با ما در ارتباط باشید: 0314566
بک لینک edu و gov چیست؟

در این مقاله قصد داریم که شما را با بک لینک edu و gov آشنا کنیم. پس شما نیز اگر در خصوص تفاوت های این دو بک لینک و دلایل ارزش آن ها کنجکاو هستید، در ادامه با پونه مدیا همراه باشید.

بک لینک edu و gov چه تفاوتی دارند؟

پیوندهای داخلی و خارجی به وجود آمده انواع مختلفی دارند. هر کدام از این بک لینک ها نیز با توجه به ویژگی های خاص خود برای بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه تفاوت بک لینک edu و gov را بیشتر در می یابید. بک لینک gov برای وب سایت هایی استفاده می شود که دامنه پسوند آن ها .gov دارد. این کلمه که مخفف Government است، برای ثبت دامنه های سایت های ادارات و ارگان های دولتی بکار می رود. بنابراین اشخاص حقیقی نمی توانند این پسوندها را خریداری کنند.

بک لینک های gov  شامل لینک هایی هستند که در این سایت های دولتی با پسوند .gov قرار دارند. البته گرفتن پیوند از این نوع وب سایت ها امری دشوار است که تنها از طریق روابط و قراردادهای خاص صورت می گیرد. سایتی که بتواند از این منابع دولتی بک لینک بگیرد، بازدید و اعتبار بالایی را برای سایت خود فراهم کرده است.

کلمه edu مخفف educational و به معنای آموزشی است. بنابراین سایت های دارای این پسوند محتوای آموزشی منتشر می کنند. این نوع وب سایت ها با توجه به مطالب مفید خود بسیار پر بازدید هستند. بنابراین ثبت لینک در سایت های آموزشی افزایش بازدید و رتبه سایت را برای شما به همراه دارد.

الگوریتم های گوگل به بک لینک های edu و gov اهمیت زیادی می دهند و آن ها تأثیر زیادی روی ارتقاء سایت دارند. این امر به دلیل آن است که مطالب متعدد و متنوعی در سایت های دولتی و آموزشی به اشتراک گذاشته می شود.

البته به یاد داشته باشید که ثبت لینک در این نوع سایت ها به راحتی امکان پذیر نیست. شما می توانید با انتشار محتوای با ارزش این سایت ها را متقاعد کنید که به مطلب شما لینک دهند.

بک لینک edu و gov چه تفاوتی دارند؟ 

آیا باید بر روی بک لینک های gov و edu تمرکز کنید؟

بک لینک edu و gov رتبه سایت شما را افزایش می دهند، اما تنها دلیل اهمیت آن ها دامنه سایت ها نیست. سایت هایی که این پسوندها را دارند، عمدتا به دلیل قدرت و کیفیت بالای مطالبشان ارزشمند هستند. 

شرکت های دولتی و مراکز آموزشی همواره اطلاعات مفید و آپدیت را در حوزه های مختلف روی سایت های خود بارگذاری می کنند. همچنین این نوع وب سایت ها نیازی به ایجاد پیوندهای متعدد ندارند. هنگامی که وب سایت های آموزشی یا دولتی مطلبی را منتشر می کنند، سایت های زیادی به صورت خودکار به آن ها لینک می دهند. در واقع سایت های دیگر آن ها را مرجع مطالب خود قرار می دهند. این اقدامات به ارزش سایت هایی با پسوند .gov و .edu می افزاید.

یکی دیگر از علل ارزشمند بودن سایت هایی با این پسوندها روند ثبت دامنه آن ها است. هر سایتی قادر به ثبت این نوع دامنه ها نیست و مدارک زیادی برای اثبات وابسته بودن به ارگان های دولتی یا آموزشی نیاز است. این موضوع برای حفظ اعتماد مردم نسبت به این سایت ها صورت می گیرد.

گوگل همواره سعی دارد که مطالب ارزشمند را فارغ از دامنه آن ها رتبه بندی کند. موتورهای جستجوگر از این مسئله آگاهی دارند که وب سایت های .gov و .edu در این حوزه به کاربران خود سود می رسانند.  بسیاری از مردم برای دریافت بک لینک از این وب سایت ها ترفندهای مختلفی مانند پیوندهای هرز را به وجود می آورند. این امر باعث کاهش نه تنها ارزشی برای سایت شما به همراه ندارد، بلکه رتبه سایت را نیز کاهش می دهد. بنابراین بهتر است که تمرکز خود را روی انتشار محتوای با کیفیت که مورد نیاز کاربر است، معطوف کنید. این امر خود به خود باعث می شود که سایت هایی معتبر به مطالب شما لینک دهند.

آیا باید بر روی بک لینک های gov و edu تمرکز کنید؟ 

استراتژی درست لینک سازی کدام است؟

شما برای لینک سازی نباید تنها روی بک لینک edu و gov تمرکز کنید. بلکه سایت هایی با پسوند .com نیز وجود دارند که اعتبار بالایی در نتایج گوگل بدست آورده اند. بنابراین بهتر است که تلاش خود را برای جستجوی پیوندهای مفیدی بگذارید که تأثیر بهتری روی سئو سایت شما دارند. گرفتن بک لینک از چنین سایت هایی آسان تر است.

همچنین برای افزایش رتبه سایت خود به هیچ عنوان از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید. ایجاد پیوندهای طبیعی از سایت های معتبر با پسوندهای .com، .org، .net یا حتی .gov و .edu راهکاری درست به شمار می رود.

امتیازی ثبت نشده است.