با ما در ارتباط باشید: 0314566
بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

بهترین پلاگین سئو وردپرس کدام است؟ بیاید در این مورد با صداقت صحبت کنیم. بهترین پلاگین وردپرس با توجه به نیازهای افراد برای هر کس متفاوت خواهد بود.اگر به دنبال بهترین پلاگین‌های سئو وردپرس هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با ایده‌آل‌ترین افزونه‌ها آشنا شوید و بتوانید با اطلاعات بیشتر از بین آنها انتخاب کنید.

یوست (Yoast)

افزونه یوست، یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های رایگان وردپرس است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت خود را بر اساس آخرین تغییرات گوگل، بهینه‌سازی کنید. افزونه یوست به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی عناوین سئو و محتوای سایت خود را انتشار دهید. همچنین امکان افزودن تصاویر به همراه اطلاعات آن (کلمه کلیدی عکس و ویدئو)، فراهم است.
افزونه یوست با فراهم کردن فهرستی از صفحات موجود در وب‌سایت شما، این امکان را به موتورهای جستجو می‌دهد تا به راحتی مطالب سایت شما را پیدا کنند. این کار موجب می‌شود تا سایر مطالبی که با افزونه‌های دیگر بهینه‌‌سازی کرده‌اید نیز، با افزونه یوست هماهنگ شوند.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

از دیگر خصوصیات yoast seo میتوان به ساخت نقشه سایت، اضافه کردن داده های متا (توضیحات متا، تگ تایتل و ...) در این افزونه اشاره کرد. یکی از ویژگی های یوست نشان دادن بهینه سازی هر صفحه برای کلمه کلیدی آن است البته ما استفاده از این ویژگی را خیلی پیشنهاد نمی دهیم چرا که این ویژگی بیشتر کلمات کلیدی کاملا منطبق در عنوان، تگ های h و متن را بررسی میکند که هیچکدام از فاکتورهای مهم سئو گوگل نیستند و بیشتر افرادی که سعی میکنند برای این آنالیز نمره کامل کسب کنند بیشتر به محتوای خود ضرر میرسانند.

افزونه SEMRush

افزونه SEMRush یکی از بهترین افزونه‌های بهینه‌سازی محتوا است. این افزونه برای بسیاری از کارشناسان سئو، بازاریابان، وبلاگ‌نویسان، صاحبان کسب و کار و ...، این امکان را فراهم می‌کند تا ترافیک سایت خود را افزایش دهند. البته، این افزونه مناسب افرادی است که می‌خواهند کلمات کلیدی رایج را از بین سایر کلمات تفکیک کنند؛ به گونه‌ای که با فهرست کردن کلمات کلیدی سایر رقبا، به شما کمک می‌کند تا با استفاده بهینه از آن، ترافیک سایت خود را بالا ببرید. این کلمات کلیدی مربوط به 10 سایت مشابه برتر در رتبه الکسا هستند.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل، یک ابزار رایگان ارائه شده توسط شرکت گوگل برای کمک به مالکان وب‌سایت و حضور سایت آن‌ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا ایرادات سایت خود را پیدا کنید؛ ایراداتی که باعث شده‌اند تا موتورهای جستجوی گوگل نتوانند سایت شما را به راحتی پیدا کنند. این افزونه پس از بررسی و تحلیل سایت شما، نکاتی مفید در مورد این که چگونه این ایرادات را تصحیح کنید، ارائه می‌دهد.
شما توسط این افزونه می‌توانید اطلاعاتی دقیق از میزان نرخ کلیک، ایمپرشن، نحوه ورود کاربران به سایت و غیره را به دست آورید. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونگی تحلیل نمودار در سرچ کنسول

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه Ahrefs

افزونه Ahrefs جایگزینی مناسب برای پلاگین SEMRush است؛ چراکه تمام ابزارها و ویژگی‌های مشابه آن را ارائه می‌دهد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی دقیق در مورد کلمات کلیدی رایج، تحلیل رقبا، بک‌لینک‌ها، رتبه کلمات کلیدی و غیره به دست آورید. همچنین به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک کلمه کلیدی رایج و ایده‌آل، بازدید محتوای خود را بالا ببرید. اما ویژگی منحصر به فردی که افزونه Ahrefs را با سایر افزونه‌ها متمایز کرده، آنالیز بک‌لینک‌هاست. با استفاده از این ویژگی می‌توان دریافت که کدام سایت‌ها به رقبای شما لینک داده‌اند؛ به گونه‌ای که شما هم می‌توانید با مدیران این سایت‌ها در تماس باشید تا به سایت شما لینک بدهند.
یکی دیگر از خدماتی که این افزونه ارائه می‌دهد، امکان شناسایی محتواهایی است که رقبای شما از طریق آن ها بازدید بازدید بالایی داشته اند. بنابراین شما نیز می‌توانید با تولید این محتواها، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در آخر این که این افزونه محتوای کپی را شناسایی کرده و کمک می‌کند تا بخش‌هایی که کپی هستند را اصلاح کنید.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه Google Keyword Planner

هیچکس به اندازه خود گوگل نمی‌تواند شما را در یافتن کلمات کلیدی رایج کمک کند. این افزونه مناسب وب‌سایت‌هایی است که به دنبال کلمات کلیدی برای محصولات تبلیغاتی خود هستند؛ معمولاً کلماتی که در تبلیغات استفاده می‌شوند، کوتاه و کاربردی و در عین حال ساده هستند که این افزونه، فهرستی کامل از تمام این کلمات به صورت رایگان ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید به کمک این افزونه، کلماتی را پیدا کنید که بیشترین سرچ را نزد کاربران داشته‌اند.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه All in One SEO Pack

پکیج سئو، یک افزونه محبوب رایگان وردپرسی است که یک مجموعه جامع از ابزارها را برای بهبود وضعیت سایت ارائه می‌دهد. این پکیج به شما اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات محتوای خود نظیر متای توضیحات، متا تگ‌ها، نقشه سایت، تصاویر و غیره را انتشار دهید. این افزونه به همراه ووکامرس، به شما کمک می‌کند تا فروشگاه آنلاین خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. افزونه پکیج سئو دسترسی بیشتری به addones می‌دهد، و این یک راه مقرون‌ به صرفه‌تر از افزونه یوست است. به همین دلیل است که افزونه پکیج سئو دومین پلاگین محبوب وردپرس است.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

سئوپرس (SEOPress)

یکی دیگر از پلاگین‌های بهینه‌سازی سایت، پلاگین سئوپرس است. این افزونه نیز مانند سایر افزونه‌های فوق شما را در بهینه‌سازی محتوای سایت کمک می‌کند. ویژگی‌ منحصربفردی که این افزونه را از سایرین متمایز می‌کند، سهولت استفاده از آن است. دلیل بزرگی که برخی از کاربران این افزونه را به یوست ترجیح می‌دهند، ارزان‌تر بودن آن و همچنین ویژگی‌های مشابه است.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

رنک مث (Rank Math)

افزونه رنک مث یک پلاگین محبوب و در حال رشد است، که به شما اجازه می‌دهد وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی بهینه کنید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات سایر افزونه‌های سئو را با آن منطبق کنید. همچنین با استفاده از افزونه رنک مث، قادر خواهید بود تا تمام اطلاعات مربوط به یک محتوا نظیر متا تگ، عنوان و غیره را انتشار دهید. قابلیت افزودن نقشه سایت، کنسول جستجوی گوگل و تنظیم ویژگی‌های پلاگین بر اساس نوع کاربر از دیگر مزایای این افزونه است.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه KeywordTool.io

این افزونه یکی از بهترین پلاگین‌های جستجوی کلمه کلیدی است. کیورد تولز به شما کمک می‌کند تا با تایپ کردن یک کلمه کلیدی، ایده‌های بعدی را خلق کنید. به این معنی که با جستجوی یک کلمه کلیدی، سایر کلمات به صورت خودکار در ادامه پیشنهاد می‌شوند. این پیشنهادها بر اساس بیشترین میزان سرچ کاربران در موتورهای جستجو نظیر آمازون، بینگ، یوتیوب و غیره مبنا قرار داده شده‌اند.
همچنین، با پرداخت هزینه می‌توانید به امکانات ویژه این افزونه همچون میزان جستجوی کلمات، تعداد کلیک و سایر داده‌هایی که مربوط به کلمات کلیدی است، دسترسی پیدا کنید.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

چک کننده لینک‌های شکسته(Broken Link Checker)

لینک‌های خراب می‌توانند تاثیر منفی زیادی بر روی سئو سایت بگذارند. اگر مدتی است که یک وبلاگ راه‌اندازی کرده‌اید، باید آن را مدام بررسی کنید تا در صورت خراب شدن (شکسته‌شدن) لینک‌ها، در پی رفع آن باشید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا تمام لینک‌های خراب را شناسایی کرده و آن‌ها را بدون ویرایش مطالب خود ترمیم کنید. البته، این افزونه سرعت سایت شما را تا حد زیادی کند می‌کند. از این رو، ما به شما افزونه Ahrefs را برای شناسایی لینک‌های خراب معرفی می‌کنیم.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه SEOquake

این افزونه ابزاری مفید برای مالکان وب‌سایت است. این افزونه به عنوان مرورگر وب برای گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری قابل دسترس است. افزونه SEOquake اطلاعات مفیدی نظیر سلامت صفحه، آخرین بروزرسانی، رتبه الکسا و بسیاری پارامترهای دیگر را ارائه می‌دهد. با استفاده از نوارابزار این افزونه، می‌توانید تمام اطلاعات ذکر شده را با تایپ کردن کلمات کلیدی مشاهده کنید. شما حتی می‌توانید تمامی اطلاعات را در قالب فرمت CSV دانلود کرده و آن‌ها را مانند اکسل در اختیار داشته باشید.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه WP Rocket

سرعت سایت یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین رتبه گوگل است. به همین خاطر است که باید عملکرد وب‌سایت خود را زیر نظر داشته باشید تا مبادا سرعت آن موجب شود تا سئو سایت بهم بخورد.
راحت‌ترین راه برای افزایش سرعت وب‌سایت، فعال کردن کش (Cash) سایت است. افزونه WP Rocket، بهترین پلاگین برای راه‌اندازی کش سایت بدون نیاز به استفاده از ابزارهای فنی است.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

افزونه MonsterInsights

این افزونه درواقع یک همیار برای وردپرس است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین مطالب را برای انتشار انتخاب کنید. در واقع افزونه MonsterInsights با تحلیل مطالب سایت‌های رقیب، به شما سیگنال‌های مفیدی ارسال می‌کند تا آن دسته از مطالبی که بیشترین بازدید را در سطح وب می‌خورند، مشاهده کنید.
این افزونه همچنین اطلاعاتی دقیق از فعالیت کاربران را هنگام ورود به سایت شما نشان می‌دهد. به این معنی که آن‌ها هنگام ورود به سایت شما، دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

فهرست مطالب آسان (Easy Table of Content)

گوگل به شما پیشنهاد میدهد که مطالب طولانی سایت خود را به پاراگراف ها و قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. این افزونه برای شما این کار را انجام میدهد. این پلاگین سئو وردپرس یک فهرست مطالب به محتوای شما اضافه میکند تا مطالعه آنها ساده تر شود.
از آنجایی که فهرست مطالب محتوا را ساده تر میکند به تجربه کاربری ، نرخ پرش و رتبه سایت شما نیز کمک خواهد کرد.
خود این پلاگین قابل تنظیم است و شما میتوانید انتخاب کنید در کجا اضافه بشود، چه هدر هایی (H2,H3,..) لنگر بشوند و اینکه فهرست مطالب در همه صفحات اضافه بشود یا در بعضی از آنها.

افزونه Shortpixel

شما با استفاده از این افزونه میتوانید تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید. از آنجایی که تصاویر دیرتر از بقیه قسمت های سایت لود میشوند روی سرعت سایت شما تاثیر زیادی خواهند گذاشت.
استفاده از این افزونه بسیار آسان است شما فقط باید بعد از نصب تنظیم مورد نظر خود را انتخاب کنید و این افزونه به صورت خودکار تصاویر شما را بهینه خواهد کرد. این افزونه JPG,PNG,GIF,PDF را ساپورت میکند.
برای اینکه عکس هایی که در حال حاضر در سایت شما هستند را بهینه کنید Bulk image optimization را اجرا کنید تا تمام تصاویر سایت با تنظیمات شما بهینه شوند. این افزونه در ماه 100 اجرای رایگان به شما می دهد.

افزونه HREFLANG Tags Lite

استفاده از این افزونه بسیار راحت است کافیست بعد از نصب در dropdown برای هر صفحه یا محتوا ترجمه URLها را اضافه کنید.

افزونه HREFLANG Tags Lite
البته این بهترین روش اضافه کردن hreflang tagsنیست مخصوصا برای سایت های بزرگ اما این روش برای سایت های کوچکتر با محتوای ترجمه شده کم جوابگو خواهد بود.

افزونه Redirection

این پلاگین برای ریدایرکت های 301 سایت بدرد شما میخورد. برای استفاده از آن کافیست Url مبدا و مقصد را وارد کنید و "Add Redirect" را انتخاب کنید.

redirection
این افزونه انواع ریدایرکت ها و کدهای وضعیت 4XX را ساپورت میکند.

3xx redirects

4xx status codes

و بهترین قسمت این افزونه رایگان بودن آن است.

بهترین افزونه سئو وردپرس

اکنون که محبوب‌ترین افزونه‌های سئو را به شما معرفی کردیم، وقت آن رسیده تا با یک جمع‌بندی بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم. طبق گزارشات به دست آمده، افزونه Yoast Seo و پس از آن افزونه All in One SEO Pack محبوب‌ترین پلاگین‌های بازار هستند. شاید مهم ترین عامل محبوبیت این دو افزونه سادگی استفاده از آن‌ها و امکانات خوبی باشد که به کاربر ارائه می‌کنند. نکته دیگر در انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس برای ما این بود که کاربران بتوانند از این افزونه ها به صورت رایگان یا با بودجه بسیار کم استفاده کنند. دو افزونه Yoast Seo و All in One SEO Pack رایگان هستند و همین موضوع باعث شد تا در لیست برترین افزونه های سئو وردپرسی ما قرار بگیرند.

مهم است افزونه سئو شما برای تازه کارها قابل فهم باشد تا بتوانند از آن به سادگی استفاده کنند. با توجه به این که سئو به طرز چشمگیری در حال همه‌گیری است، کاربری آسان و قابلیت استفاده ساده در انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس نکته مهمی است. این دو افزونه بسیار ساده هستند و برای کار کردن با آن‌ها به آموزش‌های پیچیده یا صرف زمان طولانی نیساز نیست. کافی است کمی با این دو ابزار کار کنید تا به راحتی طرز استفاده از آن را یاد بگیرید و بعد از آن دیگر فقط تجربه شماست که تعیین کننده سرعت پیشرفت سئو خواهد بود.
بهتر است هر کدام از این افزونه‌ها را مطابق با اهداف سایت خود نصب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. البته، استفاده همزمان از پلاگین‌های مختلف می‌تواند سرعت سایت شما را کند کند، که این امر موجب از بین رفتن سئو سایت می‌شود. از این رو هر کدام را در یک بازه زمانی مشخص نصب کنید.

نتیجه گیری
بهینه کردن محتوای سایت برای موتورهای جستجو، مهمترین بخش در دیجیتال مارکتینگ است. تمام سئوکاران و کارشناسان در تلاشند تا با استفاده از ابزارهای مختلف، محتوای سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. همچنین، یافتن کلمات کلیدی مناسب و آنالیز رقبا نیز جزو مواردی است که حتما باید در سئو سایت به آن توجه شود. امیداواریم که این مطلب توانسته باشد شما را در یافتن یک پلاگین رایگان ایده‌آل کمک کرده باشد.

5 از 5