با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش تئوری سئو

بهینه سازی موتور جستجو یعنی هنر طراحی یا اصلاح صفحات وب به گونه ای که این صفحات در نتایج جستجو رتبه های بالایی به دست آورده و تبدیل ترافیک را پشت سر بگذارند.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) به عنوان یک اصل آزمایش و تکرار آغاز شد. بیشتر چیزهایی که ما آموخته ایم از چرخه های ادامه دار آزمون و خطا حاصل شده اند. با رشد و بلوغ این صنعت، توصیه ها و پیشنهادات در تابلوهای پیام رسانی، فروم ها و وبلاگ ها ارائه شدند و بعدها به صورت بیانیه های عمومی از سوی وبمسترهای بینگ و گوگل در آمدند تا تشکیل یک مجموعه ی مورد قبول به نام «بهترین شیوه ها» را دهند.
روند آزمون و خطا و تکرار منجر به قبول کورکورانه ی تئوری ها و بیانیه های نظری شد گویی که آن ها حقایق جهانی هستند. متاسفانه بسیاری از این حقایق آشکار که بیشتر شبیه به شعارهای روی سپر ماشین بودند تا یک توصیه برای بازاریابی، در مد نظر قرار دادن نکات دقیق و ظریف و پیچیدگی کمپین های پیشرفته ی بهینه سازی موتور جستجوی امروز، شکست خوردند. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره a href="/1204-سئو-تضمینی-سایت" title="سئو ">سئو تضمینی سای" هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

تئوری سئو

آموزش تئوری سئو به معنای مطالعه، یادگیری و پیاده سازی است، ولی نه به هر قیمتی. وقتی حوصله تان سر رفته وبلاگ ها و فروم ها را بخوانید، شاید مطلبی به طور تصادفی شما را بر انگیزد تا چیز جدیدی را امتحان کنید. برای آموزش تئوری سئو شما باید به مطالعه مقالات سئو بپردازید اما در آخر آن سئوکارانی که به صورت عملی برای یادگیری سئو اقدام کرده اند موفقیت بیشتری بدست خواهند آورد. در ادامه ما قسمت هایی از سئو را به صورت تئوری برای شما بیان خواهیم کرد. توجه داشته باشید که آموزش جامع سئو در بخش دیگری از سایت پونه مدیا برای شما تهیه شده و این مطلب فقط با هدف آشنا سازی شما با قسمت های مختلف آموزش تئوری های سئو ارائه شده است. 

تمام تئوری های سئو را تست نکنید

اگر از خودتان بپرسید "آیا فلان قسمت سئوی من مشکل دارد؟" تاوان خواهید داد. به غریزه ی خود اعتماد کنید.
اگر در یک فروم یا وبلاگ سئو در مورد یک تکنیک شگفت انگیز سئو مطالعه کرده و واقعا می خواهید آن را امتحان کنید، از خودتان بپرسید "آیا بدون به کار بردن این تکنیک، مشکلی برایم پیش خواهد آمد؟"
آزمایش، ارزیابی و تطبیق به این معنی نیست که هر تکنیک و کلک بی حساب و کتابی را که درباره اش در وبلاگ ها می خوانید، بخواهید با دامنه ی گرانبهایتان امتحان کنید. این حرف به این معنی است که می بایست منطقی، معقول، محتاط، میانه رو و قطعا محافظه کار باشید. بگذارید کارهای بی منطق از روی زرنگی را کسانی انجام دهند که ماهی 10000 دامنه را می سوزانند.

تئوری سئو برای تازه کار ها

  • 4 دلیل که موجب تغییر رتبه بندی شما می شوند:

1. کاری که با صفحات تان می کنید.

2. کاری که بقیه با صفحه هایشان می کنند.

3. کاری که موتورهای جستجو با داده های خود می کنند.

4. چیزی که مردم برای آن جستجو می کنند.

  • به سه دلیل به لینک نیاز داریم:

1. در فهرست گوگل قرار بگیریم.

2. معتبر شویم ( با به دست آوردن اعتماد)

3. در جستجوهای سئو شده، رقابت کنیم.

بله، این که به لینک نیاز داریم صرفا به این خاطر نیست که یک آدم در یک فروم گفته که نیاز داریم!

  • لینک ها 6 نوع موفقیت را برای شما در پی خواهند داشت:

1. ترافیک

2. قابل مشاهده بودن

3. کمک به ربات خزنده ی عنکبوتی گوگل

4. اعتماد

5. متن لنگر (انکرتکست)

6. رتبه ی صفحه

  • خوب، بد، اسپم را در سئو بشناسید 

خوب: استراتژی لینک سازی خوب است اگر بتوانید محتوا عالی نیز تولید کرده و در سایت ها و شبکه های اجتماعی آن را پخش کنید. 

بد: وبلاگ ها و فروم های سئو مکان هایی مناسب برای یاد گرفتن کارهایی است که نباید انجام دهید، همانطور که بیشتر متخصصین با تجربه ی سئو زمان زیادی را صرف گفتن این می کنند که " این کار را نکنید! این کار را هم نباید انجام دهید! پشیمان خواهید شد!" نتیجه گیری: اولین پست در هر مبحث سئو تقریبا همیشه اشتباه است.

اسپم: هر تکنیک لینک کردن که از وبلاگ ها و فروم ها بردارید، به معنای واقعی کلمه به درد نخور است چون آن قدر از آن سوء استفاده و اسپم می شود که از بین برود. هر چه توصیه غیر اختصاصی تر باشد، شما را بیشتر وادار به فکر و خلاقیت می کند و این اتفاق بهتری است.

نکات مهم در آموزش تئوری سئو

اصطلاحات و مباحثی در سئو وجود دارد که شما می توانید در مورد آنها به صورت تئوری اطلاعات کسب کنید. پس از یادگیری این موارد به سمت انجام عملی سئو سایت بروید. اگر می خواهید یک سایت وردپرسی را سئو کنید مطالب آموزش سئو و خصوصاً آموزش سئو مبتدی خوراک شما خواهد بود. 

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. تولید محتوای درجه یک و سئو شده
  3. بهینه سازی آدرس های سایت
  4. بهینه سازی متا تایتل و توضیحات متا
  5. کسب اطلاعات در خصوص الگوریتم های سئو گوگل
  6. اهمیت افزایش ترافیک سایت 
  7. سئو داخلی، خارجی و فنی
  8. آنالیز سئو سایت
  9. ابزارهای آنالیز سئو و ....

قبل از پیاده سازی سئو روی سایت بهتر است در خصوص تمام این موارد اطلاعات لازم را کسب کنید.

تئوری پایه های سئو

آیا تا به حال در مورد سلسله مراتب نیازهای ماسلو شنیده اید؟ آن یک نظریه ی روانشناسی است که نیازهای اساسی انسان مانند آب، هوا و ایمنی را نسبت به نیازهای پیشرفته تر مانند اعتبار و وابستگی اجتماعی در اولویت قرار می دهد. نظریه بیانگر این است که شما بدون اطمینان حاصل کردن از اینکه نیازهای پایه ای برطرف شده اند نمی توانید به نیازهای بالاتر دست پیدا کنید. (اگه گشنگی بکشی عاشقی یادت میره!)
یک سلسله مراتب مشابه در مورد روند سئو توسط رند فیشکین تهیه و طراحی شده که در ادامه آن را توضیح می دهیم:
برای موفقیت در امر سئو می توانیم این 7 گام را به صورت مرحله ای طی کنیم:

1. در دسترس بودن برای خزنده ی عنکبوتی گوگل تا موتورهای جستجو بتوانند وبسایت شما را بخوانند.

2. ایجاد محتوا به گونه ای که به جستجوهای کاربران پاسخ دهد.

3. بهینه سازی کلمات کلیدی برای جذب جویندگان و موتورهای جستجو

4. تجربه ی کاربری عالی شامل زمان بالا آمدن سریع سایت

5. تولید محتوایی که ارزش به اشتراک گذاشته شدن را داشته باشد که این محتوا در به دست آوردن لینک، تقدیر از آن و بسط داده شدنش موفق خواهد بود.

6. عنوان، URL و شرحی که نرخ کلیک بالایی را به همراه داشته و منجر به رتبه بندی بهتری شود.

7. نشانه گذاری قطعه ها و طرح واره ها برای بالاتر نمایش داده شدن در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

5 از 5