با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟

از زمانی که شبکه های اجتماعی معروف شدند یک بحث بوجود آمد: آیا شبکه های اجتماعی روی سئو سایت شما تاثیر دارند؟ عده ای با تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو کاملا مخالفت می کنند این در صورتی است که شبکه های اجتماعی روی فاکتورهای سئو (مثل ترافیک) به طور غیر مستقیم تاثیر می گذارند پس می توان گفت که روی سئو سایت موثر هستند. در این مطلب شما فاکتورهایی مهم در خصوص شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها روی سئو سایت را یاد خواهید گرفت.

افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی

افزایش ترافیک همیشه یک فاکتور خیلی مهم در سئو سایت بوده است. شبکه های اجتماعی به بالا رفتن این ترافیک کمک میکنند. هرچه تعداد کاربر بیشتری محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند احتمال اینکه بازدید سایت شما بالا برود نیز افزایش پیدا می کند.

بالا رفتن ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی

رتبه پروفایل شبکه های اجتماعی شما در موتورهای جستجو تاثیر دارد

هر چه برند شما در شبکه های اجتماعی معروف تر بشود احتمال اینکه صفحه اینستاگرام، فیسبوک، تویتر و ... شما در صفحه اول گوگل نمایش داده بشود نیز بیشتر است. مثلا شما هنگامی که اسم یک بازیگر یا بازیکن فوتبال را در گوگل جستجو میکنید در گوگل جز نتایج صفحات تویتر، اینستاگرام و فیسبوک این افراد نیز برای شما ارائه می شود. این موضوع برای شرکت و محصولات شما نیز صادق است.

اینستاگرام پونه مدیا در گوگل

شبکه ی اجتماعی دسترسی به محتوای شما را بهبود می بخشد

رسانه های اجتماعی یک کانال عالی برای اطمینان از دسترسی هرچه بیشتر افراد به محتوای شما هستند. در موتورهای جستجو ، افراد فقط وقتی محتوای شما را پیدا می کنند که کلمه کلیدی مرتبطی را جستجو می کنند. اما در شبکه های اجتماعی ، محتوای شما را افرادی میبینند که حتی نمیدانستند که به محتوای شما نیاز دارند. دسترسی به محتوای بالاتر به معنای ترافیک بیشتر است که باز هم بر رتبه شما تأثیر می گذارد.

برای مثال شما یک محتوا با عنوان "غذاهای ناسالم" تولید می کنید و خلاصه این مطلب را با لینک سایت در اینستاگرام میگذارید. یک نفر این مطلب را میبیند و برای دوستش خود به اشتراک میگذارد نفر دوم هم مطلب را برای فرد دیگری میفرستد و این چرخه ادامه پیدا میکند. اگر نصف افرادی که محتوای اینستاگرام شما را دیدند نیز تصمیم بگیرند به سایت شما مراجعه کنند این یک ترافیک عالی را برای شما به همراه خواهد داشت.
تازه اگر شما با استفاده از اینفلوئنسر ها محتوای خود را به اشتراک بگذارید تعداد بازدید کننده ها چندین برابر خواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی خود یک موتور جستجوی کوچک هستند

مردم فقط از گوگل برای جستجو استفاده نمی کنند. خیلی از مردم نیز هستند که با استفاده از شبکه های اجتماعی صفحه، سایت و اطلاعات تماس شما را پیدا میکنند. به همین دلیل بهینه سازی صفحات و محتوای رسانه های اجتماعی با کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم است چرا که باعث افزایش دید شما می شود.

شبکه های اجتماعی روی سئو محلی شما تاثیر میگذارند

همانطور که قبلاً می دانید ، NAP (نام ، آدرس و شماره تلفن) نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی محلی دارد.
اگر اطلاعات NAP را در تمام لیست ها و وب سایت خود یکی بنویسید ، Google تجارت شما را معتبرتر می داند. و این می تواند رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی افزایش دهد. که این موضوع استفاده از اطلاعات NAP ثابت در میان پروفایل های رسانه های اجتماعی ، لیست های محلی و وب سایت شما را بسیار با اعتبار می کند.
علاوه بر این ، برخی از رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند داستان ها و پست های خود را برچسب گذاری جغرافیایی (geo-tag) کنید. این یک روش عالی برای به دست آوردن دید بیشتر در بین مخاطبان محلی است که به شما کمک می کند دامنه خود را گسترش دهید.

سئو یوتیوب به سئو سایت کمک میکند

ویدیوهای YouTube دارای رتبه بندی برجسته در نتایج موتور جستجو هستند. در حقیقت ، ویدیوهای محبوب و مرتبط YouTube اولین مواردی هستند که برای جستجوی یک موضوع خاص نمایش داده می شوند. بهینه سازی ویدئو برای سئو سایت بسیار مهم است.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که توضیحات متا و عنوان فیلم ها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. این به شما کمک می کند نه تنها در این پلتفرم بلکه در نتایج جستجوی نیز بهتر دیده شوید.

سئو یوتیوب به سئو سایت کمک میکند

نتیجه گیری در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

همانطور که در این مطلب مشاهده می کنید ، رسانه های اجتماعی نقش اساسی در استراتژی کلی SEO شما دارند حتی اگر مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نگذارند. این موضوع عمدتا با نمایش بیشتر برند و محتوای شما ، که به نوبه خود باعث بازدید بیشتر می شود ، کار می کند.
علاوه بر این ، نمایه های رسانه های اجتماعی و فیلم های YouTube نیز در میان نتایج موتورهای جستجوی قرار دارند. بنابراین بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو قطعاً باعث افزایش کلی SEO شما می شود.

نظر شما چیست؟ آیا از نظر شما نیز شبکه های روی سئو سایت تاثیر گذار هستند؟ نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. 

5 از 5
5 سال قبل
نظر
خیلی مطلب جالبی بود ممنون
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند