با ما در ارتباط باشید: 0314566
کمپین سئو

اولین بار اصطلاح کمپین برای عملیات های نظامی یا سیاسی که در یک منطقه خاص و با هدف از پیش تعیین شده انجام می شد به کار برده می شد. از طرفی کلمه کمپین به معنایی که در این مطلب به کار می بریم معنایی مشابه با کمپین نظامی دارد.

کمپین سئو، به روند بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می گوییم که با برنامه ریزی و آگاهی مارا به سمت هدفی که از آن شناخت لازم را داریم هدایت میکند. داشتن آگاهی، برنامه ریزی و شناسایی مسیر و هدف به ما کمک می کند که در کمپین خود کمترین تلفات و بیشتری بازخورد را داشته باشیم!

راه اندازی و پیشبرد اهداف هر کمپینی نیاز به مدیریت و برنامه ریزیِ اصولی و درست دارد، اگر کمپین سئو راه اندازی شما غیر اصولی و نا منظم باشد مانند این است که بدون چینش نیرو ها به طرز نادرست و بدون هیچ استراتژی به میدان جنگ رفته اید. به همین دلیل در ادامه ی این مطلب از پونه مدیا 6 اصول کلیدی برای مدیریت یک کمپین سئو را به شما آموزش می دهیم.

مدیریت کمپین سئو در 6 مرحله

یکی از مشکلات افرادی که قصد راه اندازی کمپین سئو دارند این است که از مراحل این کار بی خبرند یا ساده تر بگویم، مشکلات  افرادی قصد استارت یک کمپین سئو دارند به دو دسته تقسیم می شوند:

  • افرادی که نمی دانند چطور شروع کنند.
  • افرادی که شروع کننده های خوبی هستند ولی هیچ برنامه ای برای ادامه ی مسیر ندارند.

سئو وب سایت ناموفق

ولی راه اندازی کمپین این روز ها کار سختی نیست، چرا که ابزار هایی مانند: شبکه های اجتماعی، قابلیت بازخورگرفتن از مخاطب، استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز و سایر روش های پرداخت بر اساس کلیک PPC(Pay Per Click) به شما کمک می کنند که با اطمینان بیشتری پیشروی کنید. همچنین تکنیک های مربوط به طراحی سایت، امکانات بالا برای ساخت محتوا تبلیغاتی مناسب و خلاقانه با تمرکز بر روی کلمات کلیدی می توانند شما را به موفقیت نزدیک کنند. ولی باید یادآوری کنم که کمپین برای اولین بار برای موارد نظامی استفاده شده است، پس انتظار نداشته باشید برنده شده یک کمپین سئو به راحتی آب خوردن باشد، البته از طرفی اگر مهارت و آگاهی لازم را داشته باشید کمپین سئو یک کار نه چندان پیچیده و قابل اجرا می شود. برای درک بهتر کمپین سئو باید اطلاعات خود را در این خصوص بالا ببرید، به همین دلیل آموزش های رایگان ما را از مطالب آموزش سئو می توانید مطالعه کنید.

اهداف کمپین سئو 


مرحله اول: اهداف و استراتژی خود را برای کمپین سئو مشخص کنید.

شاید این حرف شما را کمی سردرگم کند، ولی سعی کنید همیشه به یاد داشته باشید: «زمانی که شکست می خورید، نقشه و برنامه ریزی شما در جهت شکست بوده است» یا به زبان ادبی تر می توانیم بگوییم که گلوله به جایی شلیک می شود که لوله تفنگ نشانه رفته است. این سخنان گهربار و آموزنده در مورد کمپین سئو نیز صحیح است. اولین و اساسی ترین نیازهای شما در طول اجرای کمپین سئو این است که هدفتان را مشخص کنید، نحوه رسیدن به هدفتان را مشخص کنید و در پایان یک معیار برای سنجش میزان موفقیت خود در نظر بگیرید.
شاید وقتی بحث سئو برای شما پیش می آید با خود بگویید که: «این کاملا شفاف و واضح است، من می خواهم بوسیله بهبود سئو جایگاه خودم را در صفحه نتایج گوگل بالا ببرم» ولی نکته ای شاید فراموش کرده باشید این است که شما باید دید عمیق تری نسبت به این قضیه داشته باشید و فراتر از موارد و پارامتر های محدود به وب سایت مانند ترافیک ورودی، نرخ تبدیل و مشارکت کاربران داشته باشید.
قبل از هرکاری شما باید سه سوال زیر را از خود بپرسید:

1- من با استفاده از جایگاه بالا در صفحه نتایج گوگل می خواهم به چه افرادی دسترسی پیدا کنم؟

پاسخ دادن به این سوال باعث می شود کاربران و مخاطبین هدف شما مشخص شوند و بتوانید پرسونای احتمالی مشتریان خود را ترسیم کنید. به عنوان مثال اینکه شما فقط بگویید "افراد فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال" مشتریان من هستند، شما را نتایج خاصی نمی رساند! چرا که همین افراد فعال در بازاریابی دیجیتال به دسته بندی های کوچکتری تقسیم می شوند که هر کدام از این دسته بندی ها نیاز ها و اهداف خود را دارند و به همین ترتیب راه رسیدن به این افراد نیز بسته به نیاز هایشان متفاوت می شود. شما می توانید مطلب منظور از پرسونای مشتری چیست؟ را برای پاسخ دادن اصولی تر به این سوال مطالعه کنید.

 پرسونای مشتری

2- چرا من قصد دارم نظر این افراد را وب سایت خود جلب کنم؟

یا به عبارتی دیگر شما باید مشخص کنید که هدف کلی شما برای راه اندازی این کمپین چیست؟ البته باید به شما یادآوری کنم که پاسخ این سوال را با استفاده از مقادیری مانند ترافیک ورودی وب سایت و رتبه الکسا و جایگاه در صفحه نتایج ندهید. شما باید هدف کسب و کار خود را مشخص کنید، به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید احتمالا هدف شما افزایش فروش است و یا شاید شما قصد معرفی محصولی را دارید که در حال حاضر بازار نمی تواند آن را قبول کند و در حال آشنا کردن افراد با خدمات خود هستید.
هدف شما هر چیزی که هست باید کاملا واضح و شفاف باشد.

3- چطور می توانم روند موفقیت و پیشرفت خود را در رسیدن به هدف کمپین سئو اندازه گیری کنم؟

پاسخ دادن به این سوال می تواند برای شما راحتتر از دو سوال قبل باشد، چرا که شما به راحتی با استفاده از بررسی مقادیری مانند نرخ تبدیل، فهرست افرادی که در خبرنامه ایمیلی خود جمع آوری کردید، افرادی که به عضویت سایت شما درآمده اند و... می توانید نتایج تلاش های خود را اندازه گیری کنید. در صورتی که هدف شما به گونه ای است که نمی توانید به صورت واضح نتایج فعالیت های خود را در رسیدن به آن اندازه گیری کنید، باید در زمینه هدف خود بازبینی کنید و هدف خود را به گونه ای انتخاب کنید که قابل اندازه گیری باشد.
مطالب زیر می تواند در این خصوص برای شما مفید باشد.

شاید در مراحل اولیه راه اندازی یک کمپین سئو شما به مواردی که در قسمت بالا گفتیم توجه نکنید، ولی مطمئن باشید که این کار آسیب زیادی به کسب و کار شما خواهد زد! دلیل این موضوع هم بسیار ساده است : «زمانی که شما به صورت دقیق نمی دانید قصد دارید به کجا برسید، به جایی نخواهید رسید»

 آنالیز کلمه کلیدی


مرحله دوم: بررسی و آنالیز کلمات کلیدی

کلمات کلیدی هنوز هم جزء بخشهای مهم و جدا نشدنی سئو و بازاریابی موتورهای جستجو هستند. ولی از آنجایی که دیدگاه گوگل نسبت به کلمات کلیدی تغییرکرده است، شما نیز باید برای انجام تحقیقات خود دراین زمینه روش خود را تغییر دهید. آنالیز کلمات کلیدی امروزه به دلیل الگوریتمهای گوگل به نام مرغ مگس خوار و Rank brian تغییرات زیادی کرده است، چرا که گوگل دیگر فقط به دنبال کلمات نیست، بلکه سعی در درک مفاهیم مختلف دارد و هدف آنها این است که دقیق ترین و با کیفیت ترین مطلبی که مخاطب نیاز دارد را به او بدهند. به عنوان زمانی که شخصی کلمه Apple را جستجومی کند گوگل باید متوجه منظور کاربر شود که آیا او به دنبال شرکت و محصولات اپل است یا به دنبال سیب به عنوان یک میوه می گردد.
مطالب زیر می توانند در خصوص انتخاب کلمه کلیدی به شما کمک قابل توجهی بکنند:

از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بیشتر بدانید! 
نرم افزارهای رایگان برای کلمات کلیدی
چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

در دنیای سئو به طور کلی سه دسته بندی برای جستجوهای انجام شده، یا بهتر بگوییم برای جستجوکنندگان داریم:

  • افرادی که قصد یاد گیری بیشتر در خصوص یک موضوع دارند.
    همان طور که از اسم این دسته مشخص است ایت افراد به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود هستند، که موضوع این اطلاعات بسته به نیاز افراد متفاوت خواهد بود. این افراد با کلماتی مانند: "چطور، آیا، چه چیزی و..." جستجو های خود را شروع می کنند. این افراد هیچ اطلاعی در خصوص موضوعی جستجو می کنند ندارند و می خواهد در آن مورد بیشتر بدانند.

  • افرادی که قصد ارزیابی امکانات و اطلاعات خود را دارند.
    این افراد اطلاعاتی در خصوص موضوع اصلی جستجوی خود دارند و قصد آنها افزایش اطلاعات خود در آن موضوع است. به عنوان مثال این افراد از کلمات "نقد و بررسی ...، بهترین ...، بدترین...، مقایسه ...، قیمت...، و..." در جستجو های خود استفاده می کنند. زمانی که دسته ی بعدی را بگوییم، متوجه می شوید که دسته ی دوم در واقع افرادی هستند که از دسته ی اول آمده اند و به دسته سوم می روند.

  • افرادی که قصد به اتمام رساندن کاری را دارند.
    این دسته از افرادی تشکیل شده است که قصد خرید محصول یا نام نویسی برای استفاده از خدمات خاصی را دارند. این دسته از افراد دقیقا می دانند که موضوع چیست و چه چیزی می خواهند و هدف آن ها از جستجو رسیدن مستقیم به هدفشان بوده است. این افراد دوست دارند که زود به مقصدشان برسند و چند کلیک کار را تمام کنند. میزان ماندگاری این افراد در سایت شما کم، ولی میزان مشارکت آنها بالا خواهد بود!

با آگاهی داشتن از این دسته بندی ها، روند انتخاب کلمات کلیدی شما دقیق تر و راحتتر خواهد بود.

 آنالیز بررسی کمپین سئو


مرحله سوم: بررسی، آنالیز و تجزیه تحلیل

خب، زمانی که شما پرسونای مشتریان و هدف خود را مشخص کردید و از طرفی کلمات کلیدی مناسب برای اینکه مخاطبانتان شما را پیدا کنند را انتخاب کردید، می توان گفت که زیر بنای کمپین سئو خود را آماده کرده کرده اید و برای ساخت و ساز کاملا آماده اید. اولین چیزی که برای ساختن نیاز دارید "آنالیز و بررسی سئو" است.

بررسی تکنیکال یا فنی

بررسی فنی سئو یک روند است که باعث می شود ساختار وب سایت شما با خزنده های گوگل سازگار تر شود و عمل خزش راحتتر انجام شود که این موضوع باعث بالا رفتن سرعت ایندکس شدن سایت شما خواهد شد. ولی در صورتی که ساختار سایت شما غیر استاندارد باشد، موتور جستجو سایت شما بی ارزش ارزیابی می کند می کند و حتی شاید شانس ایندکس شدن را از شما بگیرد، که این موضوع یعنی از دست دادن جایگاه مناسب در صفحه نتایح گوگل. 
مطالب زیر به شما کمک می کنند که مطالب خود را به سرعت در گوگل ایندکس کنید.

 چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت در گوگل ایندکس کنیم؟
طریقه بهتر ایندکس شدن سایت

سئو تکنیکال سئو فنی

زمانی که شما کمپین سئو خود را شروع می کنید، باید مطمئن شوید که هیچ چیز در سایت شما ایراد خاصی ندارد که مانع رسیدن شما به هدفتان شود وجود ندارد و در مسیر درستی قدم گذاشته اید. زمانی که قصد بررسی سئو تکنیکال یا سئو فنی سایت خود را دارید باد موارد زیر را بررسی کنید:

  1. Robots.txt
    robots.txt
     نیز مانند نقشه سایت از عواملی نیست که به صورت مستقیم روی سئو تاثیر داشته باشد، ولی باعث بهبود خزش انجام شده توسط موتور های جستجو می شود. همچنین شما می توانید با استفاده از این دستور از ایندکس شدن مطالب تکراری (Duplicated Content) و یا صفحات بی ارزش جلوگیری کنید و به این صورت تمرکز موتور های جستجو و خزنده های آن را به سمت مطالب ارزشمند و صفحات درست خود معطوف کنید. برای آشنایی بیشتر با robots.txt می توانید مطالب فایل Robots.txt چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد؟ و ساخت یک فایل robots.txt  را مطالعه کنید.

  2. نقشه سایت XML (XML Sitemap)
    موتور های جستجو وقتی به سایت شما وارد می شوند اولین چیزی که بررسی می کنند نقشه سایت شماست، چرا که بوسیله آن آدرس های URL موجود در سایت را به راحتی پیدا می کنند. البته داشتن نقشه سایت روی سئو شما تاثیر مستقیم ندارد، ولی تاثیر غیر مستقیم آن به حدی زیاد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در این خصوص مطلب  نقشه سایت چیست؟   یا  Sitemap را مطالعه کنید.

  3. سرعت صفحه یا page speed
    زمانی بارگذاری یکی از فاکتور های تاثیر گذار بر روی تجربه کاربری (UX) و بنابراین اهمیت دادن به این موضوع برای شما یعنی اهمیت دادن به سئو، همانطور که هیچ کاربری از سایت های کند و کم سرعت رضایت ندارد. کند شدن سرعت سایت شما می تواند دلایل زیادی داشته باشد که با مطالعه مطالب زیر می توانید با آگاهی کامل مشکلات مربوط به سرعت سایت خود را حل کنید:
    Gt metrix جی تی متریکس چیست
    آموزش بهینه سازی page speed سایت با Gt metrix (جی تی متریکس) بخش1
    آموزش بهینه سازی page speed سایت با Gt metrix (جی تی متریکس) بخش 2
    آموزش بهینه سازی page speed سایت با Gt metrix (جی تی متریکس) بخش3
    آموزش بهینه سازی page speed سایت با Gt metrix (جی تی متریکس) بخش4

  4. ساختار URL
    یکی از مواردی که باید بررسی کنید ساختار آدرس صفحات وب سایت شماست، چرا که انجام این کار باعث می شود که سئو صفحه مورد نظر و به طور کلی سایت شما بهبود پیدا کند. سعی کنید URL صفحات خود را تا حد امکان ساده و قابل فهم کنید، به طوری که با مشاهده آدرس صفحه بتوان به ماهیت محتوای موجود در آن پی برد، همچنین بین کلمات به هیچ وجه از خط فاصله استفاده نکنید و به جای آن از (-) خط تیره استفاه کنید. 
    زمانی که URL های سایت شما ساختار منظمی داشته باشد، خود به خود خزنده های گوگل به سایت شما علاقه مند می شوند و به همین دلیل Crawl Rate سایت شما بالا خواهد رفت. مطالب URL چیست ، سئو سایت url فارسی بهتر است یا انگلیسی؟ و انتخاب آدرس URL مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت به شما کمک می کنند که با دیدگاه بهبود سئو و کاملا اصولی URL های سایت خود را انتخاب کنید.

  5. بررسی متا تگ ها
    یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی روی سئو داخلی وب سایت و صفحات شما خواهد داشت تگ های متای استفاده شده در آن صفحه هستند. به همین دلیل شما باید بر روی درستی مواردی مانند عناوین مطالب، توضیحات متا و عنوان های استفاده شده در مطلب کنترل بسیار بالایی داشته باشید.
    به طور کلی می توان گفت کلمات کلیدی استفاده شده در این قسمت ها دارای بیشترین تاثیر بر روی رتبه بندی و تعیین موضوع صفحه شما هستند، برای آشنایی بیشتر با متا تگ ها می توانید متا تگ چیست؟ و تاثیر متا تگهای "Description" و "KeyWord" در سئو را مطالعه کنید.

آنالیز سئو

عمل خزش را روی سایت خود انجام دهید.

برای سایت های بزرگ و پیچیده که صفحات زیادی دارند شما می توانید از ابزار های خزنده برای بررسی وب سایت استفاده کنید. نحوه کار این ابزار ها به این صورت است که تمام URL های سایت شما را بررسی می کنند و اطلاعات مفید را در خصوص آنها در اختیار شما قرار می دهند و شباهت کار آنها به کاری که موتور جستجوی گوگل انجام می دهد زیاد است و همین موضوع باعث می شود آمار به دست آمده برای شما ارزشمند و مفید باشد. مواردی که می توانید با استفاده از این تجزیه تحلیل به دست بیاورید عبارت است از:

  • سئوی داخلی
    مشکلات مربوط به HTML می تواند باعث شود که گوگل بعضی از صفحات سایت شما را محتوا تکراری یا خالی و بدون محتوا تشخیص دهد. اگر تعداد این صفحات بالا باشد، رتبه بندی سایت شما در صفحعه نتایج به طور کلی نابود می شود. شما می توانید با استفاده از ابزار های خزنده از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

  • جزئیات مربوط به صفحات
    یکی از مشکلاتی که باعث افت تجربه کاربری سایت شما می شود که باز نمی شوند و به عبارتی خطای 404 می دهند. پیدا کردن این صفحات برای شما اصلا کار آسانی نخواهد بود و بهترین راه برای شناسای این صفحات این است که با استفاده از ابزار خزنده سایت خود را بررسی کنید.

  • صفحاتی که قابلیت ایندکس شدن را ندارند.
    شاید در وب سایت شما صفحاتی هستند که با وجود محتوای مهمی که در آنها وجود دارد ایندکس نشده اند. یکی از احتمالا قوی در مورد دلیل چنین اتفاقی استفاده ی اشتباهی از دستور است. استفاده از این ابزار به شما کمک می کند که این صفحات را پیدا کرده و آنها را به جمع مطالب وب سایت خود بازگردانید.

بعد از انجام بررسی هایی که در قسمت بالا گفتیم شما می توانید با خیال راحت به سمت مرحله بعد بروید، ولی قبل از آن می توانید از مطالب زیر استفاده کنید تا ابزار های مختلف تجزیه تحلیل بهتر بشناسید.

آنالیز اولیه وب سایت و اهداف آن 
چگونگی آنالیز و بررسی وضعیت سئو سایت رقبا - راهنمای جامع
سئو سایت خود را بازبینی کنید

تولید محتوا با کیفیت


مرحله چهارم: محتوای با کیفیت و هدفمند تولید کنید

در قدم بعدی از کمپین سئو شما از همه استراتژی ها، بررسی های کلمات کلیدی و آنالیز حرف ای که روی سایت خود انجام داده اید به بار می نشیند! شما تا الان یک مجسمه ساخته اید که با شروع تولید محتوا به این مجسمه روح می دهید و باعث می شوید که مخاطبان به سمت شما بیایند (یا حداقل دلیلی برای به سمت شما آمدن داشته باشند).
زمانی که در حال تولید محتوا هستید باید اول به خواننده و استفاده کننده از محتوای خود باشید و قبل از شروع همه چیز دو سوال زیر را از خود بپرسید:

  • کاربر هدف برای این محتوا چه کسی است؟
  • کاربر و خواننده در این محتوا برای من چه جایگاهی دارد؟

این دو سوال به شما کمک می کنند که در انتخاب کلمات کلیدی و عناوین خود دقیق تر عمل کنید. همچنین زمانی که در حال بهینه سازی سئو داخلی بوسیله محتوا هستید بر روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • چگالی کلمات کلیدی
    همانطور که در مطلب  Keyword Stuffing  تکرار کلمات کلیدی چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟ گفتیم، دوره استفاده بیش از حد کلمات کلیدی گذشته و این روز ها باید از کلمات کلیدی درست، به جا، اصولی و عاقلانه استفاده کنید. کلمات کلیدی باید در همه ی متن شما چگالی تقریبا ثابتی داشته باشد، یا به زبان ساده تر کلمات کلیدی را در یک قسمت به خصوص از متن جمع نکنید و بگذارید به صورت یک نواخت پخش شده باشد.

  • محتوای با ارزش تولید کنید.
    یکی از تکنیک های بی چون چرای سئو، تولید محتوای با کیفیت است، شاید تا به حال این نقل قول از بیل گیتس را شنیده باشید که: «محتوا پادشاه است» پس این قضیه را جدی بگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید که کیفیت مخاطبان شما را کیفیت محتوای شما می سازد. در ضمن محتوای شما علاوه بر با کیفیت بود باید تاثیر گذارباشد و بتواند مشکل مخاطب شما را حل کند. مطالب زیر می تواند به شما برای تولید محتوای هر چه بهتری تولید کنید.
  • روش های تولید محتوا چیست؟ 
  • چگونه تیم تولید محتوا تشکیل دهیم 
  • چه سبکی برای تولید محتوا انتخاب کنیم؟
  • تقویم محتوا چیست؟

  • از قدرت لینک ها غافل نشوید.
    بگذارید اول از همه بگویم که منظور ما از لینک، بک لینک نیست. منظور ما لینک های داخلی و خارجی موجود در متن است که به شما کمک می کند که اعتبار مطالب خود را بالاتر ببرید یا با استفاده از لینک سازی داخلی ساختاری قوی به مطالب خود بدهید. پس استفاد از لینک های داخلی و خارجی مناسب در مطلب می تواند به بهبود سئو شما کمک کند. مطالب آموزش لینک سازی داخلی و انواع لینک های تأثیرگذار در سئو سایت می تواند در این خصوص برای شما بسیار مفید باشد.

  • تصاویر مناسبی انتخاب کنید و به درستی بارگذاری کنید.
    تصاویر موجود در یک متن باعث قابل فهم تر شدن و زیبا تر شدن آن محتوا در وب سایت می گردد و همین موضوع تجربه کاربری (UX) وب سایت شما را بهبود می بخشد. از طرفی استفاده از کلیمه کلیدی در تگ جانشین به پیشبرد اهداف کمپین سئو شما کمک می کند. از طرفی وقتی شما سئو تصاویر خود را به درستی انجام داده باشید زمانی که کسی به دنبال تصاویر در گوگل می گردد به تصاویر شما بر می خورد و از این طریق نیز طرافیک طبیعی وب سایت شما افزایش پیدا می کند. مطالب بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر و چطور بهینه سازی تصاویر سایت خود را بررسی کنیم می توانند در زمینه سئو تصایر به شدت به شما کمک کنند.

 لینک سازی در کمپین سئو


مرحله پنجم: لینک سازی

در زمان های قدیم به جای "لینک سازی" از عبارت "لینک گیری" استفاده می کردند، ولی با حساس تر شدن الگوریتم های گوگل، لینک گیری جای خود را به لینک سازی و این داستان امروز تا جایی ادامه داشته است که لینک سازی یک استراتژی حساس و تاثیر گذار است و کیفیت لینک های شما به اندازه کیفیت محتوایی که ارائه می دهید اهمیت دارد.
نکته ای که امروزه باعث شده افراد فعال در زمینه بازاریابی زمان لینک سازی دست و پایشان کمی به لرزش بیوفتد. اکثر ترس این افراد به خاطر جریمه یا پنالتی گوگل است که در مطلب پنالتی گوگل چیست و چطور از پنالتی شدن جلوگیری کنیم؟ به طور کامل در مورد آن صحبت کرده ایم.
از طرفی یکی دیگر از شباهت های محتوا و لینک این است که: «کیفیت محتوای تولیدی و لینک های شما تعیین کننده مخاطبین و کاربران سایت شما هستند» پس باید به یاد داشته باشید که همیشه از لینک های با کیفیت استفاده کنید و از منابع درست و معتبر لینک بگیرید، چرا که لینک گرفتن از یک سایت اشتباه و نامعتبر، اثر تعداد زیادی لینک سازی مناسب و خوب را از بین خواهد برد (به عنوان مثال کافیست سایتی که به شما لینک داده است اسپم باشد تا گوگل سایت شما را نیز اسپم تشخیص دهد). به همین دلیل شما باید همیشه لینک هایی خروجی و ورودی خود را چک کنید تا به چنین مشکلی بر نخورید. شما می توانید با مطالعه مطالب زیر به یک متخصص لینک سازی موثر و حرفه ای تبدیل شوید:

لینک سازی حرفه ای

نکات موثر روی لینک سازی

  • ارزش لینک خود را بالا ببرید
    شما باید لینک خود را با ارزش کنید! بگذاری دو حالت را در نظر بگیریم: حالت اول: "اینکه شما یک محتوای به درد نخور و بی کیفیت که نمونه های مشابه زیادی دارد تولید کرده اید" در این حالت کاملا واضح است که هیچکس تمایل ندارد از لینک محتوای شما استفاده کند.
    حالت دوم: "فرض کنید شما یک محتوای با کیفیت و خاص، با موضوعی جدید و منحصر به فرد تولید کرده اید که هیچ نمونه ی مشابهی ندارد" به این صورت شما خوانندگان راضی دارید که با رضایت خاطر از لینک شما به عنوان یک لینک معتبر و با کیفیت یاد خواهند کرد.

  • به ظاهر لینک خود اهمیت بدهید.
    سعی کنید از انکور تکست مناسب برای لینک خود استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد. زمانی که از لینک ساده به صورت URL استفاده می کنید این قضیه اصلا ظاهری خوبی ندارد و اسپم به نظر می رسد.

  • فقط از لینک استفاده نکنید.
    اگر از روش هایی مانند ارسال ایمیل برای لینک سازی استفاده می کنید و قصد دارید بازدید کننده واقعی جذب کنید، باید عنوان ایمیل خود را جالب توجه انتخاب کنید و به این وسیله مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید، همچنین یک توضیحات کوتاه می تواند برای این کار بسیار مفید باشد.

  • همه راه های ارتباطی را برای مخاطبین خود باز بگذارید.
    شماره تلفن، وب سایت، ایمیل، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و در صورتی که دیواری که روبروی اینترنت قرار گرفته کنار برود یا حداقل کمی کوتاه شود، فیسبوک و توئیتر این روزها جزء بهترین ابزار های ارتباط با مخاطب هستند که با استفاده از آنها می توانید رابطه صمیمی تری با مخاطبین خود برقرار کنید. همچنین این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی برای ترویج و انتشار محتوا راههای بسیار خوبی هستند، پس استفاده از آنها را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

نکته مهم در خصوص این مرحله این است که بین لینک سازی و محتوای خود ارتباط برقرار کنید تا به یک هارمونی مناسبی دست پیدا کنید. یا به زبان ساده تر زمانی که در حال تولید محتوا هستید، اهداف خود برای لینک سازی را مد نظر داشته باشید.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو


مرحله آخر: همیشه در حال بازبینی و بررسی باشید.

خب، شما کمپین خود را راه اندازی کرده اید تا به افرادی که بوسیله پرسونای احتمالی مشتریان خود مشخص کرده اید برسید، همچنین از کلمه های کلیدی درست و هدفمند در این خصوص استفاده می کنید. از طرفی سایت خود را از نظر فنی برای ورود کاربر آماده ساخته اید و محتوای بسیار قدرتمندی دارید که مدام برای شما لینک سازی می کند. آیا کار تمام شده؟؟ نه! هنوز هم کار داریم.
اول از همه باید به یاد داشته باشید همیشه همه چیز به آن شکل که مد نظر شما پیشرفت نمی کند. به همین دلیل شما باید همیشه همه جوانب کار را چک کنید و تغییرات مثبت را در این خصوص بررسی کنید. شما باید همیشه آمار های قابل اندازه گیری که در دست دارید را بررسی کنید تا میزان موفقیت کمپین سئو را اندازه گیری کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که در صورت بروز هر مشکلی سریعا دست به کارِ عیب یابی شوید آن مشکل را برطرف کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص سئو بدانید این است که سئو نیز مانند روش های بازاریابی دیجیتال یک روند زمان بر است و شما برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود باید ابتدا یک حرکت را تست کنید، اشتباهات خود را تصحیح کنید و دوباره به دنبال نقطه ضعف های خود و برطرف کردن آنها باشید.
زمانی که شما این 6 مرحله ی طلایی را به کار ببندید و به صورت اصولی کار کنید، شک نکنید که موفقیت در انتظار شماست!

امیدوارم که از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و دست پر به سراغ قسمت نظرات بروید، چرا که بحث کردن در این خصوص و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و نظرات باعث رشد بیشتر شما می شود.



5 از 5