با ما در ارتباط باشید: 0314566
طریقه بهتر ایندکس شدن یک سایت , بهبود ترافیک سرچ

در مفاهیم مرتبط با سئو سایت یکی از مقوله هایی که به شدت حائز اهمیت است ایندکس شدن سایت است. زمانی که یک عنکبوت یک سایت و یا محتوای جدید را پیدا می کند در ابتدا نیاز دارد که بداند آن سایت و یا محتوا به چه مطلبی اشاره می کند. در ابتدای پیدایش اینترنت و شروع به کار عنکبوت ها در وب , spider ها به این صورت  که امروزه هستند هوشمند نبودند. شما می توانید یک خزنده را مجبور کنید که محتوای سایت شما را ایندکس کند و آن را نیز رتبه بندی کند. اما نمی توانید زمانی که هیچ محتوای جدید به سایت خود اضافه نکرده اید این کار را مکرراً تکرار کنید بنابراین شما تنها در وقت هایی می توانید خزنده ها را مجبور به indexمحتوای سایت خود کنید که اتفاق جدیدی افتاده باشد(اتفاق جدید میتواند یک صفحه جدیدِ ایجاد شده، تغییرات در یک صفحه قدیمی، یک سایت یا وبلاگ جدید باشد) اگر قصدِ ارتقاء و ترویج محتوای خود را دارید بهتراست روش های قدیمی را کنار گذاشته و از روش های جدید استفاده کنید.

 کلمات کلیدی در متن

کلمات کلیدی مورد نظر شما نباید به تنهایی در یک صفحه باشد. بسیار از افراد برای نتیجه گرفتن در نتایج جست و جو تنها به استفاده از تنوع کلمات کلیدی و به کار بردن حالت های متفاوت آنها در متاتگ های صفحات روی آورده اند. امروزه به کاربردن بیش از حد کلمات کلیدی در متا تگ ها نه تنها پاداش ندارد بلکه باعث پنالتی می شود. و متا تگ کلمات کلیدی هیچ تاثیری در الگوریتم های رتبه بندی موتور جست و ندارد. متا تگ کلمات کلیدی از سوی گوگل منسوخ شده است. اگر در طی فرآیند کار دقت کافی نداشته باشید. ممکن است که سایت خود را به صورت کامل از الگوریتم های ایندکس خارج کنید و به این معنی است که سایت شما برای هیچ کلمه کلیدی رتبه خاصی نخواهد داشت.

امروزه گوگل علاوه بر محتوای سایت شما به تجربه کاربر در سایت شما و هدف کاربر از جستجو علاقه مند است. به عنوان مثال کاربر قصد خرید محصولی را دارد  و یا اینکه تصمیم دارد که چیزی را یاد بگیرد. علاوه براین موارد مطابق با تحقیقات پونه مدیا حدود 200 پارامتر است که در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. بنابراین کلمات کلیدی هنوز هم اهمیت دارند. برخی از این موارد شامل کیفیت لینک های ورودی , سیگنال های شبکه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم و استفاده از کدهای صحیح در تمام صفحات سایت است . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید استفاده از استایل های دستی در فایل html روی سئو سایت شما تاثیر عکس دارد.

 بهبود سرچ ترافیک

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ایندکس گوگل چیست؟

تمام این 200 پارامتر زمانی مهم است که خزنده ها به موتور جست و جو بگویند که سایت شما به ازای این  جست و جو در مکان اول قرار دارد. به این معنی است که موتورهای جست و جو عادت ندارند که برای همیشه یک سایت را برای یک جست و جو بالا نگه دارند. به این خاطر است که ایندکسینگ اهمیت دارد.

ایندکسینگ , روش عنکبوت ها برای جمع آوری و پردازش تمام اطلاعاتی است که در طول خزش از صفحات و سایت ها در اینترنت به دست آمده است.

ایندکس های مکرر نتایج جست و جوی شما را بهبود می دهد.

عنکبوت ها اسناد و تغییرات جدید را ثبت می کنند. که این تغییرات می تواند به بقای سایت شما در نتایج جست و جو کمک کند. و در نتیجه تفییرات را در صفحه و نتایج جست و جو به نحوی نشان خواهند داد. عنکبوت ها ویژگی های تگ عنوان و متا تگ ها و alt تصاویر را تحلیل می کنند. بعد از تجزیه و تحلیل کامل عنکبوت ها این محتوا را به گوگل اضافه می کنند. تا درنتایج نمایش داده شود. شما می توانید حتی در وبمستر از ابزارهای ایندکسینگ استفاده کنید. هنگامی که کاربر از صفحه نتایج جستجو وارد سایت می شود به دنبال اطلاعاتی است که متناسب با کلمات کلیدی وارد شده در جست و جو است. اینجا است که الگوریتم گوگل وارد کار می شود و با مقایسه سایت شما با سایر سایت های دیگر متناسب با آن کلمه کلیدی به سایت شما رتبه خواهند داد. با استفاده از وبمستر شما قادر خواهید بود که بررسی کنید که ربات های گوگل بعد از ورود چه تعداد از صفحات شما را خزش و کرال کرده اند.

چگونه ایندکس شدن سایت شما روی کارایی نتایج جست و جو سایت شما تاثیر می گذارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای سایت شما در تمام اوقات در دسترس موتورهای جست و جو و خزنده ها هستند. این یک نسخه ساده از این است که چگونه گوگل سایت های جدید را پیدا, آنالیز و ایندکس می کند. دیگر موتورهای جست وجو مانند یاهو و بینگ نیزبه نحوی از این قانون پیروی می کنند. البته به خاطر الگوریتم های مخصوص به خود کمی با هم تغییرات دارند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چرا گوگل باید سایت شما را ایندکس کند؟

چرا پارامترهای ایندکسینگ وب سایت مهم هستند

 شما باید به دنبال یک نرخ کارآمد برای ایندکسینگ سایت خود باشید. این به این معنی است که شما می خواهید عنکبوت های موتورهای جست و جو با بیشترین سرعت ممکن بعد از انتشار مطلب سایت شما را ایندکس کنند. به منظور بررسی وضعیت های کرال و اینکه ربات های گوگل بعد از ورود چه تعداد از محتوای شما را کرال کرده اند می توانید وارد تب Crawl Stats در سرچ کنسول خود شوید و بعد از ورود تصویری مانند تصویر زیر را می توانید مشاهده کنید.

طریقه بهتر ایندکس شدن یک سایت

نمودار اولیه که به رنگ آبی است نشان می دهد که چه تعداد از صفحات سایت شما را گوگل ایندکس کرده است.توسط این نمودار می توانید کاملا مشاهده کنید که گوگل در هر روز چه تعداد از صفحات سایت شما را کرال کرده است. هر چه تعداد کرال های روزانه سایت شما بیشتر باشد بهتر است.

برای افزایش میزان خزش چه باید کرد

همواره سعی داشته باشید که علاوه بر نوشتن محتوای جدید همواره محتوای قدیمی سایت خود را بروز کنید زیرا گوگل در صورت تغییرات صفحات مشتاق است که آن محتوا ها را دوباره کرال کند. همواره سعی کنید که زمان لود صفحات خود را کاهش دهید همانطور که در تصویر بالا نمودار سبز رنگ مشاهده می کنید روز به روز زمان لود این صفحه کاهش یافته است. این تغییرات چشمگیر می تواند به رشد سایت شما به نسبت کمک زیادی بکند. لود سریع به این معنی است که گوگل به مراتب خیلی راحت تر و بهتر می تواند تعداد زیادی از صفحات سایت شما کرال و ایندکس کند. اگر نگران این هستید که ربات گوگل و دیگر خزنده ها در هر بار ورود به سایت شما میزان پهنای باند زیادی را مصرف نکنند شما می توانید تعداد کرال را در هر بار که خزنده وارد سایت می شود تنظیم کنید این تنظیم به معنی افزایش مقدارخزش نیست شما می توانید تنها مقدار آن را محدود کنید. نوع و کیفیت خدمات هاست و سرور نیز می تواند بر روی ایندکس شدن وب سایت شما تاثیر داشته باشد همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بعد از انتقال به یک سرور دیگر سرعت بارگذاری صفحات افزایش یافته و زمان لود صفحات کاهش چشمگیری داشته است که می تواند به رشد شما کمک کند.

اما ما برای بهتر ایندکس شدن سایت چه کردیم

ما اخیرا علاوه بر انتشار تعداد زیادی پست در این مدت , پست های قدیمی را نیز بروز کردیم و در آنها تغییراتی را اعمال کردیم .گوگل هم مشتاق است تا همه بروزرسانی و تغییرات را در کمترین زمان ممکن دریافت کند از این رو تعداد زیادی از محتواهای قدیمی را به خاطر تغییرات آپدیت مجددا خزش خواهد کرد. بعد از انتقال به یک سرور دیگر نیز سرعت لود صفحاتمان بسیار بهبود پیدا کرد.

سرعت بیشتر صفحات شما به این معنی است که گوگل زودتر و سریع تر به وب سایت شما مجددا مراجعه کرده و آن را خزش می کند

گوگل همواره علاقه مند است که بهترین وب سایت ها را به کاربر در نتایج جست و جو نشان دهد و برای این کار توجه خاصی به وب سایت هایی دارد که از تجربه کاربری خوبی برخوردار هستند اما کیفیت محتوا و سرعت بارگذاری صفحات نیز بسیار مهم است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
12 جواب برای "چرا وب سایتم در گوگل ایندکس نمی شود؟"

قوانین ایندکس سریع سایت

سایت های سریعتر = تجربه کاربری بهتر

تجربه کاربری بهتر= بهبود وضعیت در نتایج جست و جو

 مهمتر از اینکه گوگل چگونه وب سایت شما را ایندکس می کند این است که گوگل چه تعداد صفحه را ایندکس می کند. شما باید مطمئن شوید که بیشترین تعداد صفحات ممکن شما توسط گوگل ایندکس شده است. 

در مراحل زیر ما شما را برای درک بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

ایندکس شدن سایت چرا مهم است ؟

ایندکس سایت یکی از اصول اولیه سئو به شمار می آید. بنابراین ایندکس شدن سایت برای داشتن نتایج بهتر در موتورهای جست و جو بسیار مهم است. حال اگر بتوانید به خزنده های گوگل کمک کنید تا راحت تر سایت شما را ایندکس کنند بدون شک نتیجه بهتری در نتایج جست و جو به دست خواهید آورد. سئو سایت یک امر ضروری برای موفقیت هر سایتی می باشد.

1- آیا هم اکنون وب سایت من ایندکس شده است؟

اگر وب سایت جدید راه اندازی کرده اید و مدتی از آن می گذرد به احتمال زیاد توسط خزنده های گوگل ایندکس شده است اما اگر شک دارید می توانید با استفاده از این دستور site:poonehmedia.com تعداد صفحات ایندکس شده سایت خود را مشاهده کنید.(در نظر داشته باشید که به جای پونه مدیا آدرس وب سایت خود را وارد کنید.) بنابراین این روش ساده ترین  روش بررسی ایندکس سایت است.

 

 صفحات ایندکس شده پونه مدیا

اگر نتایجی را در جست و جوی بالا مشاهده کردید این عالی است اما اگر نتیجه ای مشاهده نکردید مطلب معرفی سایت به موتور جست و جو را بخوانید.

تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل

برای برخی از کارهای تحلیلی لازم است تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل را برای برخی از سایت ها بررسی نماییم این کار را می توانیم هم برای سایت های خودمان و هم برای سایت های رقیب انجام دهیم بدون شک دانستن تعداد صفحات ایندکس شده سایت برای تحلیل بسیار مهم است. اگر سایت ایندکس نشده باشد و یا تعداد صفحات ایندکس شده کمتر از تعداد صفحات اصلی باشد باید راه کاری برای هر چه بهتر کردن ایندکس سایت اندیشید در غیر اینصورت می توانید سئو سایت خود را وارد مرحله بعدی نمایید. توجه داشته باشید مثلا اگر رقیب شما در گوگل 3000 صفحه ایندکس شده دارد نمی توان با یک سایت تک صفحه ای با وی رقابت کرد. دو نوع رویکرد برای مشاهده تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل وجود دارد. بنابراین بررسی ایندکس سایت اولین گام در دنیای رقابت سئو می باشد.

  • بررسی تعداد صفحات ایندکس شده سایت بدون دسترسی به google search console : با استفاده از سرچ عبارت site:poonehmedia.com می توانید صفحات ایندکس شده را مشاهده نمایید حالا با یک ضرب معمولی می توانید تعداد صفحات ایندکس شده را محاسبه کنید. که برابر است با تعداد کل صفحات گوگل برای سایت شما ضربدر تعداد لینک های موجود در هر صفحه
  •  بررسی تعداد صفحات ایندکس شده در سایت با استفاده از google search console :  برای این کار در سمت چپ صفحه، از منوی Google Index گزینه Index Status را انتخاب نمایید در این صفحه شما می توانید همانند تصویر زیر تعداد صفحات ایندکس شده را مشاهده نمایید. 

تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل

2- ابزارهای Google Analytics & Search Console را برای سایت خود فعال کنید.

با استفاده از این دو ابزار رایگان شما می توانید وب سایت خود را به صورت کامل بررسی و تحلیل کنید.

Google Analytics : وب سایت شما را از لحاظ پارامترهایی مانند بازدید کننده، زمان صرف شده در سایت، صفحات مورد نظر آنها، جایی که از آنهاست، و غیره بررسی می کند.

 گوگل وبمستر نیز سایت شما از لحاظ پارامترهای دیگر مانند خطاهای هنگام خزش , موارد امنیتی , وضعیت آخرین ایندکس و ... بررسی می کند.

برای راه اندازیِ Google analytics با اکانت گوگل خود با توجه به عکس زیر
عمل کنید.(gmail خود را وارد کرده و طبق روال ثبت نام کنید)

 طریقه ایندکس سایت

سپس در فیلد های زیر نام و آدرس وب سایت خود را وارد کرده و روی گزینه ی Get tracking IDدر پایین صفحه کلیک کنید

pasted-image-0-75.jpg

راههای ساده ای برای نصب Google Analytics روی وب سایت خود دارید. اگر از نرم افزار wordPress یا سایرِ برنامه های مدیریت محتوا استفاده می کنید، این برنامه ها Google analytics tracking ID را از شما میخواهند(در عکس پایین، بالای صفحه، سمت چپ)

طریقه ایندکس سایت

3- استرانژی بازاریابی محتوای خود را برنامه ریزی کنید

استراتژی سئو و استراتژی بازاریابی محتوا خیلی مهم هستند برای محتوای خود چارچوب بنویسید برخی از چارچوب های ما در نوشتن محتوا به شرح زیر است

- هدف شما چیست ؟

- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

- چه نوع محتوایی باید تولید کنیم ؟

- محتوای وب سایت خود را بعد از وب سایت باید در چه سایت هایی منتشر کینم؟

با اینکه قبلا در مورد اهمیت این موضوع صحبت کردیم؛ یک بار دیگر هم این موضوع  را به شما یادآوری می کنیم: "این به نفع شماست که یک استراتژی بازاریابی محتوایی که با تمرکز بر نتایج جستجو باشد طرحی کنید."
بنا بر گفته موسسه بازاریابی محتوا: "آنهایی که یک استراتژی با ثبات برای بازاریابی محتوا دارند:
* بسیار خود را در بازاریابی محتوایی موثر می بینند.
* در تمامی جنبه های بازاریابی محتوایی، به طور قابل ملاحضه ای کمتر به چالش کشیده می شوند.
* خودشان در استفاده از سایرِ فنونِ بازاریابی محتوایی وشبکه های اجتماعی موثرتر می یابند.
* این امکان را دارند که مقدارِ بیشتری از بودجه ی بازاریابیِ خود را صرف بازاریابی محتوایی کنند.

تمام این موارد کاملا درست و صحیح است، تجربه ی شخصی ما ثابت کرده است که: زمانی که یک برنامه ریزی و نقشه برای کارهایی که باید انجام دهید آماده کردید؛ کار های خود را بیشتر در مسیر درست خواهید دید و همچنین می توانید که مسیر موفقیت را هم دنبال کنید. از طرفی سایت ها و وبلاگ های که هیچ برنامه ریزی ندارند میتوان گفت که از قافله عقب می مانند.
علاوه بر این که این کار باعث حفظ تمرکز شما بر روی اهدافتان می شود، یک استراتژی محتوایی ثبت شده می تواند به شما کمک کند که سایر صفحات وب سایت خود را زودتر بسازید و با این به ایندکس شدن هر چه زودتر وب سایت خود کمک کنید.
امروزه 33 درصد کسب و کارهای مشتری به مشتری (B2B) از وب سایت ها استفاده میکنند، همچینین 67 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی حداقل یک خرید بر اساس پیشنهادِ دارندگان سایت انجام داده اند.
مطالعات اخیر ثابت کرده است که شرکت هایی که ماهانه 16 پست بر روی وب سایت خود میگذارند تا 4.5 برابر بیشتر از شرکت هایی که بین 0 تا 4 پست ماهانه گذاشته اند جذب مشتری دارند.
طبق گفته ی
الکس تورنبول از سایت GrooveHQ ، داشتنِ وب سایت یا بلاگر بودن یعنی:
تلاشِ موثر برای گذاشتنِ محتوای با ارزش، با کیفیت، جالب و مفید؛ و بعد از آن انجام هر کاری که باعث شود تا مشتری ها و خواننگان با پتاسیل بالا آنرا بخوانند.
وقتی استراتژیِ بازاریابی محتوایی خود را آماده می کنید حتما باید یک لیست برای انتشار پست های خود خود آماده کنید. ولی شما نیاز دارید محتوایی که شما روی سایرِ سایت ها منتشر میکنید را به عنوان یک فاکتور رشد دهنده استفاده کنید.البته این فقط به رشد شما کمک نمی کند، بلکه سرعتِ ایندکس شدن را افزایش داده و باعث بهبود لینک های داخلی می شود.
* یک پست به عنوان پستِ مهمان در سایت هایی با اعتبار مناسب بگذارید.
* برای انتشار پست خود از وب سایت هایی استفاده کنید که محتوایی مشابه با محتوای شما دارند.
* مقاله های خود را در لیست مقاله های با کیفیت بالایِ یک سایت قرار دهید.(مراقب باشید-تعدادِ زیادی از فهرست های وب سایت های مختلف کیفیت بالایی ندارند و همین امر باعث خراب شدنِ نامِ بِرَند شما، اعتبار و سئو وب سایت شما می شود.)
* شما میتوانید از سایت های معتبر استفاده کنید.
البته در نظر داشته باشید که هر محتوایی که تولید میکنید و اسم شما یا برندتان را با خود حمل میکند باید با کیفیت باشد و روی سایتِ خوب و معتبری منتشر شود.
در غیراین صورت، شما هدفِ بهینه سازی موتورهای جستجو را از دست می دهید، و ترافیکِ ورودی سایت شما و برندتان در این رویه آسیب می بیند. محتوایی که روی یک وب سایتِ اسپم شده منتشر می شود و به سایت شما لینک بَک می دهد به گوگل پیشنهاد می دهد که وب سایت شما نیز به اسپم
  شده است. همچنین سایت هایی با پرچم های قرمزِ بی کیفیت که از تبلیغاتِ بی مورد و به درد نخور پر شده اند و محتوای بی کیفیتی پر غلط های املایی ودستوری هستند و یا در صنعتی که شما قصد ورود به آنرا دارید نا شناخته اند. دقیقا مکان هایی هستند که شما باید از آن ها دوری کنید.
قصد اسم آوردن نداریم، ولی به قطع شما با حس ششم خود میتوانید تشخیص دهید که  سایت بی کیفیت و یا در اصطلاح اسپمی چه سایتی است. به عنوان مثال یک وبلاگ با آدرسِ
“Iamspammyandnotgood.blogfa.com” اصلا گزینه خوبی نیست و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه برای بازاریابی محتوایی میتواند به شما کمک کند که در رالیِ منتشر کردن پست گیج و گم نشوید و از انتشار غیر هوشمندانه پست توسط شما جلو گیری میکند. این عمل به شما کمک می کند که مثل یک  راننده ی ماهر پشتِ فرمانِ موتورهای جستجو بشینید و بر روی بالابردن ورودی  و افزایش نرخ تبدیل خود کار کنید.

4- وبلاگ خود را راه اندازی کنید

چرا شما به بلاگ نیاز دارید؟

پاسخ بسیار ساده است بلاگ را می توان ماشین هایی دانست که سخت برای سئو سایت شما کار می کنند .محتوای بلاگ به مراتب خیلی بهتر و سریع تر نسبت به صفحات استاتیک ایندکس می شوند. در واقع سایت های دارای وبلاگ به طور متوسط 434 درصد صفحات بیشتر و 97 درصد لینکهای بیشتری را ایندکس می کنند. همچنین وبلاگ ها باعث میشوند ترافیک بیشتربه سمت سایت شما بیاید. کسب و کارهایی با یک وبلاگ معمولی 55 درصد بیشتر از سایر کسب و کارهای بدون وبلاگ بازدید کننده دارند؛ در تصویر زیر می توانید مقایسه وب سایت هایی که حاوی وبلاگ هستند با دیگر سایت ها مطالعه کنید.

 تاثیر وبلاگ در ایندکس شدن سایت

شما می توانید به صورت موثر از وبلاگ در راستای اهداف خود استفاده کنید.

تاثیر وبلاگ در پیداکردن مشتری

 به عنوان مثال وقتی صفحه ای برای محصول جدید خود می سازید، کافیست یک پست در مورد محصول جدید خود در وبلاگتان منتشر کنید، چند عکس با کیفیت به آن اضافه کرده و لینک صفحه ی محصول خود را در زیر آن قرار دهید. این کمک میکند که صفحه ی وب سایت شما سریعتر توسط موتورهای جستجو ایندکس شود.

5- لینک سازی داخلی 

لینک های داخلی لینک هایی هستند که افراد کلیک کننده را به سایر صفحات وب سایتتان هدایت می کنند، این لینکها یکی دیگر از ابزارِ موثر برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت شما و بالابردن جایگاه شما در صفحه ی نتایج جستجو هستند. یکی از منابع خوب برای پیدا کردن لینک های داخلی نقشه ی وب سایت هستند.
این که ساختار مسیریابی وب سایت به گونه ای باشد که به نظر گوگل منطقی به نظر برسد از اهمیت زیادی برخوردار است. مسیریابی وب سایت شما باید از این روند پیروی کند که صفحه اصلی>>دسته بندی ها>>صفحات زیرمجموعه. در نظر داشته باشید که تمامی این عناصر باید به صورت کامل و واضح به هم مرتبط باشد. پس اگر شما یک طراح وب هستید، مسیر یابی شما باید به صورت زیر باشد.
صفحه اصلی>>سرویس طراحی وب>>طراحی وردپرس
دقت داشته باشید که موارد بالا چقدر مرتبط و منطقی اند.
یکی دیگر از عوامل کلیدی تصحیح ساختار آدرس شماست. گوگل به آدرس هایی که تا حد امکان ساده و سرراست باشند مهر تایید خود را خواهد زد. پس اگر آدرس سایتتان برای شما که انسانید با عقل و منطق سازگار بود، پس برای گوگل هم همچنین خواهد بود.

 6- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

 همواره محتوای سایت خود را بعد از انتشار ،  در شبکه های اجتماعی متفاوت به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باعث جذب مشتریان جدید و بهبود ایندکس شدن سایت شما می شود. و برای سئو سایت شما نیز مهم است زیرا یک لینک به محتوای خود ساخته اید. با استفاده از شبکه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

 چه محتواهایی در آینده در چه مکان های بهتر دیده می شود ؟

محتوا در چه جاهایی بهتر دیده می شود

طبق تحقیقاتِ تیمِ پونه مدیا گوگل نقطه نظراتِ متفاوتی در خصوص سئو داشته است؛ در اوایل 2015 گفته شده است پست های شبکه های اجتماعی هیچ تأثیر در رتبه بندی شما برای حضور در نتایج جستجو ندارد ولی بعدا گفته شد که این عمل هم بی تأثیر نیست! گوگل در searchenginelan.com  اعلام کرده:" بله ما از بازخورد شبکه های اجتماعی به عنوان راهنمای خود استفاده میکنیم؛ ما از این عنصر به عنوان یک  سیگنال برای  تصمیم گیری در خصوص رتبه بندی سایت ها استفاده می کنیم. همچینین با در نظر گرفتن تعداد افرادی که یک مقاله را به اشتراک می گذارند از این که آن محتوا چقدر مفید و موثر بوده است باخبر می شویم"

چند سال بعد matt Cutts از خبر گذاری گوگل اعلام کرد:
"من در ماهِ می 2010 گفتم که ما از بازخورد شبکه های اجتماعی به عنوان سیگنال استفاده نمی کنیم و در آن زمان استفاده ای نکردیم. اما الان در دسامبر 2010 اعلام میکنم که ما از بازخوردِ شبکه های اجتماعی به عنوان سیگنال استفاده میکنیم."


7- نقشه سایت خود را بسازید

 نقشه سایت یک لیست در قالب xml از تمام آدرس های موجود در وبسایت شما است. با استفاده از این ابزار گوگل سریعا تغییرات و اصلاحات شما را در سایت متوجه می شود و صفحات مربوطه را ایندکس می کند.

آیا نقشه سایت به رشد وب سایت شما  در نتایج جست  جو کمک می کند؟ بدون شک خیر یعنی تفاوت چشمگیری  نمی تواند داشته باشد. اما به سریعر ایندکس شدن سایت شما کمک می کند. در تصویر زیر شما می توانید زمان خزش سایت زمانی که سایت نقشه ندارد را مشاهده کنید.

زمان کرول سایت بدون نقشه سایت

زمان کرول سایت همراه با نقشه سایت

خزش سایت همراه با نقشه سایت

همانطور که مشاهده می کنید خزنده های گوگل با استفاده از نقشه سایت سریهتر ایندکس می شود.

8- نقشه سایت خود را درSearch Console معرفی کنید

 ما در پونه مدیا همیشه دوست داریم نقشه بروز در گوگل وبمستر داشته باشیم از این رو به صورت هفتگی و یا ماهانه نقشه جدید را در وبمستر به گوگل معرفی خواهیم کرد. همانطور که در تصویر زیر می بینید شما می توانید نقشه جدید خود را به گوگل معرفی کرده , آن را تست کرده و در نهایت از تعداد کل آدرس ها و تعداد ایندکس شده ها اطلاع داشت. برای ساخت نقشه سایت می توانید از وب سایت های آنلاین و یا پلاگین ها استفاده کنید. نقشه سایت خود را با نام sitemap.xml ساخته و آن را درروت سایت خود آپلود کنید.

 ارسال نقشه سایت در وبمستر گوگل

9- کانال های خود در شبکه های اجتماعی را بسازید

یکی از مؤلفه های موثر در عملِ بهینه سازی موتور های جستجو؛ اهمیت به بازخوردِ شبکه های اجتماعی است. این بازخورد ها می تواند موتور های جستجو را نسبت به سایت جدید شما  کنجکاو کند و همین باعث بالا رفتن نرخِ تجسس و ایندکس شدنِ سایت شما می شود. همچنین بیشتر از آن بازخورد های اجتماعی به سایت شما کمک می کند که رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو داشته باشد. این کاملا واضح است که یک برنامه ریزیِ کاری محکم و استوار برای شبکه های اجتماعی به سئوی وب سایت شما کمک میکند. همچنین از این موضوع قافل نشوید که حساب های کابری شما مکان های بسیار خوبی برای ارائه لینکِ سایت یا وبلاگ شما هستند.
صفحه های اینستاگرام، کانال های ویدیویی مثل آپارات و حساب های کاربریِ لینکدین و
سایر شبکه های اجتماعی علاوه بر این که ثبت نام و استفاده ی راحتی دارند؛ بسترهای خوبی برای ارائه ی لینک و هدایت مخاطبان به وب سایت شما هستند.
اگر قصد ساختنِ حساب کاربری جدید در شبکه های اجتماعی، برای سایت یا وبلاگ خود ندارید، میتوانید از حساب کاربری خود به برای ارائه لینک و بالا بردن نرخ تجسس وب سایت استفاده کنید. پیشنهادِ ما به شما این است که برای هر پروژه کاری، حسابِ کاربریِ جداگانه بسازید. این عمل علاوه بر این که به بهبود سئوی سایت شما کمک میکند، تأثیر چشمگیری بر  روی برند سازی شما خواهد داشت.در پایان در نظر داشته باشید که اگر در این شبکه های اجتماعی قصد فعالیت دارید؛ باید خود را برای ساخت و ارائه ی محتوایِ درخورِ این پلتفرم ها آماده کنید.

10- از robots.txt استفاده کنید

robots.txt یک فایل متنی است که در ریشه قرار می گیرد و سطح دسترسی خزنده های متفاوت را به وب سایت شما مشخص می کند. در گام اول از وجود این فایل در سایت خود اطمینان داشته باشید. این فایل متنی به خزنده های موتورهای جست و جو لیست صفحاتی که می توانند ایندکس کنند و صفحاتی را که نمی توانند ایندکس کنند نشان می دهد. زمانی که خزنده های گوگل یک سایت جدید را می کنند در ابتدا قبل از هر کاری به طور کامل فایل rorbots.txt را می خوانند. که چه صفحاتی را می توانند کرال و خزش کنند و چه صفحاتی را نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. عدم وجود این فایل در ریشه سایت بریا خزنده های موتورهای جست و جو به این معنی است که خزنده به تمام صفحات سایت دسترسی دارد به عنوان  مثال جهت مشاهده فایل در ریشه سایت می توانید از طریق آدرس www.poonehmedia.com/robots.txt  دسترسی داشته باشید.

  ساختارفایل robots.txt

Allow or Disallow به ترتیب به این معنی است که خزنده های موتور جست و جو به چه صفحاتی می توانند دسترسی داشته باشند و به چه صفحاتی نمی توانند دسترسی داشته باشند. حتی در این فایل شما می توانید تعداد صفحاتی را که موتور جست و جو می تواند در 24 ساعت crawl کند را مشخص کنید.

11- سایت خود را به سایر موتور های جست و جو معرفی کنید تا ایندکس شود

شما می توانید به صورت دستی سایت های جدید خود را به موتورهای جست و جو معرفی کنید. گرچه اختلافات زیادی بر سر معرفی سایت به صورت دستی به موتورهای جست و جو وجود دارد اما برخی از افراد مانند Mark Walters بیان می کنندکه اگر وب سایت شما بیش از هفت روز در اینترنت قرار بگیرد موتورهای جست و جو زودتر از هفت روز آن را پیدا کرده و ایندکس می کنند و معرفی سایت به صورت دستی کاری کاملا بیهوده است. برخی از وب سایت های رایگان نیز هستند که به صورت همزمان سایت شما را برای چندین موتور جست و جو ارسال می کنند. عموما این گونه سایت ها ارزش کمی دارند و ممکن است تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما  داشته باشد.

معرفی رایگان سایت به موتورهای جست و جو

از اینگونه سایت ها برای ارسال همزمان سایت به موتورهای جست و جو استفاده نکنید زیرا کارهای کارآمدتر و بهتری نیز وجود دارد.

برای معرفی سایت خود به موتور جست و جو بهتر است که وارد اکانت Google Search Console شده و از منوی Submit URL آدرس سایت خود را برای موتور جست و جو ارسال کنید. برای bing نیز کار مشابه این روش خواهد بود.

12- محتوای سایت خود را در انجمن ها به اشتراک بگذارید

انجمن ها به این صورت است که افراد سوالات و محتواهای خود را در این گونه سایت ها ارسال می کنند. و افراد از سراسر جهان می توانند محتوای مورد نیاز خود را جست و جو و پیدا کرده و در مرحله بعدی وارد وب سایت شما شوند. از این نمونه سایت ها می توان به StumbleUpon, Reddit و Medium او در داخل کشور می توان به سایت قطره اشاره کرد. با استفاده از این سایتها شما می توانیدمخاطبان را به سمت وب ساین خود هدایت کنید. محتوای مناسب و محبوب در این سایت ها شاید با محتوای تولیدی شما متفاوت باشد. به عنوان مثال شاید لازم باشد این بار به جای چیزی که مد نظرتان است و صرفا نظر خودِ شما می باشد.، کمی تحقیق کرده و سعی خود را بر این بگذارید که محتوای شما عامه پسند تر باشد.وب سایت های جمع کننده می توانند منابع بسیار خوبی برای ترافیکِ ورودی شما باشند. پس با تحقیق و سعی در نوشتن محتوای با کیفیت و درخورِ این فضا و همچنین کمی شانس! می توانید ترافیک ورودی خود را با استفاده از این سایتها افزایش دهید. محتوای مناسب برای جمع کننده عبارتند از: ویدیو، اینفوگرافی، دستورالعمل ها و مطالب آموزش جالب و جذاب و محتواهای متنی به صورت عناوین و لیست ها.البته این به این معنی نیست که شما نمی توانید محتوای دیگری بر روی این پلتفرم ها به اشتراک بگذارید یا اگر چیزی به جز موارد ذکر شده باشد مفید و موفق واقع نشود؛ موارد گفته شده بر اساس آمارگیری از محتوای سایت های جمع کننده یا همان انجمن ها بوده است.

13- لینک وب سات خود را همه جا به اشتراک بگذارید

یکی از راه های ساده برای به دست آورن لینک برای وب سایتتان بروزکردن محتوای شبکه های اجتماعی خواهد بود. درست است که تمام این لینک ها nofollow هستند اما می دانیم که گوگل و بینگ سیگنال های شبکه های اجتماعی را نیز دنبال می کنند. و برای آن ها با اهمیت است. شما می توانید یک اسکرین شات با کیفیت از صفحه اول وب سایت خود گرفته و توضیحاتی در مورد آن بدهید و آنرا در شبکه های اجتماعی که حضور دارید به اشتراک بگذارید.فقط به یاد داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی همانقدر که در وب سایت  شما حائز اهمیت است، در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های که لینک وب سایت خود را در آن به اشتراک میگذارید مهم است؛ پس سعی کنید که کلمات کلیدی استفاده شده در متنِ موجود در شبکه های اجتماعی با کلمات کلیدی مهم برای سئوی وب سایتتان یک باشد. زبان و علایقِ مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کرده و سعی کنید با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کنید. اگر در سایتهای به اشتراک گذاری ویدیو فعالیت دارید سعی کنید که محتوای تولیدیِ با کیفیت و جذابی ارائه دهید و در توضیحات ویدیو لینک سایت خود را قرار دهید. شما حتی می توانید لینک وب سایت خود را در اول متن قرار دهید که دسترسی مخاطب به آن راحتتر باشد(به شرطی که در ویدیو مخاطب خود را در مورد وب سایت خود کنجکاو کرده باشید) همچنین میتوانید لینک سایت یا وبلاگ جدید خود را برای تمامی مخاطبان خود ارسال کنید. در ضمن آدرس و نام وب سایت خود را در قسمت امضای ایمیل خود قرار دهید. این کار در عین سادگی، موثر نیز هست.

14- یک RSS feed برای وب سایت خود تنظیم کنید.

RSS یک منبع اتوماتیک تغذیه محتوای وب سایت است و زمانی که شما یک پست در وبلاگ خود منتشر می کنید، به  روز رسانی  می شود. خیلی از افراد از زمانی که گوگل،google reader را منتفی کردو تعداد استفاده کنندگان از این سرویس پایین آمد براین باورند که دوره ی RSS به سر آمده است.
اما در اصل دوره این سرویس به پایان نرسیده؛ بلکه آن تکامل یافته است. RSS به طور طبیعی نرخِ گفتگو و تعداد خوانندگانِ پست شما را افزایش می دهد، علاوه بر این می تواند به ایندکس شدن صفحه های شما کمک کند. همچنین همبستگی و اتصالِ محتواییِ را در سایت و وبلاگ شما انجام می دهد که این موضوع هم برای دارنده ی سایت و هم برای استفاده کنندگان از آن مفید است. استفاده کنندگان با این امکان میتوانند  در کمترین زمان، به میزان بیشتری از محتوای دلخواه خود برسند

15- وب سایت خود را به دایرکتوری های معرفی کنید.

بدون شک معرفی سایت های جدید در دایرکتوری ها باعث می شود سایت شما به کاربران جدید معرفی شده  و افزایش ترافیک ساده ترین خروجی آن خواهد بود.

اما حقیقت امر این است که معرفی وب سایت به دایرکتوری ها باعث سریعتر ایندکس شدن مطالب وب سایت شما می شود. 

 اما هر دایرکتوری برای معرفی سایت شما مفید نخواهد بود به عنوان مثال در سال 2012 گوگل بسیاری از دایرکتوری های رایگان را نتایج جست و جو حذف کرد. در نهایت با این اقدام کیفیت صفحات موجود در موتور جست و جو را بهبود بخشید. به عوان مثال در تصویر زیر می توانید برخی از وبلاگهایی که در سال 2012 دچار پنالتی شده اند را مشاهده کنید.

 وبلاگهای پنالتی شده

پس از این آمار میتوان نتیجه گرفت که اگر قصد ارسال وب سایتی را به دایکتوری دارید، مطمئن شوید که این کار را با سایت هایی با رتبه بندی مناسب و دایکتوری های معتبر انجام می دهید.
لیست های دایرکتوری مناسب  که توسط صنعت ها و وبلاگ های معتبر ارائه می شود می تواند به شما کمک کند که به درستی خوب را از بد تشخیص دهید. در ضمن شما می توانید با به اشتراک گذاری
RSS خود در سایر وبلاگ ها، مخاطبین تازه ای را به سمت خود هدایت کنید.
بهره برداری از سایت های خوش نام با کیفیت دامنه ی بالا علاوه بر این که محتوای شما را به مخاطبان جدیدی می رساند؛ به وب سایت شما با توجه به اعتبار  لینک های خارجی کمک می کند که عملِ خزش و کرال شدن و ایندکس کردن وب سایت شما با سرعت بیشتری انجام گیرد

16- برطرف سازی خطاهای crawl  گوگل

این بخش یکی از مهم ترین بخش ها برای داشتن سرعت ایندکس بالا می باشد. بهتر است که هر ماه یک بار تمام خطاهایی که در سایت رخ داده است را برطرف کنید. چرا که صحتِ این بخش باعث تکرار شدنِ عمل کرالینگ در سایت شما می باشد برای مشاهده خطاها لازم است به اکانت webmaster tools  خود بروید. با رفتن به این بخش Crawl -> Crawl Errors صفحه زیر را مشاهده می کنید.

خطاهای سایت در وبمستر

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای این سایت هیچگونه خطایی مانند خطاهای 404 و 500 وجود ندارد چنانچه خطاهایی از نوع 404 وجود داشت لازم است آن ها را ریدایرکت کرده تا دیگر خطایی وجود نداشته باشد.

در وبمستر لازم است بخش های زیر را هر یک ماه یک بار بررسی کنید

  • خطاهای هنگام خزیدن crawl
  • مشاهده آمار خزیدن ربات گوگل در سایت crawl stats
  • هر از گاهی برخی از صفحات خود را در صورت ایندکس نشدن به صورت دستی ایندکس کنید. Fetch as Google

crawl stats 

صفحه ای است که در آن شما می توانید ببینید گوگل چه مقدار از صفحات شما را ایندکس کرده است. به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که گوگل روز به روز تعداد بیشتری از صفحات سایت را ایندکس می کند و آمار آن هم در حال افزایش است و آن چیزی خوب است . اگر نمودار شما در حال کاهش است نشانه ای است برای ارسال محتویات بیشتر و یا ارسال یک نقشه سایت جدید برای گوگل 

 آمار ایندکس شدن سایت

از دیگر صفحاتی که در Search Console باید به آن توجه داشته باشید. Structured data می باشد. در این قسمت شما اطلاعات مرتبطی را به گوگل معرفی خواهید کرد. تا بتوانید به بهترین شکل به سوالات کاربر پاسخ دهید.

17: صفحه هایی که نباید ایندکس شوند و چطور مطمئن شویم که این صفحات ایندکس نشدند.


در سایت شما صفحاتی هستند که شما دوست ندارید که گوگل یا سایر موتور های جستجو آنها را ایندکس کنند. در ادامه به صفحاتی میپردازیم که شما میخواهد در صفحه نتایج نشان داده نشوند.
صفحه های تشکر: این صفحه ها معمولا بعد از ثبت نام در سایت شما، ثبت نام در خبرنامه های ایمیلی یا صفحه دانلود یک فایل ظاهر می شوند. از آنجایی که شما دوست ندارید که مخاطب یکراست و سریع کارش با وب سایت شما تمام شود. شما از ایندکس کردن این صفحات جلوگیری  می کنید تا مخاطب ها و ورودی ها وب سایت خود را به سمت سوی مورد نظرتان هدایت کنید.
محتوای تکراری:
 اگر در صفحه ای از وب ساییتان محتوای تکراری یا محتوایی با تنوع کم وجود داشته باشد. شما باید از ایندکس شدن صفحات جلوگیری کنید.

در این جا به راههای جلوگیری از ایندکس شدن صفحاتی که شما قصد دارید آنها را در صفحات جستجو نمایش ندهید میپردازیم:

راه1:از طریق فایل robots.txt
در قدم 10 به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم. شما می توانید دستورالعمل هایی را در این فایل وارد کنید که بوسیله آن به موتورهای جستجو بفهمانید که کدام فایل یا به طور کلی کدام مسیر را ایندکس نکنند. این روش برای زمانی که شما خواهان ایندکس نشدنِ یک قسمت کلی از وب سایتتان هستید بسیار موثر و کارآمد است.
برای انجام این کار ابتداrobots.txt وب سایت خود را باز کنید.
از راهنمایی های انجام شده در قدم 10 استفاده کنید.
برای جلوگیری کردن از ایندکس شدنِ یک صفحه، کدِ زیر را در فایل robots.txt خود وارد کنید:
disallow: /poonehmedia/ (بین دو خط مورب اسم فولدر مورد نظر خود را تایپ کنید)
این کار همه ی اطلاعات یک فولدر را پَس می زند و از ایندکس شدن آن جلوگیری می کند.
در ضمن شما می توانید فقط از ایندکس شدن یک فایل جلوگیری کنید:
disallow: /folder/poonehmedia.html
فایل robots.txt خود را ذخیره کرده و آن را مجددا روی وب سایت خود بارگذاری کنید.

راه2:از لینک های nofollow یا noindex استفاده کنید.
این راه بسیار ساده است، وقتی شما روی وب سایت خود یک لینک ایجاد می کنید؛ فقط کافیست که یک برچسبِ nofollow یا noindex به قسمت <a href=””> لینک اضافه کنید.---

18: یک برنامه ریزی برای به روز رسانی محتوای قدیمی داشته باشید.


خب تا الان چه چیزی در مورد ایندکس کردن وب سایت یاد گرفتیم؟ اینکه هرگاه که شما وب سایت خود را به روز رسانی می کنید؛ غالبا گوگل بیشتر تمایل به تجسس آن دارد.
یکی از راههای مناسب برای تبدیل کردنِ محتوا خود به سرمایه این است که محتوا های قدیمی خود را به روز کنید.
به عنوان مثال شما پستی که دو سال قبل در مورد الگوریتم گوگل نوشته اید را میتوانید امروز با توجه به تغییراتی که در مورد موضوع شما رخ داده است، به روزرسانی کنید.
در نظر داشته باشید که در دنیای امروزی اطلاعات و آمار ها به راحتی منقضی می شوند و اعتبار خود را از دست می دهند. پس شما می توانید هر ماه چند پست از پستهای قدیمی خود را بازیابی و به روز رسانی کنید و به آنها آمار و ارقام و راهنمایی های جدید اضافه کنید.به این صورت تمامی محتوای ها موجود شما از قدیم تا جدید همه ی کارایی خود را حفط کرده اند.
برای دستیابی به بهترین نتایج در خصوص بالارفتن سرعت ایندکس سایت؛ سعی کنید سایت خود را سه بار در هفته به روز رسانی کنید. این سه مرتبه به روز رسانی می تواند یک پست جدید و دو بار به روزرسانیِ پست های قدیمی باشد.
حداقل سه بار به روز رسانی در هفته به گوگل می گوید: "بهتر است این سایت را چک کنی تا از این که به روز شده است یا نه مطمئن شوی"
تمامِ این ایندکس شدن ها و اطلاعات جدید یعنی این که به روز رسانی پست های قدیمی میتواند تا 111 درصد ترافیک ورودی شما را از طریق جستجوی طبیعی افزایش دهد.
در ادامه به راههای ساده که شما میتوانید با استفاده از آنها محتوای خود را به روز کنید می پردازیم:
* در محتوای خود به دنبال حقایق، اطلاعات، مقررات و نام های تاریخ مصرف گذشته بگردید و آنها را با اطلاعات جدید و دقیق جایگزین کنید.
* منابع خود را به روز کرده و به منابع اطلاعاتی جدید لینک دهید: به عنوان مثال اگر شما پنج سال پیش مقاله ای در خصوص "راهنمای خرید دوربینِ DSLR" نوشته اید؛ می توانید اطلاعات، منابع و مدل های جدید دوربین را به مقاله ی خود اضافه کنید.
* لینک های داده شده در محتوای قدیمی را چک کرده و در صورت خرابیِ لینک و یا به روز نبودن اطلاعاتِ موجود در لینک؛ آنرا با منابع دسته اول، سالم و معتبر عوض کنید.
* مقاله ی خود را به محتوا های جدیدی که بعد از آن منتشر کردی لینک دهی کنید. این کار استفاده شما از لینک های داخلی را منطقی و معقول می کند و به خواننده کمک می کند که به محتوای به روز شما نیز دسترسی داشته باشد.
* نقطه نظرات خود را به روز رسانی کنید. به سراغ پست های قدیمی خود بروید و راه و روش هایی که در گذشته به مخاطبان خود پیشنهاد دادید را به روز کنید. باید در جریان باشید که همه چیز تغییر میکند؛ پس راه حل شما نیز باید تغییر کند.

نتیجه گیری

 امیدوارم که از آموزش ها و راهکارهایی که گفته شد لذت برده باشید و مطالبی که خواندید هر چه زود تر در کسب و کارتان اثر بخش واقع شود.
هر چند مطالبِ گفته شده شاید تا حدی سنگین باشد، ولی در پایان این شمایید که سرنوشت کسب و کارتان را مشخص می کنید.
این مطلب را همیشه در نظر داشته باشید که تلاش موتور جستجوی گوگل و الگوریتم های گوگل؛ ارائه ی محتوای با کیفیت، مفید و کارآمد برای جستجو کنندگان است؛ پس با تولید محتوای مناسب و سایر مواردی که باعث راحتی کاربر با وب سایتِ شما شود می توانید نزد گوگل محبوب شوید.
یکی دیگر از مواردی که شما را در مسیر موفقیت در زمینه وب قرار میدهد به روز بودنِ اطلاعات شماست. پس هیچ گاه از مطالعه دریغ نکنید. به یاد داشته باشید که  زندگی در دوره ی فناوری و اطلاعات نیازمند به روز بودنِ شماست؛ پس با یادگیری و مطالعه  دوست باشید و از آن فرار نکنید.
آیا می دانستید 6.2 ملیون نفر به عنوان بلاگر در وبلاگ ها و 12 ملیون نفر در شبکه های اجتماعی با همین عنوان مشغول کارند؟
پس باید قوی، باهوش، به روز و با پشت کارِ بالا بود تا در این عرصه رقابتی بتوان در میان رقبا دوام آورد.
پس همیشه به روز باشید؛ هر از چند گاهی کلمه ی سئو را جستجو کنید و اخبار جدید را در این خصوص دریافت کنید.
به عنوان آخرین پیشنهاد: برنامه ریزی کنید، برنامه خود را بنویسید، سعی کنید که آمار خود را به  صورت مداوم ثبت کنید و روندِ پیشرفت خود را کنترل کنید. پشتیبانی سایت تخصصی است که هر مسئول سایتی برای سئوی سایت به آن نیاز دارد، پس از آن غافل نشوید. 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
با درود واقعا از این مقاله لذت بردم بسیار کامل و جامع بود من وکیل دادگستری اصفهان هستم و خودم مطالب جدید برای سایتم مینویسم ولی با خوندن مطلب شما کلا دیدگاهم تغییر کرد و فهمیدم باید جدی تر برای نوشتن مطالب جدید اقدام کنم .با سپاس
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنون،عالی بود فقط تو یه سیستم مدیریت محتوایی مثل وردپرس بهتره که مقاله رو تو یه صفحه بنویسیم یا تو نوشته ها ؟ممنون میشم جواب بدین
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
[quote name="شبنم"]جامع و کامل بود. متشکرم[/quote]
سپاسگزاریم از زمانی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
[quote name="بک لینک"]سلام و درود بر شما


محتوای خیلی خوبی در وب سایت تون دارید

براتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم[/quote]
ممنونم از حمایت شما
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنون از اطلاعات خوبتون.
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
عالی بود سپاسگزار
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
جامع و کامل بود. متشکرم
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
سلام و درود بر شما


محتوای خیلی خوبی در وب سایت تون دارید

براتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند