با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو به زبان ساده

سئو به زبان ساده یعنی همین که وقتی در گوگل «قیمت میلگرد» را سرچ می‌کنیم، سایت آهن پخش قبل از دیگران و در رتبه 1 دیده می‌شود. اصلا سئو یعنی همین که وقتی من و شما دنبال چیزی در گوگل گشتیم، سایتی را که از دیگران بهتر است، در رتبه اول نتایج ببینیم. همین باعث می‌شود که به آن سایت اعتماد کنیم و به احتمال زیاد برای خرید یا گرفتن چواب سؤال‌مان به همان سایت برویم. با پونه مدیا همراه باشید تا بیشتر در این باره توضیح دهیم.

سئو به زبان ساده

چگونه سئو را برای مادربزرگم توضیح دهم؟

تقریبا می توان گفت همه ما در اولین برخورد با مفهوم سئو با این جمله همیشگی و تکراری  «سئو SEO مخفف Search Engine Optimization، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است» رو به رو می شویم. این جمله شاید برای عده زیادی از کاربران اینترنت قابل فهم و درک باشد. اما بخشی از کاربران هم وجود دارند که چندان از این جمله و کاربرد آن سر در نمی آورند. این گروه شامل پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و در مواقعی پدرها و مادرهایمان می شود.

حالا منظور ما خود مادربزرگ هم نیست، این یک جور اغراق است برای این که بدانیم گاهی باید سئو را در حد توضیح دادن برای یک انسان سالخورده ساده کرد تا مخاطب آن را درک کند. بر این اساس ما سعی می کنیم تعریفی واضح از این دانش فراگیر به شما ارائه کنیم تا بتوانید از این طریق شغل و حرفه خود را به بزرگ ترهایتان هم توضیح دهید. بهترین روش برای تعریف سئو استفاده از مثال عملی است.

 

چگونه سئو را برای مادربزرگم توضیح دهم؟

گوگل را باز کنید. مادربزرگتان را صدا کنید (اگر مادربزرگ دارید که حتماً دست و روی ماهش را ببوسید چون خیلی‌ها حسرتش را دارند 😊) اما باز هم تأکید می کنیم که منظور ما از مادربزرگ دقیقا خود این فرد نیست. منظور کسی است که اطلاعات کافی از اینترنت ندارد.) و به او بگویید هرآنچه را که می خواهد بخرد در این صفحه جستجو کند. (خودتان هم می توانید این کار را برای او انجام دهید) از او بپرسید که برای خرید وسیله موردنظر اولین جمله ای که در جستجو به ذهنش می رسد، چیست؟ بعد از وارد کردن عبارت موردنظر و ظاهر شدن سایت های پیشنهادی گوگل به او بگویید که این یعنی سئو؛ همین که کاری کنیم که یک سایت با سرچ کردن یک کلمه در گوگل در خط اول نشان داده شود. اولین سایت، یک سایت سئو شده براساس کلمات کلیدی است که شما استفاده کرده اید. سایتی که رتبه بهتری داشته و جزء اولین پیشنهادات گوگل به مشتریان است. به این سایت، یک سایت سئو شده می گویند که بازدید بیشتری نسبت به رقبای خود داشته و به دنبال آن فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

چگونه سئو را برای مادربزرگم توضیح دهم؟

توضیح اهمیت سئو برای مادربزرگم

شاید بخواهید بدانید توضیح اهمیت سئو برای مادربزرگتان به چه صورت بایستی انجام شود که موثرتر و قابل فهم تر باشد. این مسئله را هم می توانید با مثال های کاربردی و ساده به راحتی توضیح دهید. شما می توانید به صورت زیر اهمیت سئو را برای کسب و کارهای اینترنتی بیان کنید.

از مادربزرگتان بپرسید که یک فروشگاه در سطح شهر برای جذب مشتری بیشتر چه کارهایی انجام می دهد؟ احتمالاً جواب، تبلیغ کردن است. خب حالا سوال خود را به این شکل ادامه دهید که فروشگاه های اینترنتی که به صورت غیرحضوری خدمات خود را به مردم ارائه می کنند بایستی به چه صورتی دیده شوند و خود را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهند؟ سئو یعنی این که اسم یک فروشگاه اینترنتی را در بوق و کرنا کنیم. سئو کاری می‌کند که همه آدم‌هایی که فرضاً دنبال قیمت میلگرد می‌گردند، سایت آهن پخش را قبل از همه ببینند. همین دیده شدن حکم تبلیغ را برای آن سایت دارد و باعث می‌شود تا فروش آن سایت زیادتر شود.

استفاده نکردن از سئو در یک سایت فروشگاهی به منزله این است که یک فروشگاه حضوری در یک صحرای خالی از مردم فعالیت کند. جایی که کسی نیست تا خدمات و محصولات آن را بیابد و از آن خرید کند. پس سئو به یک سایت کمک می کند تا در میان کاربران بیشتر دیده شود. درصورتی که تمایل دارید تا درخصوص مفاهیم سئو و محصولات آموزشی مربوط به آن اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید مطالب مرتبط با سئو پونه مدیا را دنبال کنید.

5 از 5