با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت رستوران

حضور رستوران شما در فضای آنلاین دیگر یک امر اختیاری نیست. امروزه مشتری باید قادر باشد با سرعت و به راحتی شما را در چندین پلتفرم پیدا کند. چگونه میتوان حضور رستوران در فضای مجازی را بهبود بخشید؟ شما میتوانید با سئو رستوران، حضور خود را در فضاهای مجازی (گوگل، تویتر، فیسبوک، اینستاگرام) پررنگ کنید. 
امروزه بیشتر مشتریان با جستجو در اینترنت (جستجو در مرورگرها یا جستجو در شبکه های اجتماعی) تصمیم به استفاده از خدمات مختلف را میگیرند این موضوع در خصوص رستوران نیز صادق است. پس شما برای رستوران خود نه تنها نیاز به یک سایت دارید بلکه باید تمام تلاش خود را بکنید تا این سایت در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده بشود. هدف اصلی دیده شدن سایت در نتایج جستجو جذب مخاطبان مختلف است. 
سئو محلی کلید موفقیت در سئو سایت رستوران است. رستوران هایی که وبسایت دارند 130% بیشتر از رقبای خود درآمد زایی دارند.

سئو سایت رستوران چیست؟

بهینه سازی سایت یا شبکه اجتماعی رستوران به طوری که در SERP نمایش داده بشود را سئو رستوران می گویند. سئو سایت رستوران یکی از بهترین استراتژی هایی است که رستوران داران میتوانند با استفاده از آن فروش خود (فروش حضوری یا آنلاین) را بالا ببرند. سئو رستوران میتواند برای سایت و شبکه اجتماعی انجام بگیرد.

در ایران یکی از تفریحات خانواده ها غذا خوردن در رستوران یا به قولی رستوران گردی است. هنگامی که یک خانواده میخواهد شام را در رستوران بخورد با توجه به المان هایی مثل نوع غذا (سنتی /فست فود/رژیمی)، فاصله تا خانه، قیمت، نظر مشتریان قبلی و ... یک مکان را انتخاب خواهد کرد.
اما آنها چگونه رستوران مورد نظر خود را پیدا می کنند؟ با جستجو المان های مد نظر خود در گوگل. مثلا "بهترین فست فود خیابان میر" .اگر رستوران شما که در این خیابان قرار دارد ولی در نتایج ظاهر نشده است شما باید سایت رستوران خود را برای موتورهای جستجو سئو کنید.

سئو رستوران- بهترین فست فود خیابان میر

 

تفاوت سئو رستوران و سئو سایت های معمولی در چیست؟

از آنجایی که بیشتر رستوران ها روی بازار هدف محلی فعالیت میکنند شما باید گزینه هایی که در یک جستجوی محلی مهم است را برای سئو در نظر بگیرید این موارد در سئو سایت های معمولی از اهمیت کمتری برخوردارند. برای سئو رستوران ارائه نام، آدرس، تلفن تماس، لوکیشن روی نقشه گوگل، ساعات کاری و... از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی دیگر از تفاوت های سئو سایت رستوران و سئو سایت معمولی در تکنیک های سئو است. سئوکار باآنالیز سئو سایت، بررسی سایت رستوران رقبا، تحقیق در زمینه کسب و کار و هدفی که آن شغل دارد تکنیک خاصی را برای سئو پیاده سازی خواهد کرد. روش انتخاب تکنیک سئو با سالها تجربه بدست آمده است و به راحتی قابل توضیح دادن نیست. سئو سایت رستوران

برای سئو رستوران چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای اینکه بتوانید رستوران خود را در نتایج گوگل ببینید پونه مدیا پارامترهایی را به شما پیشنهاد می دهد که بهتر است آنها را در سایت خود رعایت کنید. قبل از این شروع به سئو سایت بکنید باید منطقه جغرافیایی که باز هدف شماست را مشخص کنید (اینکه هدف کسب کار محلی است یا بین المللی مهمترین قدم برای انتخاب مسیر راه سئو است). این موضوع به نحوه سئو و انتخاب استراتژی مناسب برای شما کمک میکند. حالا که بازار هدف را انتخاب کردید بریم سراغ مراحل سئو سایت رستوران.

- کلمات کلیدی در سئو رستوران

کلمات کلیدی آینده رستوران شما را مشخص میکنند اگر شما در انتخاب کلمات کلیدی از اصطلاحات و کلماتی استفاده کنید که هیچکس آنها را جستجو نمیکند نتیجه مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد. شما میتوانید با توجه به بازار هدف، نوع غذای رستوران و برند خود کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده و آنها را برای موتور جستجو بهینه کنید. به جای اینکه از کلمه "رستوران" به تنهایی استفاده کنید که یک کلمه کلی است سعی کنید برای کلماتی مثل "رستوران ایتالیایی در تهران" در نتایج گوگل ظاهر بشوید.

رستوران های ایتالیایی تهران

شما میتوانید از قسمت Searches related to در انتهای صفحه جستجوی گوگل نیز برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید. این بخش به شما کلماتی که کاربران در ارتباط با رستوران ایتالیایی در تهران جستجو میکند را نشان میدهد. 

جستجوهای مرتبط در گوگل برای سئو رستوران

- از سرویس های محلی استفاده کنید 

بهینه سازی سایت رستوران با توجه به پارامترهای سئو محلی بسیار مهم است. در  Google My Business ، Trip Advisor، Facebook Places سایت رستوران خود را ثبت کنید. برای رستوران خود در این سرویس ها یک صفحه بسازید و اطلاعات رستوران را به طور کامل در آنها وارد کنید. توجه داشته باشید که برای تمام سایت ها و شبکه های اجتماعی که رستوران خود را در آنها ثبت میکنید از یک آدرس و شماره تلفن بنویسید.

- سئو داخلی برای رستوران ها 

سئو داخلی مراحل مختلفی را شامل میشود که شما باید تمام این مراحل را به درستی رعایت کنید.از تگ ها، عناوین، محتوا و متا دسکریپشن درست برای صفحات خود استفاده کنید.

- از عکس غذای مناسب در سایت رستوران استفاده کنید 

یکی از موارد مهمی که در سایت رستوران میتواند نظر مشتری را جلب کند عکس غذاهایی است که این رستوران سرو میکند. نکته ای که در این قسمت قابل توجه این است که شما باید از عکس های خودتان استفاده کنید نه عکس هایی که از یک سایت دیگه آورده شده چرا که اگر مشتری برای یک عکس جذاب به رستوران شما بیاد اما غذایی که برای او سرو میکنید کاملا متفاوت با عکس باشد نه تنها امکان دارد دیگه به رستوران شما بر نگردد بلکه ممکنه است دوستان و آشنایان خود را نیز از امتحان غذای شما منع کند. به یاد داشته باشید که تبلیغات منفی همیشه دوام بیشتری نسبت تبلیغ مثبت دارند. در قسمت تصاویر به یاد داشته باشید که گوگل قادر به فهم تصاویر نیست پس هم برای آنها متن جایگزین مناسب (Alt Text) بنویسید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

متن جایگزین تصویر Alt text چیست؟

- در شبکه های اجتماعی با مشتریان در ارتباط باشید

همه ی ما میدانیم که شبکه های اجتماعی میتوانند مشتری را به سایت وارد کنند. در بیشتر مواقع حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند ترافیک طبیعی خود را بالا ببرید. یک استراتژی برای شبکه اجتماعی خود انتخاب کنید و آن را دنبال کنید. در شبکه های اجتماعی جواب مشتریان را بدهید، از کسانی که از رستوران شما استفاده کرده اند بخواهید که در کامنت ها نقد خود را بگویند و از پیگیری آنها مطمئن بشوید.

- تولید محتوای خاص برای سایت رستوران

در یک سایت رستوران محتوای خاص میتواند نوع ارائه منو در سایت، ویدیو، عکس و ... باشد. محتوا فقط یک متن طولانی نیست. از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. در خصوص سود غذاهایی که سرو میکنید مطلب بنویسید. سعی کنید در خصوص فرهنگ و پیشینه غذاها به مشتری اطلاع بدهید.

- سایت خود را موبایل فرندلی طراحی کنید

کاربران موبایل درصد بالایی از مشتریان شما را تشکیل میدهند. گوگل بعد از الگوریتم Mobile First Index به تجربه کاربر گوشی موبایل بسیار اهمیت میدهد. اگر که سایت شما برای گوشی های موبایل بهینه نیست باید همین حالا دست به کار بشوید. هنگام بهینه سازی سایت برای گوشی موبایل به یاد داشته باشید که کارکرد سایت را برای تمام گوشی های موبایل بررسی کنید. سرعت بالا سایت نیز یکی از مهم ترین عوامل سایت موبایل فرندلی است.

احتمالا برای شما پیش آمده که یکدفعه تصمیم بگیرید در خیابانی که در آن در حال قدم زدن هستید غذا بخورید یا در یک کافی شاپ با خوردن قهوه به خودتون استراحت بدهید. شما این محله را نمی شناسید. پس در گوگل رستوران ها یا کافه های اطراف خود را جستجو میکنید. این جستجو ممکن است به صورت تایپی یا جستجوی صوتی باشد. جوابی که از این جستجو میگیرد با توجه به موقعیت مکانی متفاوت خواهد بود.

- از اسکیمای رستوران استفاده کنید

اسکیمای رستوران زیر مجموعه قسمت اسکیما FoodEstablishment است که شما با استفاده از آن میتوانید جزئیات بیشتری در مورد رستوران خود اضافه کنید. آدرس، امتیاز دهی، نظرات و منو از مواردی هستند که میتوانید در اسکیمای رستوران اضافه کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

Schema چیست

- تجربه کاربری را بالا ببرید

شما میتوانید روش های مختلفی را برای بالا بردن سایت رستورانی خود در نتایج گوگل پیاده سازی کنید اما هیچ کدام به اندازه تجربه کاربری مهم نیست چرا که اگه شما ترافیک را به سایت وارد کنید اما کاربر به مشتری تبدیل نشود این ترافیک برای شما بی فایده است. پس قبل از هر کاری بررسی کنید که مشتری شما چه چیزی نیاز دارد و در این موارد برای آنها اطلاعات قرار دهید. دسترسی به مواردی که به نظر شما برای کاربر مهم است را آسان کنید. مثلا منوی رستوران خود در تمام صفحات قرار دهید. معماری سایت در بالا بردن تجربه کاربری تاثیر بسزایی دارد. 

- اپلیکیشن سفارش غذا

در سراسر دنیا کاربران زیادی برای سفارش غذا به جای استفاده از سایت یا سفارش تلفنی از اپلیکیشن های سفارش غذا (مثل اسنپ فود) استفاده میکنند.پس از ثبت سایت در این اپلیکیشن ها مطمئن بشوید. 

- صفحه تماس با ما را فراموش نکنید

با اینکه صفحه تماس با ما روی رتبه محلی شما تاثیر ندارد اما برای پیدا شدن شما خیلی مهم است. اگر رستوران شما در کنار یک ساختمان معروف واقع شده حتما از اسم این مکان در آدرس دهی استفاده کنید. 

هزینه سئو سایت رستوران

قیمت سئو برای هر کسب و کاری با توجه به رقبا، تجربه تیم سئوکار، کلمات کلیدی و ... متفاوت است. اما نکته ای که در خصوص قیمت سئو قابل توجه است ارزش این سرمایه گذاری است. قیمت سئو و هزینه های سئو نسبت به بازگشت سرمایه شما اصلا قابل مقایسه نیست مثلا یک رستوران می تواند محاسبه کند که چه تعداد مشتری در چه بازه زمانی هزینه سئو را بر می گردانند. 

 

جمع بندی سئو سایت رستوران 

در عصر تکنولوژی برای اینکه بتوانید با رقبای خود مقابله کنید باید از تمام تکنیک های بازاریابی استفاده کنید. یکی از کم دردسرترین و ماندگارترین این راه ها سئو است. سئو رستوران به شما برای بدست آوردن جایگاهی بهتر در نتایج موتور جستجو و جذب مشتری کمک میکند. مطلب سئو سایت رستوران به عنوان یک راهنما برای سئوکاران نوشته شده است. اگر با سئو آشنایی ندارید ولی میخواهید سایت خود را بهینه کنید بهتر است از کمک متخصصان سئو پونه مدیا استفاده کنید. برای اینکه بدانید در پونه مدیا خدمات سئو چیست و قیمت سئو چقدر است، می توانید همین امروز با ما تماس گرفته و با مشاوران سئو ما صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت درخواست خود به صفحه سفارش سئو مراجعه کنید.

امتیازی ثبت نشده است.