با ما در ارتباط باشید: 0314566
اصطلاحات سئو

اگر قصد دارید در زمینه سئو فعالیت داشته باشید، اولین چیزی که لازم دارید این است که با اصطلاحات رایج در این عرصه آشنا شوید. چرا که دنیای سئو، دنیای آگاهی و اطلاعات است و تا زمانی که شما با مفاهیم اولیه سئو آن آشنا نباشید نمی توانید در زمینه بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو حرفی برای گفتن داشته باشید.
در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم که اصطلاحات و مفاهیم مربوط به سئو و بهینه سازی موتور های جستجو را با هم مرور کنیم و منابعی که با استفاده از آنها می توانید این مفاهیم را بهتر درک کنید در اختیار شما قرار دهیم. 

راهنمای مطالعه متن

لیست اصطلاحات سئو

خب بیایید ببینیم مهم‌ترین اصطلاحاتی که سئوکارها از آن استفاده می کنند چه هستند.

SEO مخفف search engine optimization

اولین کلمه خود سئو است. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو که در خصوص آن می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

سئو چیست؟ چرا کسب و کارها به سئو سایت نیاز دارند؟

 

SEO مخفف  search engine optimization

Search Engine Marketing مخفف SEM

SEM به معنی بازاریابی موتورهای جستجو می باشد و به عبارتی می توان گفت استفاده از سئو یکی از روش های بازاریابی موتورهای جستجو است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 Search Engine Marketing مخف SEM

SERP مخفف Search Engine Result Page 

SERP همانطور که می بینید مخفف عبارت "صفحه نتایج موتور جستجو" است که مطلب زیر را در این خصوص می توانید مطالعه کنید.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

SERP چیست و صفحه نتایج جستجو گوگل چه خصوصیاتی دارد

Search Engine Marketing مخف SEM

paid result یا اصطلاحا نتایج پرداختی

به نتایجی که در صفحات جستجو برای نمایش دادن آنها هزینه پرداخت شده است paid result می گویند. تبلیغات گوگل یکی از پر استفاده ترین و مطمئن ترین نمونه های paid result است.

اصطلاحا نتایج پرداختی

 

organic result یا اصطلاحا نتایج طبیعی

 نتایج طبیعی مواردی هستند که به صورت طبیعی و بر اساس الگوریتم ها و رتبه بندی های موتور های جستجو به صفحه نتایج راه پیدا کرده اند.

 

organic result یا اصطلاحا نتایج طبیعی 

 On Page SEOیا اصطلاحا سئو داخلی

به مجموعه فعالیتهایی که در داخل سایت برای بهبود سئو و بهینه سازی انجام می شود سئو داخلی می گویند. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در این خصوص مطلب اینفوگرافی سئو داخلی را مطالعه کنید.

 On Page SEOیا اصطلاحا سئو داخلی

 Off Page SEOیا اصطلاحا سئو خارجی

هر عملی که برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در بیرون از سایت انجام می شود را سئو خارجی می گویند. مطالب زیر به شما کمک می کند که اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست بیاورید.

سئو خارجی چیست
 تکنیک برتر سئو خارجی در سال 2017 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آموزش سئو داخلی و خارجی

 

 Off Page SEOیا اصطلاحا سئو خارجی

 Keyword یا اصطلاحا کلمات کلیدی

اول از همه بگذارید از ایجاد سوء تفاهم جلوگیری کنیم و بگوییم که در اینجا حتما کلمه کلیدی یک کلمه نیست و بلکه ممکن است که یک عبارت باشد.
کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران در گوگل یا سایر موتور های جستجو، برای برطرف کردن نیاز خود استفاده می کنند و از طرفی دارندگان وب سایت از آنها استفاده می کنند تا مخاطبان را به سمت خود راهنمایی کنند. مطالب زیر می تواند در خصوص کلمات کلیدی برای شما مفید باشد.

 Keyword یا اصطلاحا کلمات کلیدی

انواع کلمات کلیدی سئو
 8استراتژی برای دستیابی به بیش از یک نتیجه در یک کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل 

long tail keyword یا اصطلاحا کلمه کلیدی طولانی 

کلمه کلیدی طولانی، عبارت هایی 3 یا 4 کلمه ای هستند که برای خرید محصولات یا رسیدن به خدمات کاملا مشخص و اختصاصی استفاده می شوند، در خصوص کلمات کلیدی طولانی در مطلب زیر توضیحات لازم را ارائه کرده ایم و با کلیک کردن بر روی لینک زیر می توانید با این نمونه کلمه کلیدی بیشتر آشنا شوید. 

LSI keywords مخفف Latent Semantic Indexing

این اصطلاح از نظر لغوی به معنی فهرست بندی کلمات بر اساس معنا و مفهوم آنهاست. این فهرست بندی کلماتی که هم معنی و مفهوم کلمه کلیدی شما هستند را برای شما مشخص می کنند و به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما سئو باشد، عبارت "بهینه سازی موتور جستجو"  به عنوان هم خانواده سئو در فهرست بندی از نظر معنا و مفهموم قرار می گیرد.

UX مخفف User Experience

UX مخفف  User Experience

این مورد به معنی راحت سازی و جلب رضایت کاربر و به طور کلی توجه به تجربه کاربری است. زمانی که شما UX یا همان تجربه کاربری را مطالعه می کنید با عکس العمل ها و رفتار های کاربر سر و کار دارید. با مطالعه مطالب زیر می توانید آگاهی خود را در خصوص طراحی تجربه کاربری (UX) افزایش دهید.

یک طراح تجربه کاربری چه دانشی دارد؟
تجربه کاربری UX چیست؟

UI مخفف User Interface

UI یعنی ظاهر سایت و آن عناصری که کاربر با آنها از نظر بصری در ارتباط است.

UX مخفف  User Experience

Mobile search index یا اصطلاحا بهینه سازی سایت برای صفحات موبایل

طراحی واکنش گرا به گونه ای از طراحی سایت گفته می شود که با بزرگ و کوچک شدن صفحه یا در زمان استفاده از ابزار های ارتباطی دیگر مانند تبلت و موبایل و... خود را با ابعاد سازگار می کند. زمانی که یک طراحی بتواند با همه ی ابعاد سازگاری لازم را داشته باشد در اصلاح می گوییم که سایت Full Responsive است.

Link Building یا اصطلاحا لینک سازی

لینک سازی یک فرآیند زیر مجموعه سئو خارجی است که برای اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

لینک سازی چیست؟
کجا لینک بسازیم

Link Building یا اصطلاحا لینک سازی 

Backlink یا اصطلاحا لینک بازگشتی

به لینک هایی که از سایت های دیگر به صفحات سایت شما داده شده اند بک لینک می گویند. مطالب  روش های اصولی بک لینک سازیو بک لینک چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اطلاعات مفیدی در خصوص اهمیت بک لینک در سئو و نحوه درست بک لینک سازی برای شما دارند. 

Anchor Text یا عنوان لینک

عنوان یک لینک همان عبارت قابل کلیکی است که بوسیله آن به مسیری که لینک مشخص می کند می روید. انکر تکست یا همان عنوان عنوان لینک (متنی که به صفحه دیگری لینک شده است)، متنی قابل مشاهده و قابل کلیک یک لینک است. انکر تکست معمولاً با رنگی متفاوت از متن اطراف خود نشان داده می شود و اغلب زیر آن خط کشیده شده است. یک Anchor Text ایده آل، به خواننده می گوید که اگر روی لینک کلیک کرد انتظار چه چیزی را داشته باشد. قرار دادن انکر تکست در مقاله های مختلف، شانس کلیک بر روی صفحات سایت شما را افزایش می دهد و به موتورهای جستجوگر کمک می کند که اعتبار بیشتری به صفحه مدنظر بدهند. کمی پایین تر یک انکر تکست قرار داده شده است، این متن به این صورت از متن اطراف خود جدا می شود:

Anchor Text یا عنوان لینک 

لینک های داخلییا Internal Links

به لینک هایی می گویند که کاربر را به صفحات دیگر همان سایت راهنمایی می کنند. مطلب آموزش لینک سازی داخلی می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.

لینک خروجی یا     external links یا Outbound Links

لینک هایی هستند که به بیرون از یک وب سایت داده شده اند.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 Link Building یا اصطلاحا لینک سازی

 

Redirect یا اصطلاحا راهنمایی و هدایت مجدد

به معنی انتقال شما از یک صفحه به صفحه دیگر است. به عنوان مثال وقتی شما به آدرس poonehmedia.com می روید، به صورت خودکار به آدرس www.poonehmedia.com منتقل خواهید شد. 

Redirect Link یا لینک هدایت کننده مجدد

این لینک ها، لینک هایی هستند که وقتی بر روی آنها کلیک می شود شما را به صورت غیر مستقیم به سایت های دیگر ارجاع می دهند. به عنوان مثال زمانی که شما روی لینک (الف) کلیک می کنید ابتدا به آدرس (الف) می روید و سپس به یک آدرس دیگر انتقال داده می شوید.

Forum Link یا اصطلاحا لینک انجمن ها و تالار ها

به لینک هایی که در فروم ها و انجمن ها استفاده می شود Forum Link می گویند.

 Paid Link یا اصطلاحا لینک پولی

به لینک هایی گفته می شود که شما برای دریافت آنها باید هزینه پرداخت کنید یا به زبان ساده تر لینک های پولی لینک هایی هستند که شما آنها را می خرید یا اجاره می کنید.

 Image Link یا اصطلاحا لینک تصویر

لینک های تصویر لینک هایی فاقد متن هستند و در آنها به جای متن از تصویر استفاده شده است. یک نمونه رایج از لینک تصویر، تبلیغات بنری هستند.

Blog comment backlink یا اصطلاحا بک لینک در قسمت کامنت ها

Blog comment backlink به بک لینک هایی گفته می شود که در قسمت نظرات سایت ها و یا وبلاگ ها ایجاد می شوند. مطلب زیر در خصوص کامنت مارکتینگ شما را بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

کامنت مارکتینگ با هدف کسب بک لینک

Follow Links یا اصطلاحا لینک های فالو

لینک های فالو لینک های عادی هستند که استفاده از آنها باعث انتقال اعتبار سایت لینک دهنده به سایت گیرنده لینک می شود. که این موضع می تواند به بهبود سئو شما کمک کند یا آنرا دچار افت شدیدی بنماید.

NoFollow links یا اصطلاحا لینک های نوفالو

لینک های نوفالو که با دستور rel=”nofollow” نشانه گذاری شده اند باعث می شوند که این لینک ها هیچ تغییری در اعتبار سایت ها نداشته باشند که در خصوص این لینک ها در مطلب زیر به طور مفصل صحبت کرده ایم.

  

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست

لینک فالو لینک نوفالو

Reffering Domain یا اصطلاحا دامنه مرجع

به تعداد لینکی که سایت شما از یک دامنه خاص دریافت کرده باشد، دامنه مرجع می گویند.

 Domain name یا اصطلاحا نام دامنه 

خب آخرین اصطلاحی که در این مطلب شما را با آن آشنا می کنیم ساده ترین مطلب است! نامه دامنه یا  Domain name است. به مثال زیر توجه کنید:

www.poonehmedia.com سایت ماست و نام دامنه ی ما poonehmedia می باشد.

Meta Tag یا اصطلاحا برچسب متا

به تگ هایی گفته می شود که در صفحات قرار دارند، ولی برای کابران قابل مشاهده نیستند. ولی موتور های جستجو آنها را تشخیص می دهند و علاوه بر تاثیر گذاری روی سئو کاربرد های دیگری نیز دارند که در مطلب زیر می توانید در خصوص آنها بیشتر مطالعه کنید.

 متا تگ چیست؟

Heading Tag یا اصطلاحا تگ سر صفحه

این تگ ها داخل محتوا کاربرد دارند و به ترتیب از H1 تا H6 ادامه دارد و ترتیب و اولویت آنها برای موتور های جستجو به این صورت است که h1 مهم ترین تگ سرصفحه و h6 کم اهمیت ترین آنهاست.

Text/HTML ratio یا اصطلاحا نسبت کد به متن

این مقدار برابر است با نسبت کد HTML یک صفحه به متن موجود در آن صفحه. به عنوان مثال اگر یک صفحه 100 کاراکتر کد دارد و 500 کاراکتر محتوا، نسبت کد به متن آن یک به پنج است.

Link Building یا اصطلاحا لینک سازی 

Page title یا اصطلاحا عنوان صفحه

Title یا عنوان صفحه قسمتی از صفحه وب سایت شما است که اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت شما دارد و همچنین اولین کلماتی است که کاربر از صفحه شما می بیند پس باید به اندازه کافی برای او تحریک کننده باشند.

Meta keyword یا اصطلاحا کلمه کلیدی متا

استفاده از این متا تگ مدت هاست که از نظر گوگل بی اهمیت است، ولی از آنجایی که شاید در سایت خود به این اصطلاح برخورد کنید، قصد ما صرفا آشنا کردن شما با این اصطلاح بود.

Meta Description یا توضیحات متا

Meta Description که یکی از مهم ترین متا تگ ها می باشد، متن کوتاهی است که در زیر عنوان نتایج جستجو به شما نمایش داده می شود. شما می توانید یک نمونه از توضیحات متا را در تصویر زیر مشاهده کنید. توضیحات متا meta description

  یا اصطلاحا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی Keyword Stuffing

به تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن Keyword Stuffing می گویند، که شما می توانید مطلب زیر را در این خصوص مطالعه کنید.

Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

Keyword Density یا اصطلاحا چگالی کلمات کلیدی 

چگالی کلمات کلیدی در متن عبارت است از نسبت کلمات کلیدی به کل متن.

خزنده، Robot، Crawler یا Spider

وظیفه موارد بالا این است که سایت شما را مورد خزش قرار دهند یا به زبان ساده تر سایت شما را بررسی کنند و اطلاعات شما را جمع آوری کرده تا به موتور های جستجو تحویل دهند و وب سایت شما را اصطلاحا ایندکس کنند. شما می توانید مطالب چرا گوگل باید سایت شما را ایندکس کند؟ و ایندکس گوگل چیست؟ را برای آشنایی بیشتر با روند ایندکس شدن سایت مطالعه کنید.

Sitemap یا اصطلاحا نقشه سایت

نقشه سایت یک راهنما برای موتور های جستجو است که لینک های داخلی و آدرس صفحه های سایت در آن قرار دارد و به خزنده ها کمک می کند که سایت شما را زود تر ایندکس کنند. Sitemap یا نقشه سایت چیست؟ به شما کمک می کند که اطلاعات کاملی در این خصوص به دست بیاورید.

Google webmaster tool یا اصطلاحا ابزار مدیریت گوگل

ابزار مدیریت سایت گوگل که به آن Google Search Console یا GWT نیز گفته می شود، یک ابزار برای مدیران است و به وسیله آن بهینه سازی و روند سایت در گوگل را بررسی می کنند.

Google Analytics یا اصطلاحا ابزار تحلیلگر گوگل

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیلگر سایت است که آمار بسیار دقیقی در خصوص بازدید صفحات به مدیرات سایت ها می دهد.

Over Optimization یا اصطلاحا بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد فعالیت های است که باعث می شود سئو سایت شما مصنوعی به نظر برسد و در نتیجه احتمال پنالتی شدنتان بالا برود. مطلب زیر می تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.

پنالتی گوگل چیست و چطور از پنالتی شدن جلوگیری کنیم؟ 

Impression یا اصطلاحا تاثیرگذاری

Impression در لغت به معنی تاثیر گذاری می باشد و در دنیای وب به معنی میزان دیده شدن شما در صفحه نتایج است.

CTR مخفف Click Through Rate

CTR عبارت است از نسبت کلیک و مشاهده شدن، به رتبه سایت. به عنوان مثال فرض کنید سایت شما در رتبه 3 گوگل است و کلمه کلیدی مورد نظرتان که روی آن کار کرده اید (چشم) می باشد، در این صورت اگر در روز 10 بار کلمه چشم جستجو شود و روی سایت شما 4 بار کلیک شود CTR سایت شما 40 درصد است.

   

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

Visit یا اصطلاحا بازدید صفحه

هر شخصی که به صفحه ای از سایت شما وارد می شود، یک بازدید برای شما حساب می شود. به همین سادگی!

Visitor یا اصطلاحا بازدید کننده

بازدید کننده یک شخص منحصر به فرد است و از طریق IP شناخته می شود و به این صورت اگر شخصی 20 بار هم به سایت شما بیاید با هم یک بازدید کننده محسوب می شود.

Bounce Rate یا اصطلاحا نرخ تبدیل

عددی است که میزان دفع شدن مخاطبان از سایت شما را نمایش می دهد و هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، نشان دهنده این است که سایت شما برای مخاطب جالب نیست.

 بانس ریت یا نرخ تبدیب نرخ پرش

Hit  یا اصطلاحا ضربه موفق به وب سایت شما

زمانی که یک خزنده به سایت شما وارد می شود و به لینک ها و تصاویری برسد که خارج از سایت شما باشند، این موضوع به عنوان یک Hit در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال زمانی که سه لینک خارجی در صفحه خود داشته باشید، خزنده 3 Hit برای شما در نظر می گیرد.

 Google Page Rank یا اصطلاحا رتبه صفحه در گوگل

این رتبه بندی تا سال 2012 نشان دهنده قدرت سایت بود و از 0 تا 10 به سایت شما نمره می داد. اما از سال 2012 این موضوع کم رنگ تر شد و اهمیت خود را از دست داد.

Google Keyword Planner یا اصطلاحا برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

Google Keyword Planner یک ابزار برای انجام مراحل اولیه خرید کلمه کلیدی در گوگل است و همچنین به شما نشان می دهد که کلمه یا عبارت مورد نظر شما چند بار در ماه و سال جستجو شده است.

Google Trend یا اصطلاحا روند کاری گوگل

این معیار ماکزیمم تعداد جستجو در گوگل را در قالب یک نمودار به شما نشان می دهد.

White Hat SEO یا اصطلاحا سئو کلاه سفید

اصطلاح کلاه سفید در کل معنی درست و سالم عمل کردن است و در دنیای سئو به روش هایی گفته می شود که بدون هیچ گونه تقلب و کاملا مطابق با قوانین گوگل سعی در سئو سایت دارند. مطلب زیر جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید را در اختیار شما قرار داده است.

تکنیک های جدید سئو کلاه سفید 2018 چیست؟

 سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه

Black Hat SEO یا اصطلاحا سئو کلاه سیاه

کلاه سیاه در هر گونه فعالیتی نشان دهنده تقلب و به زبان عامیانه زیر آبی رفتن است.
در سئو کلاه سیاه از روش هایی مانند اسپم و سایر روش های غیر معمول استفاده می کنند و سعی می کنند که به این صورت گوگل را دور بزنند.

   

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو کلاه سیاه چیست

Spam یا اصطلاحا هرزنامه

هر چیزی که برای کاربر مفید نباشد یا بهتر بگوییم برای او مزاحمت ایجاد کند اسپم نامیده می شود. به عنوان مثال برای اسپم می توان از لینک سازی نامعتبر، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و کامنت گذاری بیش از حد برای لینک سازی نام برد. در ضمن باید به یاد داشته باشید که گوگل رابطه خوبی با اسپمر ها ندارد و همیشه به دنبال جریمه کردن آنهاست.

الگوریتم موتورهای جستجو

هر موتور جستجو برای رتبه بندی صفحات بررسی شده خود دستورالعمل ها و روش های خاصی دارد که به آنها الگوریتم می گویند.

Crawl Error یا اصطلاحا خطای خزش

زمانی که خزنده های موتور جستجو در انجام خزش یک صفحه دچار مشکل شوند و نتوانند بررسی خود را انجام دهند، ربات ها و خزنده ها با خطا و مشکل روبرو شده اند و به این خطا، خطای خزش می گویند. دلیل این خطا ها ممکن است متفاوت باشد و برای بررسی بیشتر آن ها می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

12 جواب برای "چرا وب سایتم در گوگل ایندکس نمی شود؟

 

URL مخفف uniform resource location 

URL همان آدرسی است که در فضای وب شما را به صفحات مورد نظرتان می رساند، به عنوان مثال (https://www.poonehmedia.com/category/190-content-marketing) یک URL است.

Image Seo یا اصطلاحا بهینه سازی تصاویر

به مجموعه اقداماتی که برای بهبود سئو تصاویر و بالا بردن رتبه آنها در صفحه نمایش جستجوی مخصوص تصاویر انجام می شود بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر می گویند. مطلب زیر این خصوص می تواند شما را راهنمایی کند.

چطور بهینه سازی تصاویر سایت خود را بررسی کنیم

Alt Image یا اصطلاحا متن جایگزین عکس

وظیفه این متن رساندن مفهوم و موضوع عکس به موتور های جستجو است و تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر دارد. 

Domain Authority یا اصطلاحا اعتبار دامنه

اعتبار یکی از فاکتور های مهم در هر دامنه است که توسط سایت MOZ ارائه می شود و هر چقدر بیشتر باشد، قدرت سئو سایت شما نیز بیشتر است. از آنجایی که اعتبار مطلق و دقیق نیست و باید به صورت نسبی محاسبه شود، مقدار دقیق آن برای هر موتور جستجو برای ما مخفی است. ولی با سایت MOZ شما می توانید یک مقدار نزدیک به اعتبار به دست آمده توسط موتور های جستجو را به دست بیاورید. مطلب Domain Authority چیست؟  می تواند در این خصوص برای شما بسیارمفید باشد.

 Page authority یا اصطلاحا اعتبار صفحه

اعتبار نیز مانند اعتبار دامنه یک معیار ارائه شده توسط شرکت MOZ است که در آن فاکتور های مختلفی که در کیفیت سئو صفحات شما موثر است را در نظر می گیرند. مطلب زیر در مورد اعتبار صفحه می تواند شما را راهنمایی کند.

Page AuthorityPage Authority (قدرت صفحه ) در سئو سایت چیست؟ 

 moz authority

website trafic یا اصطلاحا ترافیک وب سایت

Traffic به میزان بازدید و شلوغ بودن سایت شما ترافیک گفته می شود.

صفحه 404

صفحه ای است که در زمان هایی که صفحه درخواستی کاربر وجود ندارد به او نشان داده می شود.

   

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

چطور یک صفحه خطای 404 خوب داشته باشیم

Arcticle Submission یا اصطلاحا ثبت مقاله

ثبت مقاله یکی از روش های قدیمی سئو است که حتی همین الان هم مورد استفاده و موثر است. در این روش در سایت های دیگر اقدام به نوشتن مقاله و انتشار آن می کنند.

کد دستوری Robots.txt

Robots.txt یک فایل متنی در قسمت هاست وب سایت شما است و وظیفه آن این است که به موتور های جستجو اعلام کند که کدام صفحات را بررسی نکنند. استفاده از Robots.txt می تواند برای سئو سایت شما بسیار مفید یا بسیار مخرب باشد. به همین دلیل شما باید در مورد استفاده از آن اطلاعات کافی داشته باشید.

   

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

فایل Robots.txt چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد؟

 یا اصطلاحا کلمات مورد جستجوQuery

Query در لغت به معنی تقاضا است و در سئو به عبارت و کلماتی که جستجو شده است می گویند.

Ranking یا رتبه بندی

این اصطلاح یکی از آشنا ترین اصطلاحات سئو است. رتبه بندی می تواند به دو صورت در نظر گرفته شود.

  • اول این که رتبه را تعداد بازدید های یک سایت در نظر بگیریم که در این صورت هر چقدر عدد رتبه بندی یا رنکینگ بیشتر باشد یعنی سایت شما در وضعیت بهتری قرار دارد.
  • راه دوم برای در نظر گرفتن رتبه بندی این است که رتبه را جایگاه سایت در صفحه نتایج گوگل تلقی کنیم و به این صورت هر چقدر عدد رتبه شما به 1 نزدیک باشد وضعیت شما نزدیک شود شما از وضعیت بهتری برخوردارید.

Social Signal یا سیگنال های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی همانطور که از اسمش پیداست بازخورد هایی است که موتور های جستجو از شبکه های اجتماعی می گیرند که به زبان ساده همان تعداد فالوور یا دنبال کننده، لایک، کامنت و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و پینترست و... است.

social signals یا سیگنال شبکه های اجتماعی سئو 

Reputation and Popularity یا اصطلاحا محبوبیت و مشهور بودن سایت

محبوبیت و شهرت سایت یا همان Reputation and Popularity به معنی تعداد لینک های استفاده شده از این سایت در وب سایت های معتبر و معروف و استفاده آن در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال سایتی مانند ویکی پدیا یک سایت مشهور و محبوب است که صد البته قدرت بسیار بالایی هم دارد.

Stop Word یا اصطلاحا کلمات نگهدارنده

به کلمه هایی مانند: ادامه مطلب، اینجا، اینجا کلیک کنید و سایر موارد این چنین Stop word گفته می شود.

Hidden link یا اصطلاحا لینک های مخفی

همانطور که از اسمشان پیداست لینک هایی هستند که در صفحه وجود دارند ولی از چشمان شما مخفی هستند و در روش هایی که مربوط به سئو کلاه سیاه است استفاده می شود.

SandBox یا اصطلاحا ظرف ماسه

سند باکس یک محل نگهداری برای سایت های صفر و تازه کار در گوگل است. همچنین علاوه بر سایت های تازه تاسیس، سایت هایی که دارای مشکلاتی مربوط به سئو هستند نیز در سند باکس گوگل قرار می گیرند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی محتوایی است که زیرکانه و در لفافه برای برندی خاص تبلیغ می‌کند و در جایی به جز سایت یا شبکه‌های اجتماعی آن برند منتشر می‌شود. این روش یکی از بهترین روش‌های بک لینک گرفتن دائمی از منابع معتبری مثل خبرگزاری‌های پربازدید یا اینفلوئنسرهای محبوب است.

سایت واید لینک - Sitewide-link

لینک های سایت واید، بک لینک هایی هستند که در صفحات مختلف سایت تکرار می‌شوند؛ لینک‌هایی که در فوتر یا سایدبار سایت شما دیده می‌شوند. لینک‌های سایت واید اگر بی ارتباط با موضوع سایت شما باشند، مشمول الکوریتم پنگوئن می‌شوند و گوگل سایت متخلف را جریمه می‌کند.

نتیجه گیری

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن لذت کافی برده باشید. در ضمن اگر به نظرتان اصطلاحی از دید ما پنهان مانده است یا فراموش کردیم  در لیست خود توضیح دهیم، آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا به سایر خوانندگان این مطلب کمک کنید.



5 از 5