با ما در ارتباط باشید: 0314566
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی را برای شما انجام می دهد؟

به دلیل اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها و افزایش رقابت میان کسب و کارهای مختلف، نیاز به دریافت خدمات خلاقانه برای بهبود روند کسب و کارها، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این موضوع باعث شد تا شرکت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات به مردم جهت رشد کسب و کارهای خودشان روی کار بیایند. شرکت آژانس دیجیتال مارکتینگ، در واقع همان شرکتی است که با هدف رفع نیازهای کسب و کارهای مختلف مجازی روی کار آمده است.

اگرچه خدمات مختلفی توسط شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ به مردم ارائه می شوند، اما همه این شرکت ها هدف خاصی دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد آژانس دیجیتال مارکتینگ، جزئیات و تمامی اهداف و خدمات آن صحبت کنیم. با پونه مدیا همراه باشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ یا Digital Marketing Agency، شرکتی است که می تواند برای رفع نیازهای کسب و کارهای مختلف در زمینه دیجیتال، استراتژی های مختلفی را ارائه کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ از اعضای تیم خاصی تشکیل شده است که هر کدام نقش موثری در بهبود کسب و کارها و ارائه ایده های خاص برای افزایش درآمد کسب و کارها دارند.

واقعیت این است که کسب و کارهای مختلف برای پیشی گرفتن از رقبای خودشان، نیاز به یک سری ایده ها و استراتژی های خلاقانه دارند. به همین خاطر، استراتژی های بازاریابی دیجیتال به یک کار زمان بر و دشوار تبدیل شده اند. از طرفی خود افراد به دلیل نداشتن تخصص، نمی توانند بهترین راهکارها را برای رشد کسب و کار خودشان انتخاب کنند. در این صورت می توان با برون سپاری خدمات مربوط به آژانس دیجیتال مارکتینگ، باعث رشد کسب و کارهای مختلف شد.

اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور کلی، آژانس های دیجیتال مارکتینگ می توانند برای رشد کسب و کارهای مختلف به صورت تخصصی راهکارهای خاصی را ارائه کنند. به همین خاطر این آژانس ها در زمینه ارائه خدمات، هر روز در حال آپدیت اطلاعات خودشان هستند. از جمله اهداف اصلی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، عبارتند از:

  • کاهش هزینه های کسب و کارها

برخی از کسب و کارها به واسطه انجام یک سری کارهای غیر ضروری، هم هزینه های جاری خود را افزایش می دهند و هم وقت خود را صرف کارهای بیهوده می کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ با تحلیل این اقدامات، از انجام آن ها جلوگیری و یا آن ها را به یک زمان دیگر موکول می کند.

  • تحلیل اقدامات انجام شده توسط رقبا

آژانس دیجیتال مارکتینگ با هدف تحلیل اقدامات و کارهای انجام شده توسط رقبا، می تواند شرایط یک کسب و کار را بهبود ببخشد. واقعیت این است که هر یک از رقبا به واسطه انجام اقدامات خاصی می توانند از یک کسب و کار پیشی بگیرند. این در حالی است که متخصص دیجیتال مارکتینگ می تواند با تحلیل دقیق این اقدامات، یک کسب و کار را قوی تر از رقبای خودش کند.

  • تحلیل شرایط مشتری و فروش و ارائه خدمات یک شرکت

همانقدر که رقبا در یک کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارند، مشتریان نیز نقش اصلی و مهمی را در رشد یک کسب و کار ایفا می کنند. بنابراین، یکی دیگر از اهداف اصلی آژانس دیجیتال مارکتینگ، ارائه خدمات و ایده های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر است. تمامی این راهکارها با تحلیل تخصصی و بر اساس شرایط فروش و ارائه خدمات قابل انجام اند.

  • ایجاد تمرکز برای مجموعه های مختلف برای بهبود خدمات و محصولات

آژانس دیجیتال مارکتینگ با تحلیل شرایط، می تواند برنامه ریزی مشخصی برای رشد کسب و کارها داشته باشد. به همین خاطر، کسب و کارها بدون فوت وقت و حتی صرف هزینه بسیار زیاد، می توانند تمرکز خود را روی استراتژی های تعیین شده قرار دهند.

  • افزایش احتمال پیشرفت یک کسب و کار با توجه به خدمات تخصصی ارائه شده

همه هدف اصلی آژانس دیجیتال مارکتینگ، پیشرفت کسب و کارهایی است که در این شرایط سخت بازار در حال فعالیت اند. این آژانس ها می توانند خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان خود ارائه کنند تا کسب و کارها نیز شاهد عینی رشد خود باشند.

  • افزایش سرعت بازگشت سرمایه در کسب و کارهای مختلف

آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند با برنامه ریزی های طولانی مدتی که برای یک کسب و کار انجام می دهد، باعث افزایش سرعت بازگشت سرمایه در کسب و کارها شود. بنابراین، با توجه به اینکه یکی از اهداف اولیه کسب و کارها بازگشت سرمایه است، می توان با کمک خدمات این آژانس ها، این هدف را محقق کرد.

مزیت همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چیست

با اجرای یک سری استراتژی در بازاریابی دیجیتال، بازاریابان می توانند بینش ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطبین جمع آوری کنند. این موضوع باعث می شود که راه های مختلفی برای دستیابی به روش های جدید جهت تعامل با مشتری به وجود بیایند.

با همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ، شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می توانند انتظار حفظ سرمایه و مشتریان خودشان را داشته باشند. طبق آمارهایی که منتشر شده اند، مشخص شده است که شرکت هایی که دارای استراتژی های تعامل با مشتری هستند، 89 درصد بیشتر از دیگران مشتریان خود را حفظ می کنند. این در حالی است که میزان حفظ مشتری در شرکت هایی با بازاریابی ضعیف حداکثر به 33 درصد می رسد.

اگرچه بازاریابی دیجیتال هنوز در حال تکامل است، اما می تواند مزیت های زیادی را برای دریافت کنندگان خدمات فراهم کند. تنوع در خدمات ارائه شده توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش  بازدهی این آژانس ها شده است. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان و مخاطبین خود را بهتر بشناسند و معیارهای مناسبی را جهت بهبود اعتبار کسب و کارها، ایجاد کنند. در ادامه در مورد مزایای همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم.

  • آشنایی با مخاطبان

آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا شناخت بهتری از مخاطبان خودتان داشته باشید. به همین خاطر، شما با کمک گرفتن از این آژانس ها به صورت تخصصی در مورد اینکه چه زمانی می توانید بیشتر مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید، اطلاعات کسب می کنید. اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، بهتر است که از روش های مختلف کمک بگیرید تا بتوانید سریع تر و آسان تر با آن ها ارتباط برقرار کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما برای داشتن اطلاعات مهم در مورد مخاطبان کمک خواهد کرد.

  • دریافت خدمات با کمترین هزینه

در روش بازاریابی سنتی، نیاز به دریافت خدمات با قیمت بالاتری بود. اما شما می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ، بهترین خدمات را با کمترین هزینه دریافت کنید. برنامه ریزی های انجام شده برای رشد کسب و کار شما، با هزینه بسیار کمتری قابل انجام اند. از طرفی خود آژانس دیجیتال مارکتینگ در تلاش است که با ارائه یک سری خدمات به مشتریان خود، بهترین راهکار را برای کاهش هزینه ها به آن ها پیشنهاد دهد. به دلیل اقتصادی بودن خدمات دریافت شده از آژانس دیجیتال مارکتینگ، حتی کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از خدمات این مجموعه ها کمک بگیرند.

  • کسب درآمد با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ

ممکن است برخی از افرادی که با آژانس های دیجیتال مارکتینگ همکاری دارند، مستقیما صاحبان کسب و کارها نباشند. با دریافت خدمات از آژانس دیجیتال مارکتینگ، می توان به سوی کسب درآمد غیر مستقیم هم پیش رفت. مجموعه های مختلفی در زمینه فعالیت های خودشان، برون سپاری انجام می دهند. بنابراین، افراد مختلف می توانند برای بهبود شرایط کسب و کارهای دیگر، خدمات دیجیتال مارکتینگ را به صورت تخصصی از آژانس ها دریافت کنند و مشتریان خود ارائه نمایند. آژانس دیجیتال مارکتینگ، یک مدرسه است که می تواند با آموزش مسائل مختلف، به افراد برای ورود به شغل دیجیتال مارکتینگ کمک کند.

  • سازگاری دیجیتال مارکتینگ

از مزیت های آژانس دیجیتال مارکتینگ و ارائه خدمات توسط این آژانس ها، دستیابی به رویکردهای سریع و ساده است. شما در کسب و کارهای خودتان می توانید رویکردهای ارائه شده توسط آژانس ها را آزمایش کنید. نتایج را بررسی کنید و در نهایت هر آن چیزی که باعث تحول در کسب و کارتان شده است را به عنوان هدف در نظر بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا تصمیمات تجاری خود را به صورت تخصصی تر و بدون فوت وقت بگیرید.

  • ارائه خدمات به صورت شخصی

آژانس دیجیتال مارکتینگ از یک رویکرد برای همه استفاده نمی کند. به هر حال هر یک از کسب و کارها، شرایط خاص خودشان را دارند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت شخصی سازی خدمات ارائه شده در آژانس ها است. بنابراین، خدمات و رویکردهای ارائه شده برای هر کسب و کار می تواند متفاوت به نظر برسد که برخی از این خدمات شامل لحن، تصویر، پشنهادات، زمان بندی پست ها در صفحات مجازی و ... هستند.

  • ارائه خدمات تحلیلی به صورت تخصصی

این روزها بازار روی پاشنه تحلیل می چرخد. هر چقدر قدرت تحلیل اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ بیشتر باشد، قطعا کسب و کارها می توانند شاهد رشد درآمد، نرخ جذب مشتری بیشتر و بازگشت درآمد در سریع ترین زمان ممکن باشند. نیروهای کاربلد و باتجربه در مورد رفتارهای مشتری و رقبا، تحلیل های تخصصی خواهند داشت. به همین خاطر، آن ها جدیدترین اهداف تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می کنند.

با اعضای تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

آژانس دیجیتال مارکتینگ با توجه به خدمات قابل ارائه، اعضای تیم مختلفی نیز خواهد داشت. بدیهی است که هر چقدر خدمات ارائه شده در آژانس بیشتر باشد، اعضا و پرنسلی که در مجموعه فعالیت می کنند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ممکن است یک آژانس دیجیتال مارکتینگ از اعضای تیم کمتری تشکیل شده باشد. اما برخی از آژانس ها نیز به صورت تخصصی فعالیت های خاصی را انجام می دهند. به طور کلی، از اعضای مختلف یک تیم در آژانس دیجیتال مارکتینگ، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برنامه نویس
  • مدیر سوشال
  • کارشناس تولید محتوا
  • مدیر بخش تولید محتوا
  • کارشناس سئو
  • گرافیست
  • کپی رایتر
  • مشاور دیجیتال مارکتینگ
  • و ...

آژانس های دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده می کنند؟

همانطور که اشاره کردیم، بخش مهمی از مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ مربوط به تحلیل های انجام شده بر روی شرایط کسب و کار، رقبا، شرایط بازار و مشتریان و مخاطبین است. قطعا این تحلیل ها بدون وجود ابزارهای مناسب قابل انجام نخواهند بود و بدیهی است که به بدون وجود تحلیل های تخصصی، ایده ها و استراتژی های خلاقانه‌ای به کسب و کارهای مختلف ارائه نخواهند شد.

به همین خاطر، آژانس های دیجیتال مارکتینگ از ابزارهایی استفاده می کنند تا بتوانند روی بازاریابی دیجیتال و تحلیل های مربوط به آن، به صورت تخصصی تر کار کنند. برخی از این ابزارها به صورت رایگان اند و برخی هم نیاز به خرید اشتراک خواهند داشت. از جمله ابزارهای دیجیتالی که می توانند در آژانس ها مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از:

  • ابزارهای مرتبط با سئو سایت
  • ابزارهای مرتبط با ایمیل مارکتینگ
  • ابزارهای مرتبط با بخش بندی انواع مشتریان
  • ابزارهای مرتبط با تبلیغات و نحوه تحلیل بهترین تکنیک ها
  • ابزارهای مرتبط با تحلیل مشتریان و مخاطبین
  • ابزارهای مرتبط با مدیریت پروژه
  • ابزارهای مرتبط با داده های زنده
  • و ...

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

اعضای تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ، مسئول ایجاد آگاهی از برند هستند و با ایجاد ورودی و ترافیک بیشتر از طریق کانال های دیجیتالی، می توانند باعث بهبود روند کسب و کارها شوند. خدمات ارائه شده در آژانس های دیجیتال مارکتینگ شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت های شرکت، ایمیل، تبلیغات و .... هستند. بنابراین، با توجه به نیاز یک کسب و کار، خدمات متنوعی از سوی آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه می شوند که در ادامه به برخی از مهم ترین این خدمات اشاره می کنیم.

ارائه استراتژی های جدید و مفید برای رشد دیجیتالی یک کسب و کار

مهم ترین خدمات ارائه شده در آژانس ها در این راستاست. بنابراین، مشتریان می توانند بهترین استراتژی های بازاریابی را برای کسب و کار خود دریافت کنند و به دنبال افزایش سرعت بازگشت سرمایه، افزایش درآمد و بهبود ارائه خدمات باشند.

خدمات سئو

یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ که بسیاری از مشتریان طرفدار آن هستند، خدمات سئو است. این خدمات شامل بررسی نقطه ضعف های وب سایت، بهبود کارایی وب سایت با انتشار محتواها، تنظیم تقویم محتوایی برای انواع سایت ها و ... است. خدمات سئو باعث افزایش بازدید یک سایت در گوگل می شوند و در واقع بر روی رتبه بندی در گوگل تمرکز بیشتری خواهند داشت.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از خدماتی است که در گروه خدمات سئو نیز قرار می گیرد. افرادی که در زمینه بازاریابی محتوا در آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال اند، امکان تنظیم تقویم محتوایی و نگارش محتواهای مختلف را برای سایت ها خواهند داشت. همه محتواها از جمله رپرتاژ، محتواهای تبلیغاتی و ... می توانند از جمله خدمات ارائه شده توسط اژانس های دیجیتال مارکتینگ باشند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همه کسب و کارها به خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. ممکن است یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با ارائه خدمات مشاوره، راهبردهای مختلفی را به یک سازمان و یا کسب و کار ارائه کند که همگی باعث رشد کسب و کارها می شوند. دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ لزوما به معنی دریافت خدمات از آن آژانس نیست.

مدیریت رسانه های اجتماعی

از جمله خدمات پرطرفدار ارائه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ، خدمات مربوط به مدیریت رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی می توانند بستری مناسب برای رشد کسب و کارهای مختلف باشد. با کمک دریافت این خدمات، می توان یک برنامه منظم برای زمان بندی انتشار پست ها داشت. مدیران رسانه های اجتماعی، بهترین راهکارها را برای جذب مشتری در این رسانه ها در نظر می گیرند.

پیگیری و نظارت بر روی خدمات ارائه شده

هر یک از خدمات ارائه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ، می توانند با پیگیری و نظارت آژانس ها بهبود پیدا کنند. به همین خاطر، اکثر اعضای تیم آژانس ها تلاش می کنند که با تحلیل و نظارت بر روی این خدمات، به بهترین شکل شاهد رشد کسب و کارها باشند.

با فرآیند کار در آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

با توجه به مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها به دنبال دریافت خدمات از آژانس های مختلف هستند. در صورتی که شما هم قصد دریافت خدمات از این آژانس ها دارید، لازم است که در ابتدا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب را پیدا کنید که خدمات تخصصی را به شما ارائه می کند.

سپس، می توانید با مراجعه به آژانس و یا تماس تلفنی با کارشناسان، یک جلسه مشاوره ای داشته باشید. در این جلسه اهداف شرکت، کسب و کار و سازمان به طور دقیق بررسی می شوند. سپس، آژانس با توجه به تحلیل های انجام شده، خدمت مورد نیاز را به شما پیشنهاد می دهد. زمان، هزینه و تغییرات ضروری در سازمان، با کمک کارشناسان خبره در این زمینه، به شما توضیح داده خواهند شد.

در نهایت با ترسیم یک برنامه اصولی برای بهبود شرایط کسب و کار و دریافت تاییدیه از شما، آژانس دیجیتال مارکتینگ کار خود را آغاز خواهد کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ موظف است که در بازه های زمانی مختلف به مشتری خود گزارش عملکرد ارائه کند تا مشتری شرایط کسب و کار و میزان پیشرفت آن را با دقت بیشتری تحلیل و بررسی کند.

5 از 5