با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه یک صفحه ی فشار (Squeeze Page) بسازیم؟

آیا تا به حال اصطلاح صفحه فشار را شنیده اید؟ صفحه فشار یا همان Squeeze Page چه معنایی دارد و چگونه ساخته می شود؟ در این محتوا ما شما را با صفحه فشار بیشتر آشنا خواهیم کرد و نحوه ساخت یک صفحه فشار را به شما آموزش خواهیم داد. 

صفحه ی فشار (Squeeze Page) چیست؟

صفحه ی فشار (که با عنوان صفحه ی فرود نیز شناخته می شود) صفحه ی وبی است که به طور خاص برای جمع آوری آدرس های ایمیل بازدید کنندگان طراحی شده است. کلمه ی «فشار» از این واقعیت بر می خیزد که صفحه گزینه های محدودی را ارائه می دهد که می تواند یک آدرس ایمیل را از مشترکان بالقوه با فشار دکمه بیرون بکشد.

مراحل ساخت صفحه فشار

در ادامه گام هایی که می بایست برای ساخت صفحه ی فشار طی شود را بر می شماریم:

گام اول: سرصفحه ی خود را بنویسید

سرصفحه ی صفحه ی فشار اهمیت بسیار زیادی دارد و نوشتن آن نیز بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مزیت ساده که افراد با ثبت نام در وبسایت به آن دست خواهند یافت را بیان کنید، همین! مثلا تصویر زیر، یک سرصفحه ی مناسب را برای یک صفحه ی فشار نشان می دهد:
نمونه صفحه فشار
گام دوم: پیشنهادی متقاعد کننده ارائه دهید

حالا که با سرصفحه ی مناسب خود کاربری را شکار کردید، اجازه دهید بداند که دقیقا چه چیزی عایدش می شود. مثلا در مطلب زیر به کاربر یاد می دهید که چطور خوش لباس ترین مرد یک مجمع باشد. 

در صفحه فشار مطالب جذاب ارائه دهید
اما سوال اینجاست که چه چیزی را برای ارائه باید در صفحه ی فشار قرار دهید؟ در واقع باید چیزی را قرار دهید که مخاطب تان آن قدر خواستار آن باشند که حاضر شود ایمیل خود را برای دریافت آن بدهد. می توانید از چند روش برای پیدا کردن موضوعات مورد علاقه ی کاربران استفاده کنید:

  1. به جستجوی سوالاتی که افراد در انجمن ها و جوامع آنلاین می پرسند، بپردازید.
  2. چیزی را در موضوع بیاورید که بتوانید بیش از هر کس دیگر اطلاعات آن را پوشش دهید.
  3. دوره های موجود در سایت Udemy را برای جایگاه تان ببینید.

گام سوم: از چند فرم Opt-in استفاده کنید.

اشتباه رایجی که غالب افراد در مورد صفحه ی فشار مرتکب می شوند این است که تنها از یک فرم Opt-in استفاده می کنند و همین کار، نرخ تبدیل آن ها را نابود می کند. به همین خاطر توصیه می شود که از 2 تا 4 فرم بهره ببرید. به طور مثال در یک صفحه ی فشار مربوط به تصویر زیر از 2 فرم Opt-in استفاده شده است، یکی در بالا:
درخواست ایمیل در بالای صفحه
و دیگری در پایین صفحه:

درخواست ایمیل در فوتر صفحه فشار

بدین گونه، به مشتریان دو فرصت برای ثبت نام داده می شود. خلاصه بهتر است از حداقل 2 فرم Opt-in در صفحه ی فشارتان استفاده کنید. همچنین اگر هدفتان به دست آوردن مشترک برای وبسایت است، فیلدهایتان را تنها به یک فیلد ایمیل یا نهایتا نام و ایمیل محدود کنید.

گام چهارم: یک فراخوان عمل اضافه کنید

گام بعدی، اضافه کردن یک فراخوان عملکرد (CTA) قوی و واضح به صفحه تان است. به عبارت دیگر با این کار دقیقا به کاربران می گویید که چه کار انجام خواهید داد. برای اغلب صفحات فشار، فراخوان عمل چیزی است مثل «به خبرنامه ی من بپیوندید» یا «ثبت نام کنید».
در کل، فراخوان عمل شما به میزان زیادی بستگی به چیزی دارد که ارائه می دهید. به طور مثال اگر چیزی مثل کتاب اینترنتی ارائه می دهید، فراخوان عمل «کتاب الکترونیکی را دریافت کنید» می تواند برایتان مناسب باشد.
خیلی خودتان را درگیر این گام نکنید، فقط کافی است فراخوان عمل تان واضح و شفاف باشد.

گام پنجم: از تایید اجتماعی استفاده کنید

یکی از بهترین راه های دریافت تبدیل بیشتر برای صفحه ی فشار، استفاده از تایید اجتماعی است. چرا که امروزه بسیاری از افراد برای در اختیار قرار دادن آدرس ایمیل خود خیلی بی میل هستند.
تایید اجتماعی به مشترک بالقوه می گوید: "آرام باشید، بسیاری از افراد پیش از شما ثبت نام کرده اند و این خبرنامه را بسیار دوست دارند. شما هم ثبت نام کنید."
اما سوال اینجاست که وقتی هنوز 150 هزار مشترک ندارید، چگونه می خواهید از تایید اجتماعی استفاده کنید؟ ساده است، از توصیفات استفاده کنید. به عبارت دیگر نقل قولی از شخصی که خبرنامه یا محتوایتان را دوست دارد را در معرض نمایش قرار دهید.
در نهایت، هرچه بیشتر تایید اجتماعی تهیه کنید، نرخ تبدیل صفحه تان بهتر خواهد شد.

گام ششم: حواس پرتی ها را از بین ببرید

برخی از افراد، مسیریابی نرمال سایت شان را در بالای صفحه ی فشار نگه می دارند: (درباره ی ما، خبرنامه، وبلاگ و ...)

و این اشتباه بزرگی است. ایده ی اصلی پشت صفحه ی فشار این است که شما تنها یک گزینه را در اختیار افراد قرار دهید: «ثبت نام».
و اگر صفحه تان دارای یک نوار بغل یا مسیریابی و لینک به صفحات دیگر باشد، باید با تبدیل هایتان خداحافظی کنید.

گام هفتم: صفحه ی فشارتان را بسازید

خوب، حالا که محتوای صفحه ی فشار آماده است، زمان آن رسیده تا واقعا صفحه ی فشار را بسازید و هنگامی که صحبت از ساختن صفحه ی فشار باشد، سه گزینه در اختیار دارید:

  • گزینه ی اول: از یک افزونه ی وردپرس، تم یا صفحه ساز استفاده کنید.

اینجا جایی است که شما با نصب یک افزونه یا تم بر روی سایت تان این امکان را پیدا می کنید که یک صفحه-ی فشار با طراحی سفارشی ایجاد کنید. بیشتر ایت تم ها و افزونه های وردپرس قالب های خارج از جعبه ی خوبی دارند که شما می توانید به راحتی متناسب با نیازتان، صفحه را بسازید.

  • گزینه ی دوم: صفحه ی DIY (Do It Yourself)

به عبارت دیگر، صفحه ای که خودتان ساختن و کدنویسی آن را از پایه آغاز کرده باشید.
اگر سایت تان با وردپرس اجرا نمی شود، احتمالا این بهترین گزینه تان خواهد بود. اما حتی اگر از وردپرس هم استفاده می کنید، ممکن است بخواهید این مسیر را طی کنید. دلیل آن هم این است که با این کار، طراحی صفحه تان همان گونه خواهد بود که مد نظرتان است.

  • گزینه ی سوم: سازنده های صفحات فرود

این سازنده ها مشابه سازنده های صفحات خاص وردپرسی هستند. اما تفاوت عمده شان این است که با تعداد بالایی از سیستم های مدیریت محتوای مختلف ادغام می شوند. دیگر این که می توانید آن ها را تا حد زیادی سفارشی سازی کنید. و از آن جایی که این نرم افزارها برای ساختن صفحات فشار به وجود آمده اند، به خوبی گرایش به تبدیل دارند.

گام هشتم: از یک پنجره که به منظور خروج باز می شود استفاده کنید

گام آخر استفاده از یک پنجره در صفحه ی فشار است که به منظور خروج باز می شود.
در واقع، این کار روی نرخ تبدیل شما تاثیری نخواهد داشت، اما با انجام دادن آن چیزی را از دست نخواهید داد.
پیشنهاد می شود که در این پنجره چیز متفاوتی را ارائه کنید. به طور مثال دانلود رایگان PDF یکی از کتاب های تولید شده توسط تیم محتوایی شما یک انتخاب عالی است.

گام نهم: بهینه سازی برای موتورهای جستجو

حالا که صفحه ی فشار را ساختید، آیا قرار است در رقابت بر سر کلمات کلیدی، دارای رتبه ی قابل قبولی شود؟ خیر!
برای به وقوع پیوستن این مهم به محتوای عالی و بک لینک نیاز دارید. اما این بدان معنا نیست که باید کلا از سئوی صفحه ی فشار چشم پوشی کنید. بنابراین پیشنهاد می شود یک کلمه ی کلیدی طولانی را در تگ عنوان صفحه تان بیاورید.

امتیازی ثبت نشده است.