با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

اگرچه انگلیسی در حال حاضر پرکاربردترین زبان در اینترنت است اما بیش از ۶هزار زبان در جهان وجود دارد که با دسترسی بیشتر این زبان‌وران به اینترنت درخواست سایت‌های چند زبانه افزایش یافته است. ما به زبان مادری خود می‌خوانیم، به زبان مادری خود در اینترنت جستجو می‌کنیم و به گروه‌های اجتماعی می‌پیوندیم که از زبان مادری ما استفاده می‌کنند. همچنین‌، تحقیقات نشان می‌دهند که سایت‌هایی که به زبان مادری ما ایجاد می‌شوند در نظرمان معتبرتر از دیگر سایت‌ها هستند. جهانی شدن و تجارت الکترونیکی برون مرزی در حال گسترش است، در نتیجه سایت شما نیز باید در حال حرکت و همگام سازی با جهان باشد. یک سایت چند زبانه می‌تواند تجارت شما را متحول کند و از نظر رقابتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا خواهد کرد. ما در این مطلب قصد داریم نگاه دقیق‌تری به اهمیت طراحی وب سایت حرفه ای چند زبانه و اهمیت طراحی آن در وردپرس داشته باشیم و اصول طراحی وب سایت های چند زبانه و مزایای مالکیت چنین سایتی را برای شما شرح دهیم.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس 

مزایای سایت چند زبانه چیست؟

مزایای بی‌شماری برای سایت‌های چند زبانه و سئو سایت انگلیسی وجود دارد. طراحی سایت چندزبانه ای که محتوا را به چندین زبان ارائه می‌دهد، روشی کم هزینه برای گسترش تجارت جهانی و افزایش فوری مخاطبان بالقوه است.

دسترسی به مخاطبان بیشتر
اول و مهمتر از همه، یک سایت چند زبانه به شما کمک می‌کند تا دسترسی خود را گسترش دهید و با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید. با توجه به اینکه تنها 25 درصد از کاربران اینترنت انگلیسی زبان هستند، زمان آن فرا رسیده است که با 75 درصد کاربر دیگر نیز ارتباط برقرار کنیم و به نیازهای آنها توجه کنیم.

افزایش بازگشت و بهبود نرخ تبدیل
هنگامی که مصرف کنندگان خارجی از سایت شما بازدید می‌کنند، با تشخیص اینکه این سایت به زبان مادری آنها در دسترس نیست، فوراً از آن خارج می‌شوند. نظرسنجی‌های تخصصی در زمینه سایت‌های چند زبانه نشان می‌دهد که 4/72 از مصرف کنندگان به احتمال زیاد محصولی با اطلاعات به زبان خود را خریداری می‌کنند.

مزایای سایت چند زبانه چیست؟   

مزایای وردپرس برای سایت‌های چندزبانه

وردپرس بیش از 35 درصد از کل سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد و بسیاری از آنها به مخاطبان غیر انگلیسی یا چند زبانه نیز خدمات ارائه می‌دهند. یک سایت وردپرس چندزبانه محتوای یکسانی را به چندین زبان ارائه می‌دهد و در صورت تغییر زبان محتوای سایت شما تغییر نمی‌کند. وردپرس راه حل ساده‌ای برای ایجاد سایت‌های چند زبانه به شما ارائه نمی‌دهد. روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وردپرس چند زبانه وجود دارد، برای مثال نصب افزونه‌های ترجمه مخصوص وردپرس با پشتیبانی بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا، استفاده از ماشین ترجمه گوگل و استخدام مترجمان متخصص و موارد دیگر.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
طراحی سایت وردپرس اصفهان

مزایای وردپرس برای سایت‌های چندزبانه   

نکات مهم در طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

نحوه به کارگیری تشخیص خودکار مکان کاربر
سایت وردپرس شما براساس IP بازدیدکننده مکان جغرافیایی او را تشخیص می‌دهد و به صورت خودکار زبان سایت وردپرس را تغییر می‌دهد. این روش برای صرفه جویی در زمان کاربر واینکه مجبور نباشد به دنبال تعویض کننده زبان در سایت شما بگردد مفید است. اما اگر کاربر سایت شما توریستی باشد که با زبان محلی آشنا نباشد بهتر است به دکمه تغییر زبان دسترسی داشته باشد تا بتواند زبان مورد نیازش را انتخاب کند. هنگام طراحی سایت چند زبانه با وردپرس بین تشخیص خودکار زبان و تغییر دهنده زبان یکی را انتخاب نکنید.

ثبت اسامی زبان به جای پرچم کشورها
با توجه به اینکه 21 کشور اسپانیایی زبان و 18 کشور انگلیسی زبان وجود دارد و در چین نیز 8 گویش اصلی وجود دارد، پرچم‌ها جایگزین مناسبی برای نام زبان‌ها نیستند. علاوه بر این، تشخیص پرچم‌ها برای برخی از کاربران دشوار و گیج‌کننده باشد در نتیجه نتوانند زبان مورد نظرشان را انتخاب کنند.

انعطاف پذیری فضای متن
ترجمه‌ها فضای یکسانی با متن اصلی ندارند، برخی ممکن است کوتاه تر، برخی دیگر طولانی تر و برخی دیگر حتی به فضای عمودی بیشتری نیاز داشته باشند! برای مثال حروف چینی حاوی اطلاعات زیادی هستند بنابراین به فضای زیادی احتیاج ندارند، در حالی که ایتالیایی و یونانی زبان‌های واژه‌محوری هستند و به دو برابر فضای خطوط نیاز دارند. قاعده خوب این است که فرض کنیم برخی از ترجمه‌ها ممکن است به بیش از 30٪ فضای اضافی نیاز داشته باشند، بنابراین باید طرح بندی انعطاف پذیرتری را برای فضا متن در نظر بگیریم.

اهمیت نگارش زبان‌های راست به چپ
باتوجه به رشد بازار خاورمیانه ممکن است تصمیم بگیرید یک نسخه از سایت خود را برای بازدیدکنندگان این منطقه ایجاد کنید. این بدان معناست که طرح را طوری تنظیم کنید که با زبان آنها نیز سازگار باشد. یک ویژگی بارز اکثر زبانهای خاورمیانه این است که آنها از راست به چپ خوانده می‌شوند! این یک چالش بزرگ است و راه حل با آینه‌سازی رابط کاربری شروع می‌شود.

انتخاب رنگ براساس فرهنگ کشورها
رنگ‌ها دارای بار معنایی خاصی هستند که در فرهنگ‌های مختلف متفاوتند. به عنوان مثال، در برخی فرهنگ‌ها، رنگ سفید رنگ صلح و آرامش است، اما در برخی دیگر رنگ مرگ است. همین امر در مورد رنگ قرمز اتفاق می‌افتد، در فرهنگ‌های آسیایی از رنگ قرمز در جشن‌ها استفاده می‌شود، اما برای برخی از کشورهای آفریقایی این رنگ معنی مثبت ندارد و با خشونت در ارتباط است.
به همین علت طراحی گرافیک وب در سایت های چندزبانه یکی از مهم ترین ارکان است.
به شما توصیه می‌کنیم برای طراحی سایت چند زبانه با وردپرس عواملی که ذکر شد را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را از سراسر جهان به کسب و کار آنلاین خود جذب کنید و در نهایت درآمدتان را افزایش دهید.

نکات مهم در طراحی سایت چند زبانه با وردپرس   

آژانس خلاقیت و نوآوری دیجیتال پونه مدیا یکی از بزرگ ترین گروه های دیجیتال مارکتینگ در ایران است. ما با طراحی و سئو سایت های دو زبانه و چند زبانه به شما کمک می کنیم تا خودتان را در معرض دید مشتری های داخلی و خارجی قرار دهید و صدای تان را به صدها زبان زنده دنیا به گوش مخاطبان جهانی برسانید.

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول ترفند های سئو

مهم ترین ترفند های سئو چه مواردی هستند؟

انتخاب و استفاده از کلمه کلیدی هدف (با توجه به موضوع سایت)، تحلیل رقبا، تولید محتوا درجه یک برای سایت، کلمات کلیدی را در عنوان، محتوا، متا دسکریپشن ها، توضیح تصاویر و... خود استفاده کنید، لینک سازی داخلی را فراموش نکنید، از ایندکس شدن سایت اطمینان حاصل کنید، دامنه سایت را تغییر ندهید، زمان لود سایت را کاهش دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. این موارد از مهم ترین ترفند های سئو هستند.

به روز بودن ترفند های سئو سایت مهم است؟

همیشه گفته می‌شود که تکنیک های سئو باید به روز باشند چون الگوریتم های گوگل، هر روز پیشرفت بیشتری می‌کنند و هر بار از آگومان‌های خاصی برای جستجو استفاده می‌کنند. پس یک متخصص سئو باید مطالعه دقیق و به روزی داشته باشد. ممکن است امروز یک ترفند برای سئو جواب بدهد و رتبه سایت شما را بالا ببرد و بعد از مدتی همین ترفند تبدیل به جریمه شود.