با ما در ارتباط باشید: 0314566
استراتژی سئو سایت را چگونه با بودجه کم بسازیم؟

ممکن است مسئله سئو برای کسب و کارهای کوچک بسیار چالش برانگیز به نظر برسد. چرا که مجبور هستید برای بهبود سئو، با کسب و کارهای بزرگ و مشهور رقابت کنید. همچنین برای پیشبرد سئو بودجه محدودی دارید که همین فاکتور، کارها را سخت‌تر می‌کند. اما نگران نباشید.

در این مقاله از پونه مدیا بررسی می‌کنیم که چگونه استراتژی سئو سایت را با بودجه کم بسازیم؟ بهبود سئو با بودجه محدود، کاری دشوار اما ممکن است. در ادامه مطالب، پیشنهادات و توصیه‌های کاربردی می‌خوانید که برای بهبود سئوی کسب و کارهای کوچک مفید خواهد بود. لطفا با ما همراه باشید. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای مهم ترین کاری است که برای شروع باید انجام دهید. 

ابتدا روی سئو محلی تمرکز کنید تا سریع‌تر ورودی بگیرید

از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها برای بهبود سئو مخصوصا در کسب‌ و کارهای کوچک، تمرکز بر سئو محلی است. در واقع قبل از اینکه کارهای بهبود سئو را آغاز کنید، گام‌های کوچکی بردارید. کمی درباره فرصت‌های محدود در موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود فکر کنید. سئو محلی می‌تواند نقطه آغازی بر سئو در مقیاس جهانی باشد.

برای مثال یکی از اولین قدم‌ها برای بهبود سئوی محلی، ثبت Google My Business است. زمان بسیار کوتاهی لازم دارید تا اکانت کسب و کار خود را در گوگل تنظیم کنید. در این اکانت،  اطلاعاتی مانند نام کسب و کار، آدرس، موقعیت روی نقشه، تلفن و... ثبت می‌شوند.

ابتدا روی سئو محلی تمرکز کنید تا سریع‌تر ورودی بگیرید

مهم‌ترین مزیت ثبت  Business Account این است که نام کسب و کار شما در پاسخ به جستجوی برخی کاربران نشان داده می‌شود (کاربرانی که در محدوده جغرافیایی شما هستند و خدمات مرتبط را جستجو کرده‌اند). همین نکته، خود گامی در بهبود SERP است که  نهایتا در بهبود SEO مفید واقع می‌شود.

برای اینکه مطمئن شوید جایگاه اول در سئوی محلی از آن شما است، نکات زیر را اعمال کنید:

  • نام شهر یا لوکیشن کسب و کار خود را در title tag قرار دهید.
  • اطلاعات مربوط به نام، تلفن و آدرس کسب و کار را با دقت و صحیح وارد کنید. این اطلاعات باید واقعی باشند.
  • به جای وارد کردن نظرات ساختگی، اجازه دهید کابران، نظرات واقعی برای کسب و کار شما ثبت کنند.
  • محتوایی تولید کنید که مختص موقعیت جغرافیای شما و مشتریان احتمالی در این محدوده باشد.

فرصت های مربوط به محتوا را بررسی کنید و نقص های رقبا خود را برطرف کنید

ایده خوب دیگری که می‌توان برای سئو با بودجه محدود، ارائه کرد این است که فرصت‌های مربوط به محتوا را بررسی کنید. به بیان دقیق‌تر، لازم است کاستی‌های محتوایی که رقبا تولید کرده‌اند، بیابید و بر روی آن‌ها تمرکز کنید. به این ترتیب محتوایی تولید می‌کنید که به بهترین شکل، پاسخگوی سوالات کاربران (مشتریان بالقوه) است.

برای بررسی محتوای تولید شده توسط رقبا، فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی را مشاهده نمایید. ببینید از چه استراتژی‌هایی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. در گام‌های بعدی، پست‌های وبلاگ رقبا را بخوانید و کمبودهای موجود را پیدا کنید. نظرات کاربران را نیز از دست ندهید. لازم است بدانید کاربران چه نظراتی درباره محتوای رقبا دارند، چه چیزهایی می‌خواهند که در محتوای آن‌ها نیافته‌اند.

بعد از بررسی تمام این نکات، وقت آن رسیده که محتوایی تازه و کامل تولید کنید. تنها به این شکل است که با سرمایه گذاری بر روی رقابت در محتوا، کاربران را به مشاهده وب سایت خود تشویق می‌نمایید.

فرصت های مربوط به محتوا را بررسی کنید و نقص های رقبا خود را برطرف کنید

سعی کنید از پست مهمان برای سئو خود استفاده کنید

اگر وبلاگ نویس حرفه‌ای باشید، می‌دانید که منظور از پست مهمان چیست. پست مهمان، به محتوایی گفته می‌شود که کپی رایتر برای بلاگ دیگران می‌نویسد. معمولا پست مهمان در بلاگی نوشته می‌شود که به نوعی به کسب و کار شما مرتبط است. به این ترتیب قادر هستید، خود را به عنوان متخصصی آگاه در حیطه کاریتان معرفی نمایید.  

وقتی پست مهمان را در بلاگ دیگران نوشتید، صدای خود (یا صدای برند خود) را به گوش مخاطبان بیشتری رسانده‌اید. اگر در زمینه کاری که مد نظر شما است به اندازه کافی معرفی شده باشید، قطعا در آینده شاهد بهبود سئو نیز خواهید بود. پیش از آنکه برای نوشتن پست مهمان اقدام کنید، از معتبر بودن بلاگ میزبان، اطمینان حاصل نمایید. همچنین پیش از نوشتن پست مهمان، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • وبلاگ‌هایی را برای پست مهمان انتخاب کنید که مخاطبان کاملا جدید برای شما داشته باشند.
  • در پستی که می‌نویسید، نشان دهید در موضوع کسب و کارتان، متخصص هستید.
  • محتوای پست مهمان، باید به اندازه‌ای تخصصی و منحصر به فرد باشد که وبلاگ نویسان مشهور را برای ثبت نظرات، تشویق کند.

برای کلمات با طول بلندتر و دارای ورودی هدف گذاری کنید      

یکی دیگر از استراتژی‌هایی که در راستای سئو با بودجه محدود، کاربرد دارد استفاده از long tail keywords است. علاوه بر آن اگر درگیر رقابت در بازار با موضوع خاص و محدود (niche) هستید، می‌توانید با استفاده از long tail keywords شانس بیشتری برای جذب مشتریان داشته باشید. در واقع استفاده از long tail keywords فرصت‌هایی برای شما به وجود می‌آورد که در کنار رقیبان قدرتمند، دیده شوید و به عبارتی در رده‌های نخست نتایج جستجو قرار بگیرید.

کلمات کلیدی که برای بهبود سئو، جستجو می‌کنید اهمیت زیادی دارند. بنابراین بهتر است کلمات کلیدی بلندی را انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشند. حال که بودجه محدودی برای سئو اختصاص داده‌اید، نباید از روش آزمون و خطا کمک بگیرید. بلکه با تحقیق و مطالعه، بهترین long tail keywords را برگزینید و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید. کلمات کلیدی بلند، باید به گونه‌ای باشند که انتظار جستجوی آن‌ها، توسط کاربران را داشته باشید. در غیر این صورت، کلمات کلیدی شما، بسیار دور از ذهن بوده و هرگز جستجو نمی‌شوند.

برای جستجوی بهترین کلمات کلیدی می‌توانید از پیشنهادات گوگل، Google keywords planner و یا سایر ابزار رایگان و غیر رایگان کمک بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که بهترین long tail keywordها دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • زمینه رقابتی دشواری ندارند. یعنی رقبای کمتری به آن‌ها پرداخته‌اند.
  • جستجوی آن‌ها در گوگل، پیشنهادات مرتبط بیشتری در پی دارد.
  • کاربران بیشتری در جستجوی آن‌ها بوده‌اند، به صورتی که می‌توان حدس زد سرمایه گذاری روی این کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک بیشتری برای سایت به همراه می‌آورد.

روی سرعت سایت برای سئو کار کنید

از جمله مهم‌ترین فاکتور‌هایی که در بهبود سئو اهمیت دارد، سرعت بارگذاری وب سایت است. هر چقدر وب سایت شما، سریع‌تر بارگذاری شود، شانس بیشتری در جذب نظر کاربران خواهد داشت. البته سرعت بارگذاری وب سایت، در کنار سایر فاکتور‌ها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند اما همواره مورد اهمیت است. به اندازه‌ای که گوگل بارها اعلام کرده است، الگوریتم‌های این موتور جستجو، به سرعت بارگذاری سایت، به عنوان فاکتوری مهم برای رتبه دهی توجه می‌کنند.

با این حساب، باید روی افزایش سرعت بارگذاری وب سایت تمرکز کنید. ابزارهای رایگان و غیر رایگان متنوعی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را بررسی کنند و بگویند کدام بخش نیاز به بازبینی دارد. غالبا مواردی که می‌توانند بر افزایش سرعت سایت تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • بهینه سازی تصاویر
  • خرد کردن و ساده سازی کد‌های HTML، CSS و JS
  • اجتناب از ریدایرکت کردن صفحات فرود
  • کاهش زمان پاسخگویی سرور
  • و...

با کمترین هزینه‌ها، می‌توانید از ابزار مناسب کمک بگیرید تا ببینید کدام بخش‌های سایت باید برای افزایش سرعت بارگذاری، بازبینی شوند.

خطاهای سرچ کنسول را برطرف کنید

به عنوان اولین گام استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شما باید یک بازبینی سئویی بر روی وب سایت خود انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید باگ‌ها، خطاها، صفحات غیر قابل استفاده، صفحات با بارگذاری کند و... را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از انواع ابزار‌های رایگان یا غیر رایگان برای آنالیز کردن سایت خود کمک بگیرید. همچنین اگر احساس می‌کنید نیاز به نیروی متخصص دارید، یک متخصص سئو استخدام نمایید تا کار بازبینی سئوی سایت را با دقت بیشتری برایتان انجام دهد.

در این زمنیه، یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توانیم توصیه کنیم Google Console است. این ابزار به صورت رایگان در دسترس است و کار بازبینی سایت شما را برای بهینه سازی سئو انجام می‌دهد. در Google Console تحلیل عمیق انجام دهید، ببینید وب سایت شما در چه وضعیتی است سپس بر اساس پیام‌هایی که از این ابزار مشاهده می‌کنید، تغییراتی برای بهبود سئو اعمال نمایید. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که توسط Google Console قابل بررسی است، خطاهای مربوط به Crawl بوده که رفع کردن آن‌ها به بهینه سازی سئو کمک می‌کند.

رقبای خود را در سئو مهندسی معکوس کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای بهبود سئو با هزینه محدود، پیشنهاد می‌کنیم مهندسی معکوس سئو در وب سایت رقبا است. وب سایت رقبا را بررسی کنید و ببینید از چه استراتژی‌هایی برای جذب کاربران و افزایش مشتریان استفاده کرده‌اند، سپس همان استراتژی‌ها را برای سایت خود پیاده سازی نمایید. کمی وقت بگذارید و سایت رقبا را بررسی کنید. اگر وب سایت رقبا دارای بلاگ است، پست‌های بلاگ را بخوانید و موضوع‌هایی که درباره آن‌ها، تولید محتوا کرده‌اند یادداشت کنید. همچنین ببینید محتوای رقبا بر اساس چه استراتژی‌هایی تولید شده‌اند.

البته کپی برداری از رقبا پیشنهاد نمی‌شود. بلکه لازم است با استفاده از مهندسی معکوس، روش‌های موفقیت آمیز را بیابید و به نوعی منحصر به فرد و تازه به کار ببرید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای راهنمایی‌های بیشتر و تخصصی‌تر با گروه پونه مدیا تماس بگیرد.

5 از 5