توانید متخصص بهتری شوید. پس همواره سعی کنید خود را غنی کنید و سئو را به طور کامل فرا گیرید.

 استراتژی و ابزارهای مورد نیاز یک متخصص سئو

الان شما مثل یک بازیکن فوتبال هستید که قواعد بازی، نحوه پاس دادن و استقامت خودتان را تقویت کرده اما برای اینکه به بهترین تبدیل بشوید باید استفاده از تکنیک های اساسی و ابزارهای مختلف را نیز یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.

گوگل آنالاتیکس

یادگیری گوگل آنالاتیکس به دو دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.
1. شما با این ابزار میتوانید موفقیت و شکست خود را اندازه گیری کنید
2. به شما کمک میکند فرصت های سئو مختلف را پیدا کنید.
با استفاده از منبع گوگل آنالاتیکس استفاده کامل از این ابزار را آموزش ببینید.

بررسی دقیق سئو (SEO Audit) 

در یک دنیای بدون عیب سایتی که شما در حال بهینه آن هستید مشکل خاصی ندارد و با چند تغییر کوچک میتوانید این سایت را به بالاترین رتبه برسانید. اما شما در یک دنیای واقعی زندگی میکنید و در این دنیا سایت شما احتمال زیاد مشکلاتی از قبیل مشکل فنی، محتوای تکراری، پنالتی گوگل و تجربه کاربری نامناسب و ... دارد.
شما با بررسی دقیق سایت (SEO Audit)خود میتوانید این مشکلات را پیدا کرده و برای حل آنها تمام تلاش خود را بکنید.

تجربه کاربری

تجربه کاربری یک فاکتور مستقیم روی رتبه بندی سایت شما نیست اما به طور غیر مستقیم تاثیر زیادی روی سایت شما میگذارد. برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص تجربه کاربری مطالعه مجموعه تجربه کاربری پونه مدیا را به شما پیشنهاد میکنم.

ابزارها و نرم افزار های سئو

برای اینکه در زمینه سئو متخصص باشید باید نحوه استفاده از ابزارها و نرم افزارهای سئو را یاد بگیرید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ابزارهای سئو گوگل

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ابزارهای سئو | بهترین ابزارهای سئو

سئو محلی

اگر شما برای یک شرکت خدمات سئو ارائه میکنید باید سئو محلی را نیز بلد باشید چرا که بیشتر مشتریان آنها محلی خواهند بود. (مثلا شما دارید برای یک سایت دندان پزشکی خدمات سئو ارائه میکند.)

آنالیز رقبا

آنالیز رقبا به سادگی مهندسی معکوس روش هایی است که رقبای شما لینک دریافت می کنند. با بررسی اینکه چطور در این زمینه موفق شده اند شما نیز میتوانید برای جایگاه بهتر در نتایج جستجو تلاش کنید.

سئو بین المللی

اگر بازار هدف سایت شما بیش از یک کشور است آموزش سئو بین الملل یک امر حیاتی است.

بهینه سازی برای گوشی های همراه

بعد از بروز رسانی الگوریتم موبایل ایندکس (Mobile First Index) بهینه سازی برای گوشی همراه یک باید است. هر روز تعداد کاربران بیشتری به جای استفاده از کامپیوتر کارهای خود را با تلفن همراه انجام میدهند. سایت شما باید برای کاربر موبایل بهینه باشد وگرنه شما ترافیک زیادی را از دست خواهید داد.

یک متخصص سئو همواره به روز است

سئو همیشه در حال تغییر است پس اگر قصد دارید یک سئو کار حرفه ای باشید باید همیشه در حال آموزش سئو باشید. ترندهای جدید را دنبال کنید و از آنها در سایت خود استفاده کنید. برای مثال از جستجوی صوتی، سئو تصویری، پادکست و ... در سایت خود استفاده کنید.

 اگر در ورود به این مطلب قصد شناسایی یک متخصص سئو را داشتید تا بدانید هنگام استخدام باید چه انتظاراتی داشته باشید تا الان اطلاعات مناسبی بدست آورده اید. اما میتوانید با خواندن موارد زیر بیشتر با این قسمت بحث سئوکار حرفه ای آشنا بشوید. 

چگونه یک متخصص سئو را بشناسیم؟

راه های مختلفی برای شناخت یک سئوکار حرفه ای وجود دارد که از این میان می توان به نمونه کارهای سئو او، وضعیت فعلی سایت مشتریان در رقابت بازاریابی آنلاین و تجربه و مهارت سئوکار اشاره کرد. یک سئوکار باید همواره خود را با علم روز الگوریتم های گوگل آپدیت کند و دانش خود را بروز نگه دارد چرا که دنیای اینترنت روزانه در حال تغییر و پیشرفت است. علاوه بر این یک سئوکار حرفه ای باید دانش فنی و توانایی لازم برای اجرای تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی سایت را داشته باشد.

 

استفاده از seo کار حرفه ای 

وظایف یک کارشناس و متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو باید تخصص های زیادی داشته باشد تا بتواند سایت شما را حرفه ای سئو کند. این تخصص ها مانند کار و مدیریت سیستم های مدیریت محتوا است. علاوه بر آن مهارت های دیگری نیز وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه استراتژی های متفاوت برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو
  • تحقیق در خصوص کلمات کلیدی برای استفاده در وبسایت و تبلیغات شرکت
  • اهداف قابل اندازه گیری تعیین کند که نشان دهنده بهبود تلاش های تیم بازاریابی باشد
  • مانیتور روزانه معیارهای عملکرد برای فهم عملکرد استراتژی های سئو
  • برای تراز کردن اهداف با سایر متخصصان بازاریابی به طور موثر ارتباط برقرار کند
  • برقراری ارتباط با دیگر مسئولین بخش بازاریابی برای بررسی استراتژی های سئو
  • تولید محتوای با کیفیت و درجه یک از جمله پست وبلاگ و توضیح صفحات
  • بروز رسانی محتوا و لینک های وبسایت برای بدست آوردن ماکسیمم بهینه سازی و رتبه برای سایت
  • اهمیت و تشخیص پارامترهای تاثیر گذار در سئوی خارجی روی سئو سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند برای بهبود سئو
  • استفاده از تبلیغات پنجره ای، کلیکی و بنری
  • استفاده از ویدئو و پادکست برای بهبود سئو

علاوه بر اینکه یک سئوکار حرفه ای برای انجام سئو سایت شما به صورت حرفه ای، باید همواره دانش خود را بروز نگه دارد، باید روش های مختلفی را برای گرفتن نتیجه بهتر با هم ترکیب کند و سایت شما را سئو کند. به یاد داشته باشید که فریب کلماتی مانند سئو تضميني در یک ماه را نخورید. 

استخدام سئوکار حرفه ای

برای استخدام سئوکار حرفه ای چه مواردی را بررسی کنیم؟

برای استخدام سئوکار باید با اصول و مبانی اولیه سئو آشنایی داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید فردی که قصد استخدامش را دارید صلاحیت کافی را دارد یا خیر. برای یادگیری اطلاعات اولیه مطلب سئو چیست را حتما مطالعه کنید. پس از اینکه اطلاعاتی در زمینه سئو بدست آوردید برای استخدام یک سئو کار اقدام کنید. همچنین باید موارد زیر را در استخدام سئوکار بررسی نمایید:

  • بررسی میزان اطلاعات و مهارت او
  • پیگیری حداقل یکی از پروژه های سئو فرد
  • آماده کردن پرسش هایی درباره تکنیک های سئو مورد استفاده توسط سئوکار
  • درخواست تجزیه و تحلیل متخصص سئو از سایت شما
  • بررسی انجام موارد سئو کلاه سیاه توسط متخصص سئو

برای استخدام متخصص سئو می توانید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید.

هزینه استخدام یک متخصص سئو چقدر است؟

هنگامی که شما تصمیم میگیری فرد یا شرکتی را برای سئو سایت خود استخدام کنید این یکی از سوالاتی است که برای شما پیش می آید. قیمت سئو سایت با توجه به تجربه فردی که استخدام میکنید، خدماتی که این فرد به شما ارائه خواهد داد، رقابت در زمینه کاری شما مشخص خواهد شد. شما میتوانید با بررسی تعرفه سئو سایت پونه مدیا آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنید.

 

منابع 

  1. متخصص سئو
  2. سئوکار حرفه ای : توضیح شغل
  3. توضیح شغل سئوکار



5 از 5

سوالات متداول پشتیبانی سئو

پشتیبانی سئو چیست؟

پشتیبانی سئو درواقع به مجموع کارهایی گفته می شود که انجام می شوند تا سایت به مرور زمان از لحاظ رتبه و ترافیک افت نکند و پایین نیاید. به این منظور کارهایی از جمله بهینه سازی، به روزرسانی و افزایش محتوا سایت، آنالیز و بررسی رقبا و غیره انجام می شوند.

پشتیبانی سئو هر چند وقت یک بار انجام می شود؟

پشتیبانی سئو به این صورت نیست که بتوان تاریخ دقیق را برای آن بیان کرد و برای همه سایت ها یکسان باشد. پشتیبانی سئو برای هر سایت با توجه به رتبه آن و چگونگی سئو رقبای آن تعیین می شود. برای مثال اگر سایت شما تازه کار باشد و رقبای آن از لحاظ سئو، عمر دامنه و... قدرتمند باشند، پشتیبانی سئو آن باید در بازه های زمانی کوتاه مدت انجام شود تا جایگاه سایت شما در گوگل تثبیت شود.