با ما در ارتباط باشید: 0314566
بازار کار سئو در ایران

وقتی شما در یک زمینه مشغول به فعالیت می شوید باید المان های مختلفی را برای موفقیت این کار بررسی کنید یکی از این المان ها بازار کار این شغل است. در سئو نیز شما باید بازار کار سئو در ایران را بررسی کنید و پس از آن در خصوص فعالیت در این زمینه تصمیم گیری کنید. در این مقاله تصمیم داریم در مورد بازار کار سئو در ایران صحبت نماییم.

موتورهای جستجو مانند گوگل علاوه بر اینکه شما را در یافتن آنچه که می خواهید یاری می نمایند، به صورت مستقیم و غیر مستقیم توانسته اند میلیون ها شغل را در سرتاسر جهان ایجاد نماید. از طرفی با نمایش محصولات و خدمات به کاربران، مشاغل مختلف توانسته اند میلیاردها دلار برای کسب و کارهای اینترنتی خود درآمد داشته باشند.

بهینه سازی سایت برای دریافت رتبه های بهتر در موتورهای جستجو که اصطلاحا سئو (SEO) گفته می شود، پروسه ای پیچیده و زمان بر می باشد. از بروزرسانی الگوریتم های گوگل و آنالیز سایت و آنالیز رقبا گرفته تا تولید محتوا و سئو فنی سایت یک سئوکار چالش های مختلفی را پیش رو خواهد داشت که هر کدام این نکات دستیابی به سئو سایت به صورت پایدار را سخت خواهند کرد. پس شما باید همیشه از نظر اطلاعات سئو بروز باشید. اما جذابیت سئو باعث شده است که افراد زیادی سئو را به عنوان حرفه و شغل خود انتخاب نمایند. اما آن چیزی که قبل از انتخاب شغل سئو مهم است تحلیل بازار کار سئو در ایران و میزان درآمد یک سئوکار حرفه ای و متخصص سئو می باشد.

 

سوالات متداول در خصوص بازار کار سئو ایران

  • میزان درآمد سئوکار حرفه ای در ماه چقدر است؟
  • با ارائه چه نوع خدماتی می توان پول دریافت نمود؟
  • ایا برای کسب درآمد حتما باید در زمینه سئو، حرفه ای باشیم؟
  • با چه میزان مطالعه می توان یک سئوکار حرفه ای بود؟
  • آیا بعد آموزش سئو باز هم نیازمند مطالعه می باشیم؟

فرآیند سئو

آیا می توان با بهینه سازی سایت کسب درآمد کرد؟

اگر به سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشید می توانید ماهانه با مبالغ بالا کسب درآمد نمایید. با مسلط شدن به مبانی سئو ، می توانید اقدام به راه اندازی یک سایت نموده و با سئو و بهینه سازی سایت و کسب رتبه های برتر در نتایج جستجو از فروش کالا و خدمات آن سایت درآمد کسب نمایید. با عملی کردن این کار به شرط مسلط بودن به مباحث سئو می توانید کسب درآمد نمایید.

در آمدی را که از سئو و بهینه سازی سایت می توانید به دست بیاورید برای هر فرد متغیر می باشد که این موضوع بستگی به تخصص و همت شما دارد.

روش های کسب درآمد از سئو در ایران

برای کسب درآمد از سئو روش های مختلفی وجود دارد که با کمی آموزش سئو می توانید مباحث مربوط به آن را یاد بگیرید.

سئو رایتر- کپی رایتر

به کسی که به اصول و قواعد سئو مسلط می باشد و بر اساس این اصول محتوا تولید میکند سئو رایتر (متخصص تولید محتوا) گفته می شود. هدف اصلی سئو رایتر ها بهبود رتبه سایت با استفاده از تولید محتوای با کیفیت می باشد. محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
کپی رایتر کیست؟ کپی رایتینگ چیست؟

تحلیل سایت

ابزارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سایت را از لحاظ پارامترهای مختلف بررسی نمایید اما آنچه که در این تحلیل ها باید بیان شود بیان نمودن رتبه سایت، نقاط قوت و ضعف یک سایت و ارائه استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت برای یک سایت می باشد.

ارائه خدمات مشاوره سئو

بسیاری از متخصصان با تجربه، با ارائه خدمات مشاوره سئو برای سایر کسب و کارها از مدیران آن کسب و کارها به صورت ساعتی حق مشاوره دریافت می نمایند.

فروش سایت های سئو شده و آماده

برخی از سئوکارها چندین سایت سئو شده در حوزه های خاص دارند که این سایت ها را به افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و یا تصمیم به ورود به آن را دارند می فروشند. این سایت ها دارای بازدیدکنندگان طبیعی از نتایج جستجو و مطالب بهینه سازی شده می باشد. این سایت ها را افرادی خریداری می نمایند که می خواهند بدون فوت وقت وارد بازار کار شوند. هر کدام از این سایت ها را می توان با مبالغ مختلف به فروش رساند اما آن چیزی که اهمیت دارد به دلیل وجود تقلب در این روش افراد کمتری از این روش استقبال می کنند.

لینک سازی

فرآیند لینک سازی پروسه ای زمانبر و طولانی می باشد. وجود لینک های با کیفیت در تعداد بالا برای سایت، حاکی از محبوبیت سایت دارد بنابراین اگر شما بتوانید به خوبی فرآیند لینک سازی را انجام دهید می توانید از این روش نیز کسب درآمد داشته باشید.

آموزش مباحث سئو

بعد از سالها تجربه در زمینه سئو و بهینه سازی سایت می توانید با برگزاری کلاس های آموزشی سئو اقدام به کسب درآمد نمایید.

این 6 روش تنها برخی از روش های کسب درآمد از طریق سئو سایت می باشد. اگر شما هم بخواهید سئو را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنید لازم است انواع این روش را بشناسید. 

بهترین روش کسب درآمد از سئو در بازار سئو ایران

بدون شک بهترین روش کسب درآمد در بازار سئو ایران، شامل روش های ترکیبی از چند روش می باشد. با ترکیب مدل های مختلف با یکدیگر می توانید در ازای خدمات پول بیشتری دریافت نمایید. به راحتی می توانید برای سایت ها محتوای سئو شده بنویسید و با آنالیز وب سایت ها و با ارائه استراتژی های مناسب اقدام به کسب درآمد نمایید. ترکیب و یادگیری این 6 دانش در صورتی امکان پذیر است که بتوانید حرفه ای عمل نمایید و به عنوان یک سئوکار حرفه ای و متخصص سئو شهرت داشته باشید. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که یک متخصص سئو در بازار کار ایران باید اطلاعات بروز داشته باشد و همواره از پیشرفت ها و شکست های یک صنعت باخبر باشد. این موضوع برای کسب و کارهایی که با قیمت دلار سروکار دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

آینده بازار کار سئو در ایران چگونه است؟

 بدون شک هرچه که به سوی آینده پیش برویم دیگر کسب و کارهای سنتی کاملا جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی می دهند و آینده متعلق به کسب و کارهای اینترنتی می باشد. با افزایش تعداد سایت های ارائه دهنده خدمات و کالای مورد نیاز کاربران، سایت هایی موفق هستند که برای کلمه کلیدی که کاربر جستجو نموده است در رتبه بهتر باشند. اینجاست که اهمیت سئو و بهینه سازی سایت دو چندان خواهد شد. بنابراین آینده ای کاملا روشن را می توان برای سئو متصور بود. از آن جهت که الگوریتم های گوگل مرتب بروزرسانی می شوند و سایت های رقیب نیز برای سئو و بهینه سازی سایت خود دست به کار خواهند شد. بنابراین سئو سایت یک پروسه کاملا زمانبر می باشد که در صورت داشتن تجربه ای موفق می توانید برای چندین ماه مدیر سئو یک سایت باشید.

سئو از پردرآمد ترین مشاغل بازار ایران

خیلی از افرادی که دانشی در خصوص سئو ندارند فکر میکنند که موتورهای جستجو مانند گوگل، موتورهایی هستند که به صورت خودکار برخی از سایتها را در صفحه نتایج خود نشان می دهند. در اینکه موتورهای جستجو ابزارهای پیشرفته ای می باشند که ترکیبی از چندین الگوریتم است شکی نیست. همانطور که می دانید دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ و حتی یاهو نیز به پیشرفتگی گوگل نمی باشند. اما این متخصص سئو است که با بهینه سازی یک سایت می تواند نتایج برتر در موتور جست و جو را تغییر دهد. یک منخصص سئو با مطالعه فاکتورهای سئو گوگل تمام تلاش خود را میکند که این فاکتورها را برای یک سایت پیاده سازی کند.وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی سایت می شود منظورمان سئو و بهینه سازی برای موتور جست و جوی گوگل می باشد.

در حقیقت سئو یک علم و تخصص تجربی می باشد که به دلیل تجربی بودن آن کسی نمی تواند تنها با خواندن برخی از آموزش ها در این بازار موفق باشد. هر چه تعداد تجربه های شما در این خصوص بیشتر باشد وتعداد پروژه های موفق زیادی داشته باشید بدون شک موفق تر خواهید بود این شما هستید که قیمت سئو را به مشتریان خود ارائه می دهید اگر بتوانید در این بازار به یک برند تبدیل شوید بدون شک به صورت میانگین می توانید ماهی 7 الی 30 میلیون در این بازار درآمد کسب نمایید. اما برای افراد مبتدی که تجربه ای خاص در این حیطه ندارند می توان ماهی 500 الی 2 میلیون تومان درآمد را در نظر گرفت.

سهم بازار ایران از موتورهای جستجو در سال 2020

در سپتامبر 2020 نمودار سهم ایران از موتورهای جستجو به صورت زیر است. گوگل 98.55% از کل سهم در جستجو را به خود اختصاص داده است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید سهم موتورهای جستجوی bing و Yahoo در ایران نزدیک به صفر است. پس بهتر است در ایران سایت خود را اول از همه برای صفحه نتایج گوگل بهینه کنید.  

سهم موتورهای جستجو در ایران

سخن آخر:

بازار کار سئو ایران در آینده به مراتب پیشرفت میکند. دیگر صاحبان کسب و کارها با واژه سئو غریبه نیستند و همه آن را می شناسند. به همین دلیل به منظورافزایش فروش از خدمات متخصص سئو استفاده می کنند تا علاوه بر پیشی گرفتن از رقیبان بتوانند میزان درآمد بیشتری از اینترنت داشته باشند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت سئو پونه مدیا با تماس بگیرید.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
فکرمیکنم باتوجه به اینکه الان همه مشاغل صاحب سایت هستند، بحث سئو و بازار سئو بیشتر اهمیت و رونق پیدا میکنه. ممنون بابت پست خوبی که گذاشتید.
نمایش بیشتر
3 از 3 نفر این نظر را مفید دانسته اند