با ما در ارتباط باشید: 0314566
آپدیت هسته الگوریتم گوگل

گوگل در تاریخ دهم مرداد ماه 97 اعلام کرد در هسته اصلی الگوریتم رتبه بندی نتایج گوگل، به روزرسانی مهمی ایجاد کرده است. آپدیت هسته الگوریتم گوگل در آگوست 2018 موجب شد جایگاه بسیاری از سایت ها در عبارات کلیدی مختلف تغییر پیدا کند و کارشناسان سئو و مدیران وب سایت ها را با سردرگمی مواجه کند.

گوگل از طریق شبکه های اجتماعی و وبلاگ خود، این به روزرسانی را در یک جمله کلی به اطلاع افراد رساند و هیچ اطلاعات دقیقی در مورد بیشتر یا کمتر شدن ارزش فاکتورها و تاثیر این آپدیت اعلام نکرد. این اطلاع رسانی کلی بسیاری از فعالان این حوزه را ناراحت کرد و موجب شد از گوگل درخواست کنند اطلاعات بیشتری درباره فاکتورهای موثر بر رتبه بندی نتایج و الگوریتم جدید منتشر کند. دلیل ناراحتی این بود که پیدا کردن تغییرات هسته الگوریتم، وقت زیادی را از آن ها می گرفت.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در 2018 دقیقا چیست؟

همگی می دانیم که گوگل در هر سال صدها بار الگوریتم خود را به روزرسانی می کند و این کار در راستای بهینه تر کردن رتبه بندی نتایج انجام می شود. بسیاری از این به روزرسانی ها با نام هایی مانند کبوتر، پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار و کافئین و … شناخته می شوند که هرکدام از آن ها روی حوزه ای خاص متمرکز شده اند.
به عنوان مثال الگوریتم پنگوئن با هدف بررسی لینک سازی وبسایت ها و شناسایی اسپمرها ایجاد شد و وظیفه الگوریتم پاندا شناسایی محتوای تکراری سایت ها و جریمه آن ها می باشد. اما آپدیت هسته اصلی الگوریتم گوگل مانند این ها نیست!
آپدیت هسته اصلی موجب می شود که در الگوریتم رتبه بندی گوگل و فاکتورهای موثر بر آن تغییراتی اساسی ایجاد شود. حدود 200 فاکتور اصلی برای مشخص کردن جایگاه یک سایت مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش محتواهای مربوط به سئو در پونه مدیا می توانید درباره این فاکتورها بیشتر بدانید. بنابراین آپدیت هسته به این معنی است که تغییرات اساسی در ارزش و اثرگذاری این فاکتورها ایجاد شده است.
تصور کنید در به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل، گوگل از بین این 200 فاکتور، به تعدادی از فاکتورها بیشتر توجه کند یا تاثیر برخی از فاکتورها را در رتبه بندی نتایج کم کند. بنابراین کار تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری برای کارشناسان سئو و مدیران وبسایت ها سخت می شود.
متخصصین سئو از گوگل انتظار دارند در مورد تغییرات الگوریتم خود اطلاعات دقیق تری را منتشر کند. به عنوان مثال مانند متن ساختگی زیر می توانست یک اطلاع رسانی کاربردی و منطقی منتشر کند:
در آپدیت جدید گوگل ارزش و تاثیر تگ h1 نسبت به گذشته 2 درصد افزایش داشته و سایت هایی که از https استفاده میکنند 18 درصد شانس بهبود جایگاه خواهند اشت. حضور کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تاثیر خود را به اندازه 9 درصد از دست داده است. در این الگوریتم رفتار کاربران فقط برای کسانی که به حساب کاربری خود وارد شده باشند، بررسی می شود و رفتار کاربران ناشناس توسط الگوریتم رنک برین بررسی نمی شود.
اگر گوگل تغییراتش را به این صورت اطلاع رسانی می کرد، برای بسیاری از فعالان این حوزه درک آن راحت بود ولی در شرایط فعلی می توان هر احتمالی را تصور کرد. ممکن است تاثیر محتوای ارزشمند بیشتر از لینک سازی شده باشد و یا حتی این موضوع برعکس باشد.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در 2018

تاثیر گذاری رفتار کاربران در تغییرات الگوریتم های گوگل

در سال های اخیر تغییرات الگوریتم های گوگل همواره در یک مسیر مشخص یعنی افزایش رضایت کاربران بوده است. گوگل با استفاده از الگوریتم های پیچیده ای که دارد، رضایت کاربران از نتایج جستجو و رتبه بندی سایت ها را میسنجد. بنابراین، این الگوریتم ها به این موتور جستجو برای اطمینان از بهبود عملکرد الگوریتم هایش، کمک می کند.
گوگل الگوریتم های متنوعی را مورد آزمایش قرار داده و تاثیر فاکتورهای مختلفی را بر نتایج جستجو افزایش یا کاهش داده است. این الگوریتم ها برای تعداد مشخصی از جستجوها به کاربران نمایش داده می شود و رفتار آنها در برابر این تغییرات تجزیه و تحلیل می شود. در نهایت پس از تست و بررسی شرایط مختلف و رفتار کاربران در هر الگوریتم، آپدیت جدید در هسته الگوریتم ایجاد شد.

بعد از آپدیت هسته، چگونه جایگاه از دست رفته را بازگردانیم؟

تغییر رتبه را نمیتوان براساس یک فاکتور مشخص تحلیل کرد. به عنوان مثال به دلیل لینک سازی مشکوک شما جایگاه خود را از دست داده اید ولی سایت رقیب به دلیل اینکه از توضیحات و عنوان مناسب استفاده کرده، جایگاه بهتری به دست آورده است. بنابراین برخلاف الگوریتم هایی مانند پنگوئن و پاندا، دلیل افت جایگاه سایت شما در نتایج، ممکن است با دلیل بهتر شدن جایگاه رقیب شما کاملا متفاوت باشد!
در این شرایط، راهکاری کلی برای همه سایت ها وجود ندارد و هر سایت باید با استراتژی متفاوتی جایگاه خود را پس بگیرد. در واقع در آپدیت هسته الگوریتم گوگل، سایت شما پنالتی نشده است بلکه سایت رقبا اعتبار بیشتری کسب کرده است.
هنگامی که الگوریتم جدید یا به روزرسانی هسته برای شما مبهم است، بهتر است به استانداردهای سئو برگردید و از روش های سئو کلاه سیاه دوری کنید. از جمله مهمترین فاکتورهایی که باید به آنها توجه کنید عبارت است از:

  • تولید محتوا با مفهوم
  • استفاده از ویدئو و اینفوگرافیک و تصاویر اختصاصی
  • تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی برای کاربران
  • بهینه سازی ساختار کد نویسی سایت
  • بهبود وضعیت لینک سازی خارجی براساس سئو کلاه سفید
  • رعایت استانداردهای سئو در طراحی سایت

الگوریتم های گوگلاگر شما با استانداردهای گوگل در سنجش رضایت کاربران آشنا باشید و در سایت خود از آن ها استفاده کنید، هر الگوریتم و آپدیتی می تواند جایگاه شما را در صفحه نتایج بهبود دهد.

در آپدیت های گوگل، تصمیم هیجانی نگیرید و صبور باشید

یکی از نکات مهم برای موفق شدن در سئو، داشتن صبر و حوصله است. گرفتن تصمیمات هیجانی و احساسی تنها مشکلات جدی تری را برای شما ایجاد می کند.
اگر یادتان باشد گوگل یکبار اعلام کرد که می خواهد 320 کاراکتر برای فضای نمایش توضیحات متا در نظربگیرد. بسیاری از سایت ها توضیحات متای خود را به روزرسانی کردند و از 170 کاراکتر به 320 کاراکتر رساندند. اما در کمتر از یک ماه گوگل پشیمان شده و نحوه نمایش را به حالت قبل برگرداند!

نتیجه گیری

به نظر شما آپدیت هسته الگوریتم گوگل بر رتبه بندی سایت ها چقدر موثر بوده است؟ آیا شما در جایگاه خود دچار رشد یا افتی شده اید؟ در صورتی که با معرفی آپدیت جدید جایگاه بهتری نسبت به گذشته کسب کرده اید، به این معنی است که روش شما درست بوده و باید همین مسیر را ادامه دهید. تجربه خود از آپدیت جدید را در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است.