با ما در ارتباط باشید: 0314566
اصول مهم در استراتژی سئو محلی

یکی از مواردی که باعث زیاد شدن جستجوی مکان ها از طرف کاربران گوگل شد، ظهور گوشی های هوشمند بود. استفاده از گوشی های هوشمند به شما این امکان را می دهد که نیاز های خود را در کمترین زمان برطرف کنید. از طرفی اگر صاحب کسب و کاری هستید که ممکن است به دنبال این باشید که در جستجو ها خودی نشان بدهید و کاری بکنید که گوگل استفاده کنندگان خود را به سمت شما هدایت کند. برای این که به این خواسته ی خود برسید نیاز دارید که رتبه خود در گوگل را بهبود دهید تا به اولین نفر در لیست پیشنهادی به کاربرانی که جستجوی محلی انجام می دهند تبدیل شوید و به این صورت مشتری ها و افراد بیشتری را به سمت کسب و کار خود بکشید.
شما نمی توانید به محض خواستن چنین چیزی به آن برسید و بتوانید مشتری های سرگردانی که برای پیدا کردن فروشگاه یا خدمات مورد نظرشان هستند را به سمت خود بیاورید. شما باید با استفاده از یک استراتژی سئو محلی محبوبیت خود را نزد گوگل بالا ببرید. در ادامه ی این مطلب از پونه مدیا استراتژی های سئو محلی که به شما کمک می کند که در جستجو های مکان محور جایگاه بهتری داشته باشید را برای شما توضیح خواهیم داد و در پایان شما یاد می گیرید که چطور رقبای خود را با استفاده از استراتژی سئو محلی پشت سر بگذارید.

 

اسم، آدرس و شماره تلفن خود را به صورت صحیح وارد کنید.

اسم و آدرس و شماره تلفن شما از موارد اساسی است که باید برای سئو محلی مد نظر داشته باشید. اطلاعاتی که مخاطب بوسیله آنها با شما ارتباط برقرار می کند در هر پلتفرمی که باشند (مانند: وب سایت، اکانت اینستاگرام، بیوگرافی تلگرام و...) شما با این کار علاوه بر اینکه راه ارتباط مخاطبان را با خودتان ساده و هموار کرده اید، باعث می شود که گوگل با اطمینان بیشتری شما را به کاربران خود پیشنهاد دهد.
حالا به عنوان مثال اگر آدرس، شماره تلفن و اسم شما در سایت شما با اکانت فیسبوک یا سایر حساب های کاربری در سایر شبکه های اجتماعی ناهمخوانی و مغایرت داشته باشد؛ ارزش شما پیش گوگل پایین خواهد آمد یا به زبان ساده تر این موضوع روی سئو شما تاثیر منفی دارد.

 آدرس شماره تلفن و اسم سئو محلی Local SEO

جایگاه کسب و کار خود را از نظر جغرافیایی معتبر کنید.

منظور از معتبر سازی یا به عبارت دیگر خریدن اعتبار برای کسب و کار در یک محیط جغرافیایی چیست؟ منظور این است که هر کجا که کسب و کار شما و وب سایتتان می تواند عرض اندام کند، از آن دریغ نکنید. در اصل این قدم از استراتژی سئو محلی مربوط به کیفیت سئو وب سایت شماست. چون وقتی در اینترنت نشان دهید که در محیط جغرافیایی خاص یا یک شهر فعالیت دارید، در اصل به گوگل محل فعالیت خود را اعلام می کنید. 

بهبود سئو محلی با استفاده از Google my Business

Google my Business یا GMB یکی از موثرترین فاکتور ها برای موفقیت در سئو محلی است و اگر شما به دنبال این هستید که در جستجو های بر اساس موقعیت جغرافیایی جایگاه خوبی پیدا کنید، استفاده از این امکانات می تواند برای شما بسیار مفید باشد. استفاده از این ابزار گوگل می تواند به شما کمک کند که اطلاعات کسب و کار خود را در صفحه نتایج جستجو بهتر به کاربران نمایش دهید و آنها را با اطمینان بیشتری به سمت خود بکشانید. نکاتی که در استفاده از GMB باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • اطلاعات خود را به صورت کامل وارد کنید، این اطلاعات عبارتند از اسم، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید.
  • لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنید.
  • قسمت نظرات را مدیریت کنید و به سوالات و نظرات پاسخ دهید.
  • عکس مناسب برای کسب و کار خود اضافه کنید.
  • ساعاتی که در اختیار کاربر می گذارید دقیق و واقعی باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو محلی (Local Seo)

  

برای سئو محلی صفحات وب سایت و محتوای خود استفاده از کلمات کلیدی مربوط به منطقه جغرافیایی را مد نظر داشته باشید.

فرض کنید شما گرسنه هستید و به دنبال یک رستوران می گردید. اگر بخواهیم از دید کاربر نگاه کنیم، عبارت رستوران اصفهان را جستجو خواهید کرد. پس از آنجایی که کاربران هم رفتار مشابهی خواهند داشت شما باید از کلمات کلیدی مکان محور که معرف محل فعالیت کسب و کار شما باشند استفاده کنید. استفاده از نام شهر در قسمت های زیر می تواند برای شما بسیار مفید باشد:

  • تگ عنوان
  • متا تگ توضیحات (meta description)
  • سرصفحه های موجود در متن
  • متن اصلی محتوا
  • ساختار آدرس صفحه (URL)
  • تگ جانشین یا Alt text برای تصاویر 

نقش بهینه سازی سایت برای موبایل و فعال سازی AMP در سئو محلی

بهینه سازی سایت برای موبایل این روز های نقش بسیار مهمی در سئو محلی دارد. چرا که آمار بیشترین جستجو های انجام شده برای پیدا کردن کسب و کارها در مناطق جغرافیایی خاص با استفاده از تلفن های همراه انجام می شود. اگر وب سایت شما برای کاربرانی که با موبایل وارد سایت می شوند بهینه سازی شده باشد، شما می توانید با فضای مناسبی که از طریق تلفن همراه به او ارائه می دهید رضایت او را جلب کنید. در صورتی که هنوز مطمئن نیستید که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است یا نه می توانید از ابزار Mobile-Friendly Test استفاده کنید.
یکی دیگر از عواملی که تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد وب سایت شما دارد و باعث بهبود سئو سایت شما می شود سرعت سایت شما می باشد و اگر سرعت سایت شما پایین باشد رتبه سایت شما افت خواهد کرد. استفاده از سیستم سرعت دهی به صفحات موبایل (Acceleratd Mobile pages یا AMP) باعث می شود که زمان بارگذاری صفحات شما برای موبایل کاهش یابد، همچنین استفاده از سایت را برای کاربر راحتتر می کند و باعث بهبود تجربه کاربری (UX) سایت شما می شود.

 بهینه سازی سایت برای موبایل سئو محلی

استفاده از Schema و داده ساختار یافته (Structured data markup) برای بهبود سئوی محلی

سیستم نشانه گذاری Schema یک کد است که به HTML سایت شما اضافه می شود و به موتور های جستجو کمک می کند که اطلاعات مورد نیاز کاربران از سایت شما را به صورت صحیح تر و مطمئن تر در اختیار آنها می گذارد. این کار باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما و بهبود رتبه بندی شما در صفحات نتایج جستجو موتور جستجو می شود. شما می توانید با استفاده از مطالب زیر در خصوص این موضوع اطلاعت بیشتری کسب کنید:

Schema چیست
وظیفه وب سایت Schema.org چیست؟

همچنین زمانی که Schema را برای وب سایت خود راه اندازی کردید می توانید از ابزار رایگانGoogle’s Structured Data Testing Tool. برای اطمینان از درستی اطلاعات وارد شده خود استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

Structured Data یا داده ساختاریافته چیست؟

تاثیر نقشه جاسازی شده Embedded Maps بر سئوی محلی

اضفه کردن آدرس خود روی نقشه گوگل به عنوان یک راه ارتباطی یک راه ساده، ولی موثر برای افزایش رتبه در نتایج جستجو های محلی است. استفاده از این روش علاوه بر اینکه آدرس و مکان شما واقعی شما را به مخاطبتان نشان می دهد، باعث می شود گوگل هم درک بهتری از مکان شما پیدا کند و برای جستجو های مربوط به محیط اطراف شما برای شما ارزش قائل باشد.

 سئو محلی local seo آدرس نقشه گوگل 

از نظرات کاربران در گوگل برای بهبود سئو محلی استفاده کنید.

شما باید از طرفداران و مشتریان وفادار خود بخواهید که نظر خود را در مورد شما و کسب و کارتان در گوگل به اشتراک بگذارند. چرا که مهمترین فاکتور گوگل برای پیشنهاد دادن شما به افراد دیگر رضایت مشتریان شماست (و این در همه ی فعالیت های گوگل بسیار مشهود می باشد). هرچقدر تعداد نظرات مثبت در مورد شما و کسب و کارتان بیشتر باشد، گوگل با اطمینان بیشتری شما را به کاربران خود پیشنهاد می دهد. ولی در نظر داشته باشید که گوگل از نظرات تقلبی و Fake به شدت متنفر است و اگر از این روش برای بالا بردن تعداد نظرات خود استفاده گوگل شما را جریمه خواهد کرد.
نکته بعدی در این خصوص این است که اگر نظر منفی دریافت کردید، مطمئن شوید که با مدیریت قسمت نظرات، نقد های مثبت را در اولویت بیننده ها قرار دهید. از طرفی شما باید به یاد داشته باشید که نظرات منفی قابل حذف نیستند و این شمایید که باید با برطرف کردن مشکل کاربر و پاسخ دادن به صورت حرفه ای باید مشکل او را برطرف کنید تا ظاهر حرفه ای خود را حفظ کنید.
شما می توانید با استفاده از ابزار هایی مانند: Google + Local، Yelp، facebook و... برای دریافت نظرات کاربران استفاده کنید. 

برای بهبود سئو محلی از وب سایت های معتبر بک لینک های با کیفیت بگیرید.

همانطور که در مقاله های قبلی نیز بارها گفته ایم، داشتن بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر یکی از عوامل تاثیر گذار روی سئو سایت شما می باشد. شما با استفاده از لینک سازی درست و اصولی می توانید بازدید کننده های زیادی را به سایت خود بکشانید و علاوه بر آن محبوبیت خود را پیش گوگل نیز بالا ببرید. بک لینک های معتبر مانند نظرات مثبت و محتوای خوب باعث می شود که در جستجوهای محلی رتبه بهتری داشته باشید.مطالب زیر به شما کمک می کند که لینک سازی موفقی داشته باشید.

استراتژی لینک سازی در 6 گام
کجا لینک بسازیم
روش های اصولی بک لینک سازی

 بک لینک و لینکسازی در سئو محلی

اگر کسب و کار کوچکی مانند یک کافی شاپ یا یک رساوران دارید می توانید با گرفتن میزبانی برنامه های مختلف بک لینک های معتبر به دست بیاورید و از طرفی با این کار نام خود را در فضای واقعی نیز بیشتر سر زبان ها بیاندازید.

 

از سیستم های تبلیغاتی برای سئو محلی استفاده کنید.

تا الان همه راههایی که در گزینه های بالا گفته ایم به صورت رایگان به شما کمک می کند که رتبه بهتری در نتایج جستجو هایی که بر اساس منطقه جغرافیایی انجام می شود داشته باشید. ولی اگر منطقه ای که در آن فعالیت دارید، بسیار پر جمعیت است و رقبای زیادی دارید شما می توانید از تبلیغات گوگل (google adwords) استفاده کنید تا به این صورت از رقبای خود پیشی بگیرید. 

با پونه مدیا مشورت کنید!

استفاده از شرکت هایی که در زمینه طراحی سایت و سئو تجربه بالایی دارند یک روش مطمئن و تضمینی است. به خصوص اگر شرکت مورد نظر شما دارای نمونه کار سئو موفق باشد. پونه مدیا با تجربه بالا در زمینه طراحی سایت و سئو آماده است تا کسب و کار شما را به صورت تضمینی به رتبه اول گوگل در جستجو های محلی برساند! فقط کافیست که با شماره 03136631641 تماس بگیرید.

همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات، در زیر همین مطلب بپرسید. متخصصان ما در تیم پشتیبانی پونه مدیا آماده به پاسخگویی به شما هستند.

5 از 5