با ما در ارتباط باشید: 0314566
مبانی سئو

مبانی سئو یک راهنمای اولیه است که شما می توانید با استفاده از آن مطالب آموزش سئو سایت را مطالعه کنید. در مبانی سئو ما به شما کمک می کنیم تا با قدم گذاشتن در مسیر درست، سئو سایت را آموزش ببینید. حتما قبلا شنیده اید که سئو قسمت های مختلفی دارد شاید شما نام بعضی از این بخش ها را نیز شنیده باشید ولی بعضی از قسمت های سئو کاملا برای شما ناآشنا هستند. در یادگیری بهینه سازی سایت شما باید مرحله به مرحله پیش بروید. برای مثال اگر شما قبل از اینکه در خصوص کلمات کلیدی مهارت بدست بیاورید به سراغ لینک سازی بروید روی کلمات اشتباه لینک سازی خواهید کرد و این عمل هیچ کمکی به رتبه سایت شما نخواهد کرد.
پس با ما همراه باشید تا با قدم گذاشتن در مسیر درست مبانی سئو را یاد بگیرید.

مبانی سئو

اگر می خواهید ترافیک بیشتری را به سایت خود بیاورید. باید سایت خود را برای کاربر و موتور جستجو بهینه کنید. بهینه سازی سایت یا سئو سایت یکی از عوامل مهم برای وبسایت داران است. شما برای بهینه سازی سایت خود دو راه پیش رو دارید برون سپاری سئو سایت (استخدام فریلنسرهای سئو یا شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو) یا اینکه خودتان سئو سایت را انجام بدهید.
شما هر کدام از روش های بالا را که انتخاب کنید بهتر است با مبانی سئو آشنا باشید. اگر قصد برون سپاری سئو سایت را دارید باید با تمامی قسمت های سئو آشنا باشید تا بتوانید آنها را به درستی پیاده سازی کنید چرا که پیاده سازی اشتباه سئو میتواند به جای سود برای شما همراه با ضرر باشد.
اما اگر قصد برون سپاری سئو سایت را دارید باز هم باید اطلاعاتی اولیه در خصوص سئو در اختیار داشته باشید تا بتوانید روند پیشرفت سئوکار را بررسی کنید.
نکته: شرکت های ارائه خدمات سئو، یک دوره آموزش اولیه سئو برای شما ارائه می دهند.

سئو سایت شامل بخش های کلمات کلیدی، سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی، لینک سازی، آشنایی با الگوریتم های گوگل بررسی آپدیت های آنها، شناخت ابزارهای سئو و ... می شود.

 

آشنایی با تعاریف سئو 

در ابتدای هر کاری باید تعریفی از آن کار بدانید تا بتوانید به طور کامل به روش ها و اصول و تکنیک های آن نیز مسلط شوید. بنابراین در سئو نیز به همین گونه است قبل از اینکه کاری را شروع کنید باید بدانید که سئو چیست؟   

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
سئو سایت

آشنایی با سئو داخلی و سئو خارجی

بعد از مطالعه مطلب سئو شما فهمیدید که سئو شامل قسمت های زیادی میشود و برای اینکه به یک سئو کار تبدیل بشوید باید در این بخش های مختلف استاد بشوید. سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میشود .

سئو داخلی و سئو خارجی سایت

سئوی داخلی به کارهایی گفته می شود که در داخل سایت برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل انجام میشود. اما سئوی خارجی به کارهایی گفته می شود که خارج از وب سایت و سیستم مدیریت محتوا اتفاق می افتد. سئو داخلی و خارجی مهمترین بخشی است که شما باید یاد بگیرید. آشنایی با انتخاب کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و خاجی، آنالیز رقبا، سئو تکنیکال و ... از جمله مواردی هستند که شما در بخش سئو داخلی و خارجی پونه مدیا آموزش خواهید دید. 

معرفی سایت به موتورهای جستجو

اگر مجموعه ای از بهینه سازی های اولیه را انجام داده اید و کمی وب سایت شما استاندارد شده است بهتر است که وب سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. در این قدم بهتر است که مطلب زیر را بخوانید. اگر آدرس سایت شما در موتور جستجو ثبت نشده باشد هرچقدر هم سایت خوبی داشته باشید تا وقتی خزنده های گوگل سایت شما را پیدا نکنند شما رتبه ای در نتایج جستجو بدست نخواهید آورد. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آشنایی با تولید محتوا

احتمالا در قسمت سئو داخلی سایت مشاهده کردید که یکی از فاکتورهای سئو که بسیار به آن اشاره شده بود محتوا است. حالا چگونه میتوان یک محتوای مناسب تولید کرد؟ تولید محتوا چیست؟از کجا باید تولید محتوا را شروع کرد؟ چه نوع محتوایی باید برای یک سایت تولید کرد؟

آشنایی با تولید محتوا برای سئو سایت

در ابتدا نکته ای که باید برای تمام محتواهای خود به آن توجه کنید نوشتن محتوای خاص و با کیفیت است. محتوایی که مینویسید باید به اندازه ای خوب باشد که سایت های دیگر به شما لینک بزنند.همچنین محتوای شما باید جواب سوال کاربر را بدهید برای مثال وقتی کاربر میپرسد "بهترین لپتاپ های سال 2020" وی به دنبال مطلبی میگردد که لیستی از بهترین لپتاپ ها را به او نشان بدهد نه صفحه خرید لپتاپ.  

مهم نیست که شما قصد سئو سایت فروشگاهی دارید یا یک وبلاگ. محتوایی که برای آنها تولید میکنید باید برای کاربر باشد نه موتور جستجو.

آشنایی با ابزارهای سئو 

در سئو ابزارهایی نیز به شما تعلق میگیرد که با استفاده از آنها میتوانید راحت تر در بازی سئو موفق شوید. شرکت های مختلفی ابزارهایی برای سئو سایت به شما ارائه داده اند بعضی از این ابزارها مجانی و بعضی پولی هستند.

یکی از ابزارهایی که باید استفاده آن را برای بررسی سرعت سایت و صفحه خود بلد باشید gtmetrix است. برای تست سرعت لود سایت بهتر است که وارد سایت gtmetrix.com شوید و دامنه سایت خود را وارد کنید تا برای شما تست سرعت را انجام دهد اگر سرعت سایت شما رتبه B و A  دریافت کرد یعنی سایت شما از نظر سرعت بهینه است .این فاکتور برای جلوگیری از فرار کاربران به دلیل سرعت لود پایین سایت خوب است . اگر کار کردن با GTMERIX را بلد نیستید بهتر است که مطالب آموزش GTMETRIX را بخوانید.

بعد از مطالعه مطلب GTMERIX فک کنم توانسته باشید که سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. اگر سوال شما این است که چگونه کدهای جاوا اسکریپت ،عکس و CSS خود را بهینه کنم میتوانید از ابزارهای کمپرس آنلاین و .. استفاده کنید برای استفاده از این ابزارهای می توانید عباراتی مانند compressed images و... را در گوگل سرچ کنید. 

از دیگر ابزارهایی که برای تست سئو سایت ، آنالیز seo سایت ، سایت بررسی سئوی سایت استفاده می شود میتوان به سایت هایی مثل woorank , seocentro , seowebpageanalyzer , seoptimer و .. اشاره کرد این ابزار های میزان سازگاری سایت شما را با اصول پایه ای سئو اندازه گیری می کنند. از جمله پارامترهایی که این سایت ها بررسی میکنند متا تگ های موجود در هدر ، نقشه سایت و فایل robots.txt و... است .

یکی از بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت، سرچ کنسول گوگل است که به شما کمک میکند همواره سایتی بهینه داشته باشید و عملکرد خود را بررسی کنید. 

یادگیری اشتباهات سئو و دوری از آنها

در سئو گاهی یکسری از اقدامات و اشتباهات انجام می شود که برای سئو سایت شما خطرناک است و اثری بد بر روی سایت شما می گذارد بنابراین قبل از اقدامات حرفه ای بهتر است که با مطالعه مطلب زیر با رایج ترین این اشتباهات آشنا شوید. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
10 اشتباه رایج در سئو سایت

پیاده سازی سئو 

تا الان با ماهیت سئو آشنا شدید و بهترین کار برای یادگیری و ماندگاری این آموزش های سئو در حافظه این است که مراحل قبل را یکی یکی روی یک سایت انجام دهید. حالا با توجه به سیستم مدیریت محتوایی که با آن کار می کنید باید به صورت تخصصی با آن سیستم مدیریت محتوا کار کنید. یادگیری سئو به هیچ وجه بدون تمرینات عملی کامل نخواهد شد. مطالب زیر را با دقت بخوانید و سعی کنید تمام آموخته های خود را پیاده سازی کنید. 

بهینه سازی سایت جوملایی

سئو وردپرس چیست؟

آموزش سئو وردپرس

لینک سازی در سئو 

ما قبلا در مورد سئو خارجی و داخلی صحبت کردیم. سئو خارجی یکی از قسمت های پراهمیت در بهینه سازی سایت است. در سئو خارجی یکی از مهم ترین کارهایی که سئوکار باید انجام بدهد تلاش برای دریافت لینک است.لینک سازی یا بک لینک وقتی رخ میدهد که یک سایت به صفحات شما لینک بزند.هرچه اعتبار این سایت بالاتر باشد این لینک از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

البته در سئو داخلی نیز ما بحث لینک سازی داخلی را داریم . لینک سازی داخلی یعنی ساخت لینک از یک صفحه سایت به دیگر صفحات سایت خودتان. 

لینک سازی درست باعث بالا رفتن اعتبار یک سایت میشود. در بخش لینک سازی مقالات سئو تمام نکات مهم برای لینک سازی و انواع آن برای شما ارائه شده است. 

آشنایی با تکنیک های سئو 

در این مرحله از بازی زمان این رسیده است که با تکنیک های مختلفی که برای بهینه سازی سایت میتوانید از آنها استفاده کنید آشنا شوید. از جمله این تکنیک ها میتوان به سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، تکنیک آسمان خراش و ... اشاره کرد. تکنیک های سئو به شما کمک میکنند تا بهترین روش سئو سایت خود را پیاده سازی کنید و به نتایج بهتری در موتورهای جستجو دست بیابید. 

رفع مشکلات پیاده سازی سئو 

در این بخش مبانی سئو تصمیم گرفتیم که برخی از مشکلاتی که در فرآیند سئو با آن روبرو می شوید را مرور کنیم تا هنگام بروز مشکل بهترین تصمیم را برای آنها بگیرید.

افت ناگهانی رتبه سایت بعد از بروز رسانی الگوریتم های گوگل یکی از مشکلاتی است که هر سئوکار میتواند با آن برخورد کند. برای اینکه بتوانید این مشکلات را شناسایی کنید باید با الگوریتم های گوگل آشنا باشید و همواره حواستان به بروز رسانی های گوگل باشد.

شما با استفاده از وب مستر میتوانید خطاهایی که در سایت شما رخ میدهد را بررسی کنید و سعی کنید در اسرع وقت آنها را رفع کنید. از انواع خطاهایی میتوانید در سایت خود مشاهده کنید میشود به انواع کد وضعیت وب سایت، مشکلات خزش، سرعت پایین، خطاهای فنی سایت و.... اشاره کرد.

نرخ پرش و نرخ خروج یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه بشوید. هنگامی که نرخ پرش یک سایت یا صفحه بالا باشد یعنی کاربر بعد از ورود به این صفحه بدون اینکه کاری انجام بدهد (خرید، پر کردن فرم، نظر دادن و ...) از سایت خارج شده است. 

5 از 5