با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

کار در صنعت دیجیتال مارکتینگ تجربه‌ای عالی است. برای اینکه به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شویم باید بسیار تلاش کنیم، اما این تلاش به تمام معنا ارزشش را دارد؛ زیرا کارشناس دیجیتال مارکتینگ بهترین شغل در بازاریابی دیجیتال است که می‌توانیم در صنعت بازاریابی آنلاین بدست آوریم. شما در این مطلب، یاد می‌گیرید که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه می‌کند، چه وظایفی دارد و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست.

اگر در پایان این مقاله همچنان در رابطه با این شغل و وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ ابهامی داشتید، با کارشناسان ما در رسانه پونه تماس بگیرید و از مشاوره دیجیتال مارکتینگ رایگان استفاه کنید.

 چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای با مجموعه‌ای از مهارت‌ها است. کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید از تمام رشته‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دانش خوبی داشته باشد. مسئولیت‌های شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • طراحی، پیاده سازی و نظارت بر کمپین‌های سئو
  • تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین‌های PPC
  • نظارت بر کمپین‌های بازاریابی محتوا
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی (برای دریافت ترافیک، ایجاد آگاهی و فروش)
  • مدیریت سایر اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ
  • هماهنگی فعالیت‌های تمامی کمپین‌های دیجیتال
  • تعیین اهداف و تجزیه و تحلیل عملکرد تمام کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بین کارشناس دیجیتال مارکتینگ با کارشناس سئو و یا کارشناس PPC در این است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در بیش از یک حوزه متخصص باشد و از نحوه عملکرد دیجیتال مارکتینگ -به طور کلی و نه فقط به عنوان یک تخصص- اطلاعات وسیعی داشته باشد.

 کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه می‌کند؟

۱۰ گام برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

اصول بازاریابی دیجیتال را بیاموزید
دیجیتال مارکتینگ یک رشته واحد نیست، بلکه اصطلاحی است که شامل چندین تکنیک و روش می‌شود که می‌توانید برای تبلیغ وبسایت یا محصولات به صورت آنلاین استفاده کنید. از مهم‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توان به بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازازیابی ایمیلی و موارد دیگر یاد کرد.

به عنوان کارشناس سئو کار کنید
پس از آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، گام بعدی تسلط بر سئو و تبدیل شدن به یک متخصص و تحلیلگر سئو است. سئو نقش مهمی در موفقیت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کند، به همین دلیل یادگیری نحوه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه به احتمال زیاد متخصصان سئو را در تیم خود خواهید داشت، اما به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بر فعالیت آنها نظارت داشته باشید و برای تشخیص میزان تاثیر فعالیت این متخصصان باید اطلاعات کافی از نحوه عملکرد سئو داشته باشید.

تبلیغات کلیکی (PPC)
مقدار قابل توجهی از زمان و بودجه شما به مدیریت کمپین‌های PPC در Google Ads یا Facebook اختصاص می‌یابد. به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، شما باید در مورد انواع مختلف کمپین‌هایی که می‌توانید اجرا کنید و نحوه اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل درست نتایج آنها اطلاعات کافی داشته باشید. اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ PPC در کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیار رایج است، بنابر این تسلط شما بر PPC بسیار مهم است.

 ۱۰ گام برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

اجرای کمپین‌های بازاریابی محتوا
برای قدرت بخشیدن به همه کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود، به محتوایی نیاز دارید که دارای ویژگی‌های خاص باشد؛ نیاز کاربر را برآورده کند، خواندن آن‌ها برای کاربران جذاب و سرگر‌م‌کننده باشد، برای هر پلتفرمی بهینه شده باشد و در نهایت بتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. محتوا می‌تواند به صورت متن، ویدئو یا صوتی باشد و می‌تواند در قالب‌های مختلفی نظیر مقاله، ویدیوهای YouTube، صفحات فرود، پادکست و غیره باشد. به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در مورد نوع تولید محتوا و زمان و نحوه اندازه‌گیری عملکرد هر نوع محتوا برنامه منحصر به فردی تهیه کنید. در یک تیم دیجیتال مارکتینگ، وظیفه شما تهیه محتوا نخواهد بود (شما نویسندگان اختصاصی برای این کار خواهید داشت)، اما مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید که نوع مناسب محتوا برای کمپین‌های مختلف تولید می‌شود.

مهارت‌های مدیریت تیم
برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های مناسبی برای مدیریت تیم داشته باشید. دلیل آن این است که بخشی از مسئولیت‌های شغلی شما هدایت و مدیریت تیمی از متخصصان دیگر است که یک تیم دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهند. شما باید بدانید که چگونه با ابزارهای مدیریت پروژه کار کنید، اهداف را تعیین کنید، تیم خود را آموزش دهید و سایر وظایفی را که کارشناس دیجیتال مارکتینگ در پست مدیریتی باید انجام دهد را انجام دهید.

نحوه استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها / گزارش نویسی را بیاموزید
علاوه بر نظارت و بهینه سازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، بخشی از وظایف روزانه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تجزیه و تحلیل داده‌ها و تهیه گزارش است. به همین منظور باید نحوه استفاده از چندین ابزار دیجیتال مارکتینگ را بدانید که مهمترین آنها Google Analyctics، Google Data Studio، Google Search Console هستند.

 ۱۰ گام برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

دریافت گواهینامه دیجیتال مارکتینگ
دریافت گواهینامه دیجیتال مارکتینگ از یک شرکت معتبر یک راه عالی برای نشان دادن این است که اصول دیجیتال مارکتینگ را به خوبی می‌شناسید. دریافت گواهینامه به این معنی نیست که شما یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ خوب هستید، اما نشان می‌دهد که دانش لازم برای این کار را دارید. برای کسب موقعیت شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید چندین سال تجربه در شرکت‌های بزرگ را نیز در کارنامه خود داشته باشید.

در جریان آخرین روندهای دیجیتال مارکتینگ باشید
سالانه هزاران به‌روزرسانی در نتایج جستجو و الگوریتم‌های گوگل به وجود می آید و این مقوله به سمت هوش مصنوعی حرکت می‌کند! تغییراتی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ اتفاق می‌افتد مداوم و بسیار زیاد است. یادگیری برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ هرگز متوقف نمی‌شود و این چیزی است که این حرفه را بسیار جالب و چالش‌برانگیز می‌کند.

اگر مواردی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند برای شما دشوار و طاقت‌فرسا هستند، باید با شما روراست باشیم و بگوییم که احتمالاً هیچ‌وقت یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفق نخواهید شد. از طرف دیگر اگر دوست دارید در محیطی پویا کار کنید، دیجیتال مارکتینگ و به خصوص کارشناس دیجیتال مارکتینگ شغل محبوب و رویایی شما خواهد بود.

اگر می‌خواهید یک کارشناس موفق دیجیتال مارکتینگ شوید، با ما در پونه مدیا همراه شوید. تیم تولید محتوای ما با فراهم کردن آرشیوی از به روز ترین مطالب حوزه بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کنند تا با دانش کافی پا به این حوزه بگذارید. مطالعه‌ی مقالات دیجیتال مارکتینگ ما دانش شما را به سطح قابل قبولی می‌رساند تا در صورت تمایل به استخدام در آژانس‌های بازاریابی، با عتماد به نفس بیشتری به سوالات مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ پاسخ دهید و این آزمون را با سربلندی پشت سر بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است.