با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری

در ابتدا ما در خصوص سئو کلاه سفید و کلاه سیاه صحبت کردیم. بررسی کردیم که بهترین راهی که میتوانید برای رشد سایت در طولانی مدت انتخاب کنید سئو کلاه سفید است. حالا تصمیم داریم یک اصطلاح به نام سئو کلاه خاکستری را به شما یاد بدهیم. نظرات متفاوتی بین سئوکاران در خصوص سئو کلاه خاکستری وجود دارد. اما در کل سئو کلاه خاکستری استراتژی هایی است که لزوما باعث جریمه شما نمیشود اما شما با زبان خودتان استفاده از آنها را برای گوگل اعلام کنید چرا که هر لحظه امکان این وجود دارد که این تکنیک جز لیست سیاه گوگل قرار بگیرد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

قبلا یاد گرفتید که seo چیست الان می خواهیم بریم سراغ سئو خاکستری. تعریف سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) بسیار سخت و دشوار است. از نظر متخصصان دو حالت در سئو خاکستری ممکن است.

1- سئو کلاه خاکستری ترکیبی از تکنیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. 
2- یک تکنیک است که نه سیاه است نه سفید اما با تغییراتی که در موتورهای جستجو صورت میگیرد میتواند به یکی از این دو تبدیل بشود.

سئوکار در این حالت کارهایی را انجام می دهد که هنوز الگوریتم های گوگل آنها را شامل پنالتی نمی کنند.

سئو خاکستری شامل روشهایی است که هنوز نگفته اند 100 درصد انجام ندهید ولی در دسته سئو کلاه سفید هم قرار نمی گیرند. سئو کار دوست دارد از روشهایی استفاده کند که در کوتاه مدت پاسخ بهتری تولید می کنند. ولی باید در نظر داشت که آیا در طولانی مدت همچنان این روشها مناسب هستند؟

به طور مثال خرید دامنه هایی که تاریخ آنها تمام شده است یا خرید صفحات شبکه اجتماعی فعال روی شغل شما. 

البته جالب است بدانید که خیلی متدهایی که برخی به آنها خاکستری می گویند برای یک کسب و کار در دسته سئو سیاه و برای برخی در دسته سئو سفید قرار می گیرد. چون الگوریتم های گوگل به طور کامل برای انسان ها قابل درک نیستند و تمام فاکتورهای آنها شناسایی نشده است.

بسته به اینکه روش های کلاه خاکستری توسط متخصص سئو و یا یک شخص آماتور انجام شود می تواند نتیجه مفید و یا مضری داشته باشد، معمولا استفاده از این روش ها توسط سئوکار می تواند مفید واقع شود ، ولی طبق نظر کارشناسان سئو پونه مدیا این تکنیک مانند شمشیر دولبه است. یک اشتباه کوچک در اجرای این روش می تواند شما را زخمی کند و هزینه های مالی و زمانی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین نمیتوان یک جواب صد درصد درست برای استفاده از این روش ها ارائه داد. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی بسیار شبیه به سئو کلاه سیاه است که اگر به درستی استفاده شود، قادر خواهد بود رتبه سایت و حتی صفحه شما را بهبود دهد.

چرا سئو کلاه خاکستری مهم است ؟

درک درست از روش های سئو خاکستری بسیار مهم است  برای اینکه اگر به درستی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده شود، می تواند به راحتی به روند افزایش رتبه سایت شما کمک کند که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان خواهد بود. الگوریتم های گوگل خیلی باهوش، دقیق و کارآمد هستند و هر ساله تغییرات زیادی در این مجموعه الگوریتم ها انجام می شود. بعضی از روش های  کلاه خاکستری ممکن است که در حال حاضر خطرناک نباشند ولی استفاده بیش از حد از آنها  ممکن است خطرناک باشد و به مرور زمان توسط گوگل در لیست پنالتی قرار بگیرید، بنابراین یک متخصص سئو باید اطلاعات خود را در این بخش همیشه بروز نگه دارد. 

آیا باید از روش های سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم ؟

اگر با روش های آن آشنا نیستید، توصیه می کنیم که اصلا از این روش ها استفاده نکنید. زیرا الگوریتم های گوگل بسیار حساس هستند و رعایت نکردن یک بخش کوچک ممکن است که سایت شما را دچار جریمه کند. قبل از استفاده از هرگونه تکنیک های سئو سفید، سئو سیاه یا سئوخاکستری، حتما باید از چگونگی انجام کارها اطلاعاتی دریافت کرده باشید تا به اشتباه از آن روش ها استفاده نکنید. هر روشی که از خط قرمزهای گوگل عبور نکند میتواند در سئوسایت مفید باشد.به یاد داشته باشید که گوگل به طور متداوم در حال بروز رسانی الگوریتم های خود یا ارائه الگوریتم های جدید برای فهم بهتر انسان است پس شما هنگام استفاده از روش های سئو خاکستری باید آینده را نیز در نظر بگیرید چرا که با یک بروز رسانی امکان جریمه شدن سایت شما وجود دارد.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

1. خرید دامنه

یک دامنه منقضی شده که با کلمات کلیدی شما ارتباط دارند را بخرید و در آن چند محتوا تولید کنید. سپس از این محتواهای تولید شده به سایت خود لینک های مرتبط بزنید. مطمئن شوید که محتواهایی که می نویسید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و با محتواها و مطالبی که قبلا در این دامنه قرار میگرفت تفاوت زیادی نداشته باشند.

2.اکانت های  شبکه های اجتماعی جعلی درست کنید

 با ساخت چندین اکانت جعلی در شبکه های اجتماعی در آنها فعالیت کرده و اقدام به گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و ... کنید. نمونه این مثال اینفلوئنسرهایی هستند که برای حیوان خانگی خود صفحه جدا درست میکنند و از این طریق لینک های متفاوتی به صفحه اصلی خود دریافت می کنند. 

3. طراحی مجدد سایت

متخصصان سئو همواره تاکید داشته اند که بعد از چند سال سایت خود را طراحی مجدد کنید برای اینکه با طراحی مجدد، به خاطر عوض شدن کدها و دستورات ، الگوریتم های گوگل آن را به عنوان یک محتوای جدید می شناسد و برای همین دلیل ارزش جدیدی برای آن قائل می شوند. البته این موضوع نکات خیلی ریزی دارد که اگر رعایت نشود ممکن است رنک سایت شما نابود شود.

4. ایجاد کامنت در سایت های خود و دیگر سایت ها

یکی دیگر از اقدامات ایجاد کامنت در دیگر سایت ها و یا حتی در سایت خود شما که به بخش های مختلف سایت  لینک داده اید. اگر این کار به درستی استفاده شود، می تواند مفید واقع شود و یکی از تکنیک های فوق العاده سئو کلاه خاکستری است، ولی ممکن است بعدا گوگل لینک های موجود در کامنت را جریمه کند، بخصوص اگر توسط صاحبان سایت ها اسپم شود. یعنی هرگاه در صفحه خود یا سایت های دیگر کامنت میگذارید سعی کنید به روشی به سایت خود لینک بزنید تا اعتبار خود را بالا ببرید. برای اینکه از اسپم  شدن جلوگیری کنید سعی کنید این عمل را در سایت های مرتبط انجام دهید.

5. بک لینک دادن به سایت خود

خرید بک لینک برای سایت به شدت توسط گوگل رد شده است اما هنوز افرادی هستند که با صاحبان سایت های دیگر تبادل لینک انجام میدهند. این تبادل روش های مختلفی دارد . استفاده از روش های بک لینک دهی خیلی مهم و موثر است. اگر به صورت آماتوری استفاده شود، سرانجام خوبی برای سایت شما نخواهد داشت. الگوریتم های گوگل انقدر باهوش هستند که شما نتوانید  با بک لینک از روش های مطالب محتوا آن را دور بزنید. 

6. کلیک برروی دکمه های شبکه های اجتماعی

یکی از قدیمی ترین تکنیک ها است که شما می توانیدبا تغییر ip خود برروی لینک های موجود در شبکه های اجتماعی کلیک کرده تا به سمت سایت هدایت شوید.

7. به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان

بعضی از افراد، فقط کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی و داخلی به صفحات به کار می برند و در متن مطلب خود هیچ اشاره به آن نمی کنند(یعنی متن ربطی به کلمه کلیدی ندارد). درست است که نوشتن کلمه کلیدی در عنوان برای سئو خیلی مفید است، اما گوگل به سرعت تشخیص می دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید یا خیر ،اگر متن سایتتان خیلی کوتاه است این روش به عنوان تکنیک کلاه خاکستری جواب میدهد اما برای مطالب با طول بلند این روش اصلا پیشنهاد نمیشود و به سرعت باعث جریمه شما می شود. 

8. نظرات منفی بنویسید

وقتی افراد دنبال یک محصول یا خدمت هستند بیشتر نظرات منفی را می خوانند برای همین بهتر است شما خودتان چند تا از این نظرات را در زیر صفحه محصولات یا خدمات قرار دهید. 

9. نظرات و بررسی های پولی

شما میتوانید به بعضی از بلاگرها برای نوشتن نظر خود در خصوص محصول یا خدمت شما پول پرداخت کنید. این موضوع در بعضی از کسب و کارها بسیار مورد علاقه است. توجه داشته باشید که این نظر نباید همواره مثبت باشد اما چون از طرف یک فرد شناخته شده است ترافیکی را به سایت شما وارد خواهد کرد. 

10. اخبار بسازید

خیلی از سایت های خبری سیستم سخت گیری برای دریافت خبرها ندارند. شما میتواند یک گزارش خبری کوتاه برای آنها بفرستید و در عوض آن، از آنها لینک بگیرید. امروزه یکی از انواع خبرهایی که در کانال های اجتماعی و یا سایت های خبری پخش میشود ویدیو اتفاقات روزانه هستند. اگر این اخبار به اشتراک گذاشته بشود شما با هر اشتراک لینک دریافت خواهید کرد و ترافیک خود را بالا خواهید برد. 

11. لینک خیریه

شما در این تکنیک میاید و به چند خیریه کمک میکنید سپس یک مطلب در مورد آن خیریه در سایت خودتان مینویسید و این مطلب را به آنها لینک میزنید و از آنها نیز میخواهید که به شما لینک بزنند.

سئو کلاه سفید / سئو کلاه سیاه / سئو کلاه خاکستری

حالا که به این قسمت از متن رسیدید ممکن است در خصوص تکنیک های سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری گیج شده باشید. الان دارید با خودتون فکر میکنید که هر سه تای این تکنیک ها لینک سازی داشتند چجوری این ها رو از هم تشخیص بدهیم؟ واقعیت این است که تکنیک های سئو در حقیقت همه یک هدف دارند و فقط نحوه پیاده سازی و شدتی که شما از آنها استفاده میکنید دسته ی این تکنیک ها را تغییر میدهد. هیچوقت نمیشود از کسی که تازه شروع به کار سئو داشته انتظار داشت که به راحتی بتواند تفاوت این سه تکنیک را از هم تشخیص بدهد. شما باید با آزمون و خطا این تکنیک ها را یاد بگیرید و به یاد داشته باشید که همواره از بروز رسانی الگوریتم های گوگل با خبر باشید مخصوصا اگر از سئو کلاه خاکستری استفاده میکند. در عکس زیر میتوانید انواع پیاده سازی این سه تکنیک را بررسی کنید.اگر خودتان قصد انجام سئو را دارید ما به شما پیشنهاد میدهیم که به طور کامل دوره آموزش سئو را بگذرانید و بعد دست به پیاده سازی آن بزنید چرا که یک قدم اشتباه برای شما ضرر به همراه خواهد داشت .

سئو کلاه سفید/کلاه خاکستری / کلاه سیاه

توانایی چگونگی استفاده از این روش ها خیلی مهم است و اگربا این روش ها آشنا نیستید با متخصصان سئو پونه مدیا تماس بگیرید و از آنها راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

5 از 5