با ما در ارتباط باشید: 0314566
استخدام تیم سئو

هر نوع کسب و کار، هر نوع سایت و به طور کلی هر مطلبی در اینترنت منتشر می‌کنید، لازم است توسط کاربران، دیده شود و محبوب باشد. این مساله بسیاری بدیهی است. به همین شکل، اهمیت سئو را نمی‌توان نادیده گرفت، مخصوصاً حالا که تعداد سایت‌ها بسیار زیاد است و به صورت روزانه، محتوای اینترنت تا حد قابل توجهی در حال رشد می‌باشد.

اگر کسب و کاری را اداره می‌کنید یا به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی هستید، باید برای سئو سایت خود هم، پلن داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به تیم سئو بپردازیم و ببینیم چگونه با حداقل هزینه می‌توانیم تیم سئو کارآمدی درست کنیم.

انواع تیم‌های سئو

تیم داخلی (Internal team): تیم سئویی داخلی یا (in-house seo) که در شرکت شما مستقر است و جز کارمندان شرکت محسوب می‌شوند و وظایف مربوط به سئو را به عهده دارند.

تیم خارجی (External team): تیم سئوی خارجی یا (seo agency) به تیمی گفته می‌شود که در استخدام یک شرکت مادر است و به صورت مقطعی و یا با قرارداد‌های محدود، برای شرکت شما، وظایف مربوط به سئو را انجام می‌دهد.

مطالب و بحث‌های زیادی در رابطه با تیم‌های داخلی و خارجی سئو وجود دارند که با مطالعه آن‌ها متوجه می‌شوید، هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند، ولی وقتی قرار باشد تیم سئویی برای شرکت خود، تشکیل دهید، چالش‌هایی پیش رو خواهید داشت.
ساختن یک تیم که نیاز به نوعی تخصص دارد ممکن است کمی دردسر‌ساز باشد، مخصوصاً اگر آن تخصص را نداشته باشید. با بررسی تیم‌های داخلی و خارجی سئو می‌توانیم بگوییم که با رعایت چند نکته، ساختن تیم داخلی چندان سخت نیست و هزینه کمتری نسبت به استخدام تیم خارجی خواهد داشت.
اگر دوست دارید تیم سئوی داخلی برای کسب و کار خود داشته باشید، می‌توانید این مطلب را بخوانید و با حداقل هزینه این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید ترکیبی از تیم‌های داخلی و خارجی برای سئو داشته باشید ولی فعلاً تنها درباره تیم ۱۰۰ درصد داخلی، صحبت می‌کنیم.
برای ساختن یک تیم سئوی داخلی باید قدم به قدم پیش بروید و نهایتاً در نتایج گوگل دیده شوید.

seo team

قدم اول: توسعه بودجه


در قدم اول باید برای تیم سئو، بودجه تعیین کنید و اگر لازم است این بودجه را توسعه دهید. در ۳۰ شهر برتر دنیا، هزینه استخدام یک متخصص سئو (بر اساس تجربه و مهارت) ۴۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود. و اگر فکر می‌کنید نیاز به (VP (Vice Peresident یا سرپرست تیم دارید، باید به صورت ماهیانه ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر پرداخت کنید.
بنابراین اگر بخواهید یک تیم جمع و جور داشته باشید، هزینه‌ کمتری برای دستمزد کارمندان می‌پردازید. همچنین باید برای استخدام کارمندان تولید محتوا، هزینه کنید. غیر از این هزینه‌ها باید مقداری بودجه هم برای ابزار‌های سئو در نظر بگیرید.

این هزینه‌ها به صورت سالیانه بر آورد شده‌اند:

۱. تیم سئو با یک متخصص سئو:
۴۵۰۰۰ دلار برای حقوق کارمندان+ ۴۵۰۰ دلار برای ابزار سئو+ ۸۰۰۰ دلار برای تولید محتوا
۲. تیم سئو با یک مدیر یا سرپرست:
۶۰۰۰۰ دلار برای حقوق کارمندان+ ۶۰۰۰ دلار برای ابزار سئو و آموزش+ ۲۰۰۰۰ دلار برای تولید محتوا

۳. تیم سئو پروژه‌ای (۱ مدیر و ۲ متخصص):
۱۵۰۰۰۰ دلار برای حقوق کارمندان (۶۰۰۰۰ دلار (مدیریت سئو) و ۲ × ۴۵۰۰۰ دلار (دو متخصص سئو) ) + ۱۵۰۰۰ برای آموزش و ابزار سئو.

۴. تیم سئو پروژه‌ای (۱ سرپرست، ۱ مدیر سئو، ۲ متخصص سئو، ۲ کپی رایتر):
۳۴۰۰۰۰ دلار برای حقوق کارمندان (۱۰۰۰۰۰ دلار برای سرپرست تیم و ۴۵۰۰۰ دلار برای بقیه اعضا و ۶۰۰۰۰ دلار برای برای مدیر سئو) + ۳۴۰۰۰ دلار آمورش و ابزار سئو.
البته تیم‌های پروژه‌ای زیر مجموعه‌ای از تیم سئو خارجی هستند و مناسب شرکت‌های بزرگ می باشند. از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کنیم، این است که تیم‌هایی از نوع شماره ۱ و ۲ یک مزیت بزرگ دارند و آن هم این است که لازم نیست با کارمندان بخش سئو ارتباطی داشته باشید بلکه تنها با سرپرست یا مدیر آن‌ها تعامل دارید و به این شکل وقت کمتری صرف تیم سئو خواهید کرد.

اگر قصد دارید تیم سئو را بسازید، ما پیشنهاد می‌کنیم از تیم‌هایی مانند شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید ولی بهرحال انتخاب مدل تیم سئو بستگی به میزان ریسک پذیری و نیاز‌های شما دارد.
باید به یاد داشته باشید که بعد از استخدام کارمندان سئو، نیاز به ابزار و آموزش مناسب هم دارید تا بتوانید نتیجه مؤثر بگیرید. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، بهتر است برای تولید محتوا، تعدادی کارمند دیگر هم استخدام کنید به این شکل خواسته شما از کارمندان معقول خواهد بود و هر کارمند بر روی تخصص خود تمرکز می‌کند در غیر این صورت نتیجه نا امید کننده‌ای در انتظار شماست.

قدم دوم: یک هدف مشخص کنید


بعد از اینکه بودجه و نوع تیم سئویی که می‌خواهیم، تعیین کردیم، باید اهداف و چشم اندازی برای سئو تعریف کنیم. یعنی باید مشخص کنیم چه انتظاراتی از تیم سئو داریم و چگونه تیم سئوی موفقی خواهیم داشت.

تیم نوع دوم را برای مثال در نظر بگیرید. مجموع هزینه‌های این نوع تیم، ۸۶۰۰۰ دلار در سال است، یعنی ۷۲۰۰ دلار به صورت ماهیانه. اگر بودجه احتیاطی، ۲۵ درصد هزینه کل باشد، باید حداقل ۲۹۰۰۰ دلار درآمد در ماه داشته باشیم تا کسب و کار ما، توجیه اقتصادی داشته باشد. کاملاً مشخص است که این توجیه اقتصادی و امنیت مالی در کسب و کار ها، یک شبه بدست نمی آید.
بعد از ۲ تا ۴ سال، تأثیر سئو بر کسب و کار مشخص می‌شود، می‌توانید هدف‌ و چشم‌انداز‌های کوتاه مدت برای سئو، تعریف کنید و بعد از مدتی آن را تغییر دهید. به هر حال تعیین هدف هم به نوع کسب و کار و شرایط شما بستگی دارد.
فاکتور‌هایی که برای تعیین هدف مناسب هستند شامل این موارد می باشد: بالا بردن رتبه سایت با استفاده از کلمات کلیدی، بالا بردن ترافیک جستجو، یا فقط داشتن یک سئوی متوسط و معمولی. همچنین می‌توانید اهداف بلند پروازانه‌ای برای کسب و کار خود در نظر بگیرید و از طریق سئو آن را اعمال کنید.

seo team

قدم سوم: یک لیدر استخدام کنید

خب، بعد از اینکه بودجه و اهداف تعیین شدند وقت آن است که لیدر یا رهبری برای تیم سئو انتخاب و استخدام کنید. بر اساس انواع تیم‌های سئو که نام بردیم، می‌توانید افراد مورد نیاز را استخدام کنید.
یکی از حساس‌ترین قسمت‌های تشکیل تیم سئو، همین قسمت است زیرا جایگاه لیدر تیم بسیار حساس و مهم می‌باشد. لازم است فردی برای این کار انتخاب شود که دارای خصوصیت‌های ذاتی برای رهبری افراد باشد. این فرد باید در اعضای تیم، انگیزه ایجاد کند تا در نهایت به اهداف و چشم‌انداز‌ها برسید.

seo team

از مشاوره لیدر استفاده کنید


اگر راک استار کسب و کار آنلاین شما، یک لیدر تیم سئو باشد، بسیاری از کار‌ها برایتان راحت خواهد بود. یعنی اگر فردی قابل و مستعد به عنوان سرپرست تیم استخدام کنید، لازم نیست نگران چیزی باشید فقط اجازه دهید او کارش را انجام دهد، منابعی که نیاز دارد (مانند آموزش کارمندان، ابزار و ...) را در اختیارش قرار دهید و به این شکل در نهایت به هر آنچه در نظر داشتید می‌رسید.
حتی اگر در آینده تصمیم گرفتید مدل تیم را تغییر دهید و از افراد بیشتری در تیم سئو استفاده کنید، می‌توانید از لیدر مشورت های مفیدی بگیرید و با کمک او افراد جدید را نیز استخدام کنید.
اساساً، به لیدری نیاز دارید که برنامه را به خوبی پیش ببرد و برای گسترش تیم سئو (در صورت نیاز) به شما کمک کند.

seo team
در ادامه تعدادی از فیلد‌های کاری، در تیم سئو را نام می‌بریم:

متخصص توسعه/ سازنده لینک:


این دو کار تقریباً شبیه به هم هستند، یعنی وظیفه فرد در این موقعیت شغلی، شامل تبلیغات و ارائه محتوا توسط لینک‌های مختلف است. این عنوان شغلی، اغلب در تیم سئوی شرکت‌های بزرگ دیده می‌شود.

متخصص سئو:


یک متخصص سئو، تمام کار‌های فنی مربوط به سئو را انجام می‌دهد. کار‌هایی مانند نوشتن اطلاعات متا، برچسب‌ها و ...

مدیریت سئو:


معمولاً مدیریت سئو، شامل نظارت اعضای تیم و طراحی استراتژی هاست.

کپی رایتر:


وظایف افراد در این فیلد کاری هم بسیار حساس می‌باشد. آن‌ها باید محتوای مفید تولید کنند. گاهی کپی رایتر‌ها دارای مهارت‌های مربوط به طراحی گرافیکی نیز هستند که به این ترتیب محتوای تولید شده بسیار جذاب‌تر خواهد بود.
برای اینکه تیم سئو، کارش را به خوبی انجام بدهد، نیاز به این افراد خواهید داشت. البته تعیین صلاحیت و استخدام این کارمندان بستگی به برنامه، فلسفه‌های شما و استراتژی لیدر تیم دارد.

اعضای تیم را مسئولیت پذیر نگه دارید


وقتی تیم را ساختید و هدف‌ها و بودجه را مشخص کردید، وقت آن است که روی میزان مسئولیت پذیری اعضای تیم، کار کنید. می‌توانید از لیدر تیم سئو، مشورت بگیرید و به صورت ماهیانه، گزارش کار اعضا را بررسی کنید. روی میزان مسئولیت پذیری اعضا کار کنید ولی اگر پیشرفتی نداشتند لازم نیست آن‌ها را تحمل کنید.
امور مربوط به سئو ممکن است سخت باشند به‌خصوص اینکه باید مرتب استراتژی‌های آن را به روز کنید. ممکن است بعد از مدت‌ها که تغییری در روند کار حس نکرده اید، پیشرفت ناگهانی را تجربه کنید.

همیشه انتظارات خود را بالا ببرید

احتمالاً همه تیم های سئو از این قسمت متنفر هستند ولی شما باید همیشه تیم را تشویق کنید تا برای موفقیت گروه، بیشترین تلاش را انجام دهند.
این مطلب راهنما به پایان رسید، می‌توانید با انتخاب تیم داخلی سئو، به اهداف کسب و کار آنلاین خود برسید. اگر عنوان‌های شغلی دیگری در تیم سئو مد نظر دارید لطفاً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است.