با ما در ارتباط باشید: 0314566
قرارداد سئو | نمونه فرم قرارداد سئو

یکی از مشکلاتی که بیشتر افرادی که به تازگی وارد حوزه سئو شده اند با آن روبرو هستند، این است که هیچ نمونه قرارداد seo مدونی وجود ندارد و آنها هنگامی که با مشتریان خود صحبت می کنند نمی دانند که فرم قرارداد سئو خود را چگونه تنظیم کنند. بنابراین ممکن است در قرارداهای اولیه متحمل ضرر شوند تا بتوانند با استفاده از تجربه کسب شده خود به یک نمونه قرارداد seo استاندارد دست یابند. این کار خیلی زمانبر است و گاهی هم ممکن است که به ضرر های مالی پی در پی بیانجامد. بنابراین تیم پونه مدیا تصمیم گرفته است که یک نمونه قرارداد بهینه سازی سایت یا فرم قرارداد سئو استاندارد را برای شما سئوکاران و کاربران عزیز فراهم کند. این فرم قابل دانلود بوده و میتوانید آن را دانلود کنید اما برای اینکه به محتویات یک قرارداد سئو مسلط باشید توصیه میکنیم که ابتدا متن زیر را کامل و با دقت بخوانید.

چرا به قرارداد سئو نیازداریم

امروزه نه تنها برای سئو بلکه برای انجام هر کاری که بین طرفین صورت می گیرد به قرارداد نیاز است. ضرورت داشتن قرار داد به خاطر این است که در قرارداد، وظایف طرفین کاملا مشخص شده و هدف از انجام کار نیز مکتوب نوشته شده است. بنابراین در صورت بروز مشکل در محاکم اجرایی و قضایی این قرارداد نقش سند را برای طرفین بازی خواهد کرد. از اینرو برای سئو و بهینه سازی سایت نیز به قرارداد نیاز داریم.

هدف قرارداد سئو

شاید شما هم مثل بیشتر افراد سئو را با کلمه کلیدی بشناسید. سایت ها و افرادی را می توان مثال زد که میگویند به ازای یک مبلغ مشخص سایت من باید در صفحه اول باشد. باید به شما بگویم که هدف از سئو بالا آوردن سایت در یک کلمه کلیدی نیست. از جمله تاثیرات دیگر سئو می توان به بهبود سرچ ارگانیگ یا افزایش کاربران سایت اشاره کرد که این کار به مراتب سخت تر از روش قبلی است. خیلی از شرکت ها خدمات سئو را با عنوان افزایش بازدید کننده ارائه می دهند. ولی ما میگوییم سرچ ارگانیک. چرا؟ (کمی برای جواب سوال فکر کنید) در سرچ ارگانیک ردپای ورودی کاربر به سایت کاملا مشخص است و نمیتوان از کارهای تقلبی استفاده کرد ولی در روشهای افزایش بازدید می توان کارهای سئو کلاه سیاه نیز انجام داد. بنابراین ما روی سرچ ارگانیک تاکید داریم.
پس در آخر باید مشخص شود که هدف شما از تنظیم یک قرارداد seo چیست. افزایش بازدید کننده (سرچ ارگانیگ) یا کارکردن روی یک کلمه کلیدی؟ در سرچ ارگانیک نیز با توجه به پتانسیل فعلی کسب و کار باید تعداد کاربران مشخص و مکتوب شود تا بعد از آن قرارداد خاتمه یابد.

قرارداد سئو

مبلغ قرارداد seo

در قرارداد سئو مبلغ استانداردی وجود ندارد ولی همواره پارامترهایی وجود دارد که میتواند به شما در قیمت دهی بهتر کمک کند. در ابتدای کار باید سختی کلمه و رقیبان خود را بررسی کنید. هر چه کلمات سخت تر و رقیب قوی تر باشد قیمت نیز باید بالاتر باشد. پارامتر دیگری که شاید مهم ترین پارامتر نیز باشد این است که حضور نام سایت در صفحه اول چه ارزش ریالی برای آن شرکت تولید میکند. به طور منطقی، قیمت قرارداد سئو برای شرکت هایی که خدمات و کالاهای لوکس ارائه میدهند نسبت به سایر شرکت ها بیشتر است. در تعیین مبلغ قرارداد سئو خود همواره به هدف خود توجه کنید. افزایش سرچ ارگانیک برای یک سایت کاری به مراتب سخت است زیرا سایت باید در چند کلمه کلیدی بهینه شود و  نوشتن مطالب با کیفیت بر عهده شما خواهد بود. البته به سئو تضميني توجه داشته باشید در صورت ارائه سئو تضمینی مبلغ قرارداد شما هم باید بیشتر باشد.

تقسیم بندی یا فاز بندی قرارداد سئو

موضوع مهمی که مطرح می شود این است که شما قادر به عقد یک قرارداد کامل نیستید و یا به دلایلی دیگر مثل پافشاری مشتری خود مجبور هستید که قرارداد سئو را تقسیم بندی کنید، در این حالت باید قرارداد seo را به بخش هایی مانند بررسی ساختار، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کرد.

نحوه اخذ مبلغ قرارداد سئو (قرارداد بهینه سازی سایت)

یکی از مشکلاتی که باعث می شود تعداد زیادی از قراردادهای سئو فی مابین طرفین منعقد نشود، نرسیدن به استانداردی درمورد نحوه دریافت هزینه سئو سایت می باشد. شما هم سعی کنید مثل بقیه افراد عمل کنید. در ابتدا با مشخص شدن مبلغ سئو و مدت زمان اجرای آن باید یک مبلغ به صورت پیش پرداخت دریافت کنید و مابقی را طی چند فقره چک با تاریخ های متفاوت دریافت کنید تا دیگر دچار تنش های مالی نشوید.

شرایط فسخ قراداد سئو

همواره کارهایی وجود دارد که در صورت عدم اجرا و یا سوء استفاده از سوی طرفین شرایط فسخ قرارداد سئو را فراهم می کند، برای مثال می توان به تغییرات ناگهانی و بدون هماهنگی صاحب وب سایت، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و یا انجام کارهایی که در روند اجرای کارهای طرف مقابل تداخل ایجاد میکند، اشاره کرد.
الحاقات مورد نیاز قرارداد سئو

این بند کاملا با توجه به نوع پروژه و نیازهای طرفین متفاوت خواهد بود. برای مثال در صورت پرداخت چک و... از سوی صاحب سایت باید مبلغ و شماره چک ها در پیوست و یا الحاقات آن ذکر شود. 

دانلود نمونه قرارداد بهینه سازی سایت

برای دانلود نمونه قرارداد seo بر روی لینک " نمونه فرم قرارداد سئو" کلیک کنید.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
بسیار عالی بود
با تشکر از شما
نمایش بیشتر
0 از 2 نفر این نظر را مفید دانسته اند