با ما در ارتباط باشید: 0314566
خطا یابی در طراحی فروشگاه اینترنتی
خطا یابی در طراحی فروشگاه اینترنتی

زمانی که هیچ کس از فروشگاه اینترنتی شما خرید نمی کند، چه کارهایی باید انجام دهید.

چه موضوعاتی را در طراحی فروشگاه اینترنتی لازم است بررسی شود.

زمانی که متوجه کند شدن سرعت فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی خود می شوید، لطفا پنج نکته زیر که در رابطه با کسب و کار می باشد را بررسی کنید.

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی احتمالا با فروش کم از فروشگاه خود مواجه شده اید. این موضوع باعث می شود که شما مجدد داده های تبلیغاتی خود را مورد بازبینی قرار دهید تا متوجه شوید مشتریان بیشتر بر روی چه نوع محصولات و یا چه تبلیغاتی مربوط به محصولات کلیک می کنند.
در واقع شما با دنبال کردن صفحاتی از سایت که که بیشترین ترافیک بازدید را دارا می باشند و همچنین دنبال نمودن اینکه بازدیدکنندگان بیشتر چه صفحاتی از محصولات فروشگاه شما را مورد بازدید قرار داده اند، موضوع را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهید.

توجه داشته باشید سایت هایی هستند که علیرغم ترافیک بازدید زیاد ولی تعداد افرادی که از محصولات این فروشگاه اینترنتی استفاده و خرید می کنند، بسیار کم است و اکثر این افراد چرخه خرید را تا پایان ادامه نداده و رها می کنند.
در شرایطی مانند این، شما ممکن است جهت بهبود روند خرید از فروشگاه اینترنتی خود، اقداماتی انجام دهید. ممکن است تغییرات و تست هایی در رابطه با اینکه چه عواملی باعث بازگشت مشتریان به فروشگاه اینترنتی و خرید از آن می شوند، انجام دهید.
قبل از اینکه شروع به تست و انجام ایده های خود کنید، لطفا روندهای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی را مطالعه نمایید.

همیشه سعی کنید از روش " تحقیق قبل از عمل" استفاده کنید.

زمانی که محصولات فروشگاه اینترنتی شما با کاهش سرعت فروش مواجه شد، با مطالعه این مقاله و بازبینی نکاتی که در آن ذکر شده است، مسئله و مشکل را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام نمایید.

1. مقایسه قیمت با فروشگاه های اینترنتی دیگر

توجه داشته باشید با تحقیق و تعیین قیمت مناسب برای محصول تان می توانید آنرا در جایگاه خوبی قرار دهید.
در واقع این شما هستید که می توانید با تعیین قیمت برای یک محصول جدید، باعث افزایش و یا کاهش فروش آن محصول شوید.
تحقیق در رابطه با مقایسه و تعیین قیمت برای محصول خود را بصورت گسترده انجام دهید و حوزه تحقیقات خود را فقط با نگاه کردن به قیمت محصولات رقبای خود محدود نکنید.

فروشگاههای اینترنتی مشهور مانند ای بی (eBay) ، آمازون (Amazon) و همچنین تبلیغات خرید این محصول در گوگل و سایت های رقیب را مورد توجه و تحقیق قرار دهید.
ببینید محصولی که قرار است شما در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید، آیا در این فروشگاهها نیز موجود است؟ چه قیمتی دارند؟

لیستی از قیمت محصول موردنظر در سایت های پرطرفدار و فروشگاههایی که برای این محصول تخفیف ارائه داده اند، تهیه کنید و ببینید آیا می توانید قیمت نهایی این محصول را در فروشگاه خود با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، کمتر از قیمت همین محصول در وب سایت های دیگر ارائه دهید یا خیر؟

هنگام مقایسه قیمت، تنها به قیمت خرده فرشی محصول توجه نکنید بلکه هزینه نهایی که مشتری باید پرداخت کند را نیز درنظر بگیرید.
تحقیقات نشان می هد، مشتریان معمولا قبل از تصمیم گیری برای خرید محصول، حداقل سه سایت دیگر که این محصول را دارا می باشند را مشاهده و قیمت آن محصول را در هر کدام از این سایت ها مقایسه می کند.
94 درصد مشتریان نیز قبل از خرید بر روی یافتن محصولی با کمترین قیمت، وقت صرف می کنند. چنانچه آنها بتوانند در جای دیگری به جز فروشگاه اینترنتی شما، محصول را با قیمت پایین تری پیدا کنند، خرید خود را در همانجا انجام خواهند داد و این باعث کاهش فروش شما خواهد شد.

2. بررسی مخاطبینی که مورد هدف قرار داده اید

شما می توانید بر روی مخاطبینی که از طریق تبلیغات PPC و یا شبکه های اجتماعی مورد هدف قرار داده اید، کنترل محکم و موثری داشته باشید.

درنظر داشته باشید اگر تعداد کلیک ها بر روی سایت شما بیشتر شد ولی نتیجه این تعداد کلیک زیاد موثر و مفید نباشد و هیچ خریدی صورت نگیرد، شما باید بر روی مخاطبین موردنظر و خاص خود یک بررسی و بازبینی داشته باشید.
بهتر است در این بازبینی تمرکز خود را محدود نموده و فقط بر روی مخاطبینی که احتمال می دهید ممکن است خرید کنند، تمرکز کنید.

شما ممکن است ایده ای در رابطه با تمامی مخاطبین خود داشته باشید ولی در حال حاضر بر روی افرادی که بیشتر احتمال خرید از سوی آنها را می رود، متمرکز شوید.
بنابراین شما می توانید به راحتی افرادی که به دنبال خرید محصول خاص و مشخصی هستند را هدایت کنید.

روکو(Rocco Baldassarre)، مدیر تبلیغات زبرا (Zebra) می گوید: " پلتفرم ها (اعم از مدیریت سئو، گوگل آنالیز و ...) با توجه به رفتارهای آنلاین کاربران می توانند اهداف و قصد آنها را از خرید مشخص کنند."

به عنوان مثال با ترکیب کردن داده ها از منابع مختلف، فیس بوک قادر است که بگوید چه کسی در حال خرید از آن محصول می باشد.

3. ایجاد یک نظرسنجی هنگام خروج

اگر فروشگاه اینترنتی شما دارای بازدید زیاد می باشد ولی نرخ خرید در آن پایین است، شما می توانید با پیاده سازی یک نظر سنجی ساده برای بازدید کنندگان، هنگامی که قصد دارند سایت را ترک کنند با نمایش یک پنجره به صورت پاپ آپ، نظر آنها را جویا شوید.

به عنوان مثال از آنها بپرسید دلیل انصراف شما از خرید چیست؟
سپس گزینه هایی مانند "قیمت"، " دوست نداشتن محصول" و "خرید در آینده" را به عنوان پاسخ قرار دهید تا بازدیدکنندگان با یک کلیک ساده نظر خود را ثبت کنند.
فراموش نکنید در بین گزینه ها، گزینه ای با عنوان "سایر" قرار دهید تا کاربر بتواند نظر خود را در رابطه با انصرافش از خرید، بصورت خلاصه توضیح دهد.

شما نمی توانید از تمام بازدید کنندگان جهت پاسخ به نظر سنجی، مشارکت 100 درصد بگیرید.  ولی شما باید از هر تعدادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، نتیجه ای برای علت ترک و انصراف مشتریان از خرید بدست آورید.

چنانچه بخواهید یک بهینه سازی متداول و خوب برای فروشگاه خود داشته باشید، باید بصورت مداوم و فعال به جمع آوری عکس العمل کاربران و بازدیدکنندگان سایت بپردازید و این عکس العمل ها را مورد آنالیز و بازبینی قرار دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

4. بررسی نقاط مشترک انصراف از خرید

دهها دلیل برای انصراف یک فرد از خرید در فروشگاه اینترنتی وجود دارد و اینکه شما فقط یک عامل را مورد بررسی و توجه قرار دهید اصلا مناسب نمی باشد.
به همین دلیل تهیه کردن یک لیست از شایع ترین علل انصراف از خرید مشتریان، بسیار کار مفیدی می باشد.
این دلایل عبارتند از:

- هزینه های حمل و نقل بالا

- ایجاد حساب کاربری اجباری

- عدم هدایت مشتریان در سایت

- کافی نبودن گزینه های پرداخت

- در دسترس نبودن اطلاعات کافی از هزینه های حمل و نقل

- روندهای خرید و بررسی پیچیده

5. بررسی معیارهای خود

آنالیز و بررسی سایت باعث می شود، اطلاعات باارزش و مفیدی در رابطه با اینکه چرا مشتریان ممکن است قبل از خرید انصراف دهند، به شما ارائه دهد.
شما با بررسی و دنبال نمودن اتفاقات صورت گرفته در فروشگاه اینترنتی از طریق گوگل آنالیز متوجه خواهید شد که مشتریان از چه طریقی وارد سایت و از چه صفحاتی بیشترین میزان خروج را داشته اند.

شما با بررسی گوگل آنالیز، سوالات زیر را از خود بپرسید:

- کاربران از چه قسمت هایی از سایت و یا از چه صفحاتی از سایت بیشتر از سایر صفحات، سایت را ترک می کنند؟

- کاربران چه مسیرها و چه صفحاتی از سایت را بازدید می کنند؟ ( آیا این مسیرها، انتظارات کاربر را فراهم می کند؟)

- کاربران بیشتر از چه مسیرهایی وارد سایت شما می شوند؟ آیا در این بین خریدی هم انجام می شود یا صرفا فقط محتوای مربوط به بلاگ سایت را مشاهده می کنند بدون اینکه خریدی انجام دهند؟

- مدت زمانی که کاربران در یک صفحه باقی می مانند یا برای خرید یک محصول وقت صرف می کنند، چقدر می باشد؟

6. بررسی موقعیت محصول

در حالی که معیارهای خود را مورد بازبینی قرار می دهید، چند دقیقه ای را برای مقایسه محصولاتی که برای آن تبلیغ انجام داده اید نسبت به محصولاتی که تبلیغ ندارند، وقت صرف کنید.

اینکه آیا تبلیغات باعث افزایش ترافیک بر روی صفحات محصول، مجموعه ها و یا صفحه نخست سایت شده است یا خیر؟
اگر تبلیغات شما باعث ایجاد و افزایش بازدید شده ولی این بازید بدون انجام عملیات خرید کاربران از سایت می باشد، باید مسیر و مقصد را بررسی کنید.
مطمئن شوید مشتریان دقیقا به همان صفحه ای که شما برای آن تبلیغ انجام داده اید، به درستی هدایت می شوند.

توجه داشته باشید هنگام بررسی صفحات محصول، حتما برای محصولات از تصاویر بزرگ و با کیفیت عالی استفاده شود به صورتی که این تصاویر بیانگر توضیحات محصول بوده و کاربر با مشاهده آنها برای خرید محصول اقدام نماید.

جف دلاکروز بنیانگذار عکاسی سفید می گوید: " انتخاب و نمایش تصاویر با کیفیت برای محصولات، در افزایش و یا کاهش فروش آن محصولات در فروشگاه اینترنتی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت."

اگر شما محصولات خود را در سایتهایی مانند آمازون که رقبای شما نیز در آن حضور دارند، قرار دهید، کار قطعا مناسب و مفیدی می باشد.

همچنین در طراحی فروشگاه اینترنتی سعی کنید، به صورت موثر این موضوع که شما دارای اعتبار و اعتماد هستید را مشخص کنید.
اگر شما اطلاعات تماس، گواهینامه های امنیتی و نماد های الکترونیک را در سایت خود قرار ندهید باعث می شود مشتریان هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی دچار تردید شوند.

در بسیاری از موارد، اگر در فروشگاه اینترنتی خود دارای کاهش نرخ فروش هستید با بررسی توصیه های بالا شما می توانید مشکل را شناسایی کنید.
در نهایت شما هنگامی که یک محصول خوب در فروشگاه اینترنتی خود ارائه دهید، مطمئنا فروشگاه اینترنتی شما قادر به حرکت و فروش برای آن محصول خواهد بود.
شما با درنظر گرفتن قیمت مناسب برای محصولات فروشگاه اینترنتی خود و همینطور دادن حق به مشتری، می توانید فروش خوبی داشته باشید.
هنگامی که با رعایت تمام مسائل باز هم باعث شکست می شوید به محصول خود نگاه کنید و ببینید آیا این محصول واقعا همان چیزی است که مشتری در حال حاضر به آن نیاز دارد یا خیر.

امتیازی ثبت نشده است.