با ما در ارتباط باشید: 0314566

راه های زیادی برای هدایت مخاطبان به یک سایت وجود دارد اما در واقع دو مؤلفه اساسی برای این کار وجود دارد که یکی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و دیگری SEM (بازاریابی موتور جستجو) نام دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند بین این دو شباهت وجود دارد - یعنی هر دو حول کلمات کلیدی می چرخند ، اما تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد.
برای اینکه یاد بگیرید چگونه و در چه زمانی از آنها به طور موفقیت آمیز استفاده کنید، چند نکته مهم ارائه خواهیم کرد. در واقع استفاده از سئو رایگان یا سئو پولی (SEM) نیازمند اصول خاصی است که قبل از شروع باید با آنها آشنا شوید. تفاوت های زیادی بین seo و sem وجود دارد. به طوری که seo را می توان به صورت رایگان انجام داد، اما برای sem باید هزینه زیادی متحمل شد.

سئو رایگان چیست؟

سئو رایگان به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که خود فرد بدون هیچ هزینه‌ای سئو سایت را بر عهده می گیرد. یعنی با استفاده از ابزارهای مختلف و رایگان اقدام به تحلیل سایت های رقیب کرده و ضعف های سایت خود را پوشش می دهد. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که یکی از آنها یواست است. یواست در واقع به شما کمک می کند تا مطلب مورد نظر را از نظر خوانایی و بهینه بودن بررسی کنید.
چند مورد از ابزارهای رایگان برای سئو عبارتند از:

  • Google Trends
  • BROWSEO
  • Screaming Frog
  • GTmetrix
  • Rank Checker
  • Responsive Design Test

همانطور که مشاهده می کنید بدون استخدام وب مستر و هیچ هزینه خاصی می توان اقدام به سئو سایت کرد. برای این که یاد بگیرید خودتان از پس سئو بر بیایید در ادامه 6 ابزار را به شما معرفی می کنیم. 

نکته مهم: اگر قصد دارید سئو را خودتان و با پرداخت هیچ هزینه ای انجام دهید حتما قبل از هر کاری در خصوص سئو و تکنیک های سئو سایت مطالعه کامل داشته باشید. در سئو سایت بعضی از قدم های اشتباه نه تنها باعث بهبود سایت شما نخواهد شد بلکه باعث افت سایت یا جریمه توسط گوگل نیز می شود. 

ابزارهای سئو رایگان سایت

قبل از شروع سئو رایگان باید کاربردی ترین ابزارها را نصب کرده و گام به گام با آن ها پیش بروید. اولین کار استفاده از ابزاری است که کلمات کلیدی را به شما معرفی کند. سپس، ضعف های سایت و سرعت بارگیری آن است. پس از آن نیز نوبت به انجام مابقی کارها نظیر تولید محتوا، بهینه کردن آنها برای موتورهای جستجو، کاهش سرعت بارگیری سایت، لینک سازی و ... می رسد.
در ادامه مهمترین ابزارهای رایگان برای سئو تضمینی سایت به شما معرفی شده اند:

Google Trends ابزاری یافتن کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که کاربران چه کلماتی را برای ورود به سایت شما انتخاب کرده اند. همچنین اطلاعاتی درباره تغییر کلمات کلیدی در طول زمان را نیز به شما ارائه می دهد. یعنی ممکن است کاربران در طی یک بازه زمانی از کلمات جدیدتری استفاده کنند که شما از آنها خبر ندارید و یا برای آن کلمه کلیدی مطلبی تولید نکرده اید.
سپس، شما کلمات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای بهینه کردن انتخاب می کنید. بگذارید یک مثال بزنیم:
شما دارای یک سایت طراحی بنر آنلاین هستید. اما، هنوز نمی دانید که کاربران چه کلمه ای را جستجو می کنند؟ آیا واژه "سفارش بنر گیف" را جستجو می کنند یا "سفارش بنر متحرک"؟ در واقع هر دو یک معنی را می دهند، اما ربات گوگل ممکن است رابطه معنایی آن دو را با هم درک نکند. این همان جایی است که گوگل ترندز به کمک شما می آید.

این ابزار نحوه مشاهده سایت شما توسط موتور جستجو را به شما نشان می دهد. به عبارت بهتر، سایت شما را به صورت خام و از نگاه ربات های گوگل به تصویر می کشد. به طوری تمامی فونت ها، هدر یا تصویر فانتزی سایت شما را تا سطح پایه پایین می آورد و اطلاعات مربوط به SEO را نمایش می دهد. با مشاهده سایت خود از این طریق، می توانید آنچه را که نیاز به بهبود دارد، مشاهده کنید.
تنها کاری که شما باید برای کسب این اطلاعات انجام دهید، درج نشانی سایت است.

اگر نمی دانید که وبسایت شما چه مشکلاتی دارد، می توانید از ابزار Screaming Frog استفاده کنید. این ابزار برای 500 URL اول رایگان است. به طوری که پس از هر بار درج نشانی، سایت شما را جستجو می کند و به دنبال موانع جستجوگرها می گردد و گزارشی از مکان مشکلات ارائه می دهد.
این ابزار به دنبال لینک‌های خراب، فراداده‌های گمشده، پرونده ها و تصاویر پرحجم، صفحات تکراری و پیوندهای داخلی سایت می گردد و گزارشی از آن ها ارائه می دهد.

آیا می دانید سرعت بارگیری وب سایت شما چقدر است؟ آیا یک یا دو صفحه در سایت خود دارید که لود شدن آن خیلی زمان‌بر است؟ در واقع، سرعت کم صفحه می تواند ضربه بزرگی به سئو سایت وارد کند. سرعت سایت در رتبه بندی موتور جستجو نقش مهمی دارد، بنابراین با استفاده از GTmetrix می توانید سرعت سایت را بررسی کرده و نقاط ضعف آن را مشاهده کنید.

آیا می دانید وب سایت شما در کجای نتایج موتور جستجو قرار دارد؟ با Rank Checker خیلی راحت این اطلاعات را کسب کنید. این ابزار به شما نشان می دهد سایت شما در کدام صفحه از نتایج جستجو نمایش داده می شود و نکاتی را برای بهبود آن به شما ارائه می دهد.

آیا اطلاع دارید سایت شما از طریق تلفن هوشمند چگونه به نظر می رسد؟ موتورهای جستجو به وب سایت هایی که از نظر اندازه و شکل ظاهری با تمامی تلفن های هوشمند سازگار باشند امتیاز ویژه ای قائل است؛ به طوری که آن ها را همیشه در اولویت قرار داده و به معرض نمایش می گذارد.
برای اطمینان از اینکه آیا وب سایت شما در هر دستگاهی واضح به نظر می رسد، از ابزار Responsive Design Test استفاده کنید.

سئو رایگان بهتر است یا سئو پولی؟

قطعاً سپردن کار به کاردان نتایج مطلوب را به همراه خواهد داشت. اما، اگر سرمایه لازم برای استخدام وبمستر حرفه ای ندارید، مجبور به یادگیری تکنیک های ساده و اولیه هستید. همانطور که مشاهده کردید، گوگل و بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ برای کمک به کاربران و افرادی که هنوز سرمایه ای برای سئو سایت خود ندارد، ابزارهای رایگانی ارائه کرده است. در واقع وبمسترها نیز از همین ابزارها برای سئو استفاده می کنند؛ تنها فرق آنها با کاربران عادی در تجربه آنها است. همانطور که یک پزشک متخصص با یک ویزیت کوتاه مدت می تواند مشکل جسمی شما را تشخیص دهد، یک وبمستر هم با یک آنالیز ساده می تواند به مشکلات سایت پی ببرد و در راستای بهبود آن اقدامات لازم را انجام دهد. شما نیز اگر در زمینه سئو مطالعات لازم را داشته باشید، آزمون و خطاهای کافی را انجام دهید، می توانید پس از مدتی به یک متخصص تبدیل بشوید اما برای این کار باید زمان بگذارید.
اگر نیاز دارید سریع به سود دهی برسید و زمانی برای مطالعه و یادگیری سئو ندارید پیشنهاد ما سفارش سئو سایت به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ است اما اگر زمان کافی برای سئو تضمینی سایت خود را دارید، از همین امروز یادگیری سئو را آغاز کنید و برای موفقیت از ابزار های رایگان لیست شده در این متن استفاده کنید.

a href="/سفارش-سئو">سفارش "ئو به شرکت های متخصص، در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

5 از 5